mitä kauheaa on siinä, että ottaa korvikset vauvalle?
Ihmettelen itse tätä kohua, mikä nyt on syntynyt. Muualla maailmassa, ihan sivistysmaissakin, on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, että korvikset laitetaan pienelle vauvalle. Siinähän on monia hyviä puolia: Puhdistus on helppo ja pienempi riski tulehduksiin, kuin leikki-ikäisillä. Itse ainakin harmittelen kun en tajunnut meidän tytölle koruja laittaa jo vauvana. Nyt tyttö kovasti haluaisi korvikset, mutta ei uskalla ottaa! Jos olisi vauvana otettu, niin eipähän tarttis korviksien ottoa jännittää :)
Kommentit (30)
Siinä puolustuskyvyttömälle vauvan alulle ei anneta edes mahdollisuutta elämään eikä kysytä hänen mielipidettä haluaako kuolla.
Paljon kauheampaa on että ei imetä vauvaansa vaikka aivan hyvin voisi, kunhan laiskuuttaan ei vaan viitsi. Ja näitähän on.
Onko nyt sitten niin että kaikki ns. pienempi paha pitää hyväksyä sillä verukkeella että voisi olla pahemminkin??
ihmettelee 23
Olen hyvin tietoinen, että se on yleistä monissa maissa. Mutta mitä oikeasti vauva tekee korvakoruilla? Vauva makaa 99% päivästään...ja ainakin minä kokemuksesta tiedän, ettei korvikset korvissa ole mukava nukkua. Tokihan niihin tottuu, mutta aivan taatusti on mukavampaa ilman! Minusta vauvaa voi koristaa monilla tavoin, vaatteilla, pienillä koruilla, hiuspannoilla mitä nyt vaan ja näin toteuttaa omaa vanhemman turhamaisuutta - silloin kun on hereillä! Mutta että pitää jotain kovia nappeja korvissa aina pienellä ihmisellä, joka on lähes aina makuulla. Ihan hulluutta sellainen on.
"Tosi kiva", jos vanhempani olisivat laitattaneet mulle korvikset vauvana!
mahtaa olla kivan näköiset korvanlehdet joskus puolen vuoden kuluttua kun niitä on revitty ja rassattu oikein urakalla. Ja vähänkö ne taustat sattuu nukkuessa kun aikuisellakin tuntuu. Järkyttävää kiusaamista.
ja vieläpä kaksi kertaa,saisi pahoinpitely syytteen.Miksi helvetissä lävistäminen on laissa sallittua?
Eikö sekin pitäisi lykätä siihen asti että lapsi ilmoitta tahtonsa ja uskonsa? Korvakorut on mielestäni pieni paha aivopesuun nähden. Vai?
oman turhamaisuuden takia. Minulla on korvissa reiät jotka teetin 25v:na kun silloinen poikaystävä osti joululahjaksi korvikset, koskaan en ole korviksia halunnut mutta umpirakastuneena menin typeryyksissäni reiät teettämään, katunut olen vuosia.
..loukataan puolustuskyvyttömän VAUVAN oikeutta omaan kroppaansa sellaisenaan kuin se on! Itse lävistin korvani vasta aikuisiällä, en kokenut tarvetta siihen aiemmin. Lapseni (nyt 2,5) ei saa lävistää mitään alle 15-vuotiaana, se on varma.