Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kauheaa on siinä, että ottaa korvikset vauvalle?

Vierailija
29.11.2009 |

Ihmettelen itse tätä kohua, mikä nyt on syntynyt. Muualla maailmassa, ihan sivistysmaissakin, on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, että korvikset laitetaan pienelle vauvalle. Siinähän on monia hyviä puolia: Puhdistus on helppo ja pienempi riski tulehduksiin, kuin leikki-ikäisillä. Itse ainakin harmittelen kun en tajunnut meidän tytölle koruja laittaa jo vauvana. Nyt tyttö kovasti haluaisi korvikset, mutta ei uskalla ottaa! Jos olisi vauvana otettu, niin eipähän tarttis korviksien ottoa jännittää :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset vauvalla ovat täysin turhat, vauva ei sellaisia kaipaa. Lisäksi on tulehdusriski ja vauva voi repiä korviksiaan. Tulehdusriski ei tosiaankaan ole pienempi, päinvastoin. Ja mihin leikki-ikäinenkään tarvitsee korviksia? Ei niin mihinkään. Anna tyttösi olla lapsi eikä mikään nukke.

Vierailija
2/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu ihmisen perustarpeisiin. Itse olen antanut reikien mennä umpeen jo vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisoikeudet turvaavat ruumiin koskemattomuuden. Sitten jos lapsi itse haluaa reiät ja ymmärtää mitä se tarkoittaa, niin sitten vasta.

Vierailija
4/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit turmella vauvan kauniit täydelliset ehjät korvat?

Vierailija
5/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten kyse sivistysmaasta tai ei. Euroopan "sivistymaissa" on monia muitakin ei niin sivistyneitä tapoja, kuten lasten läimäyttely.

Vierailija
6/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kohua, vaan sitä että se syntyi vasta nyt.

Miksei tästä ole kohkattu aiemmin, vaikka ainakin mä tiedän monia, jotka on korviksen vauvoilleen laittaneet?

Taitaa kohu johtua vauvan vanhemmista, ei korviksista ;) Ainakin sen sortin kommentteja on facebookin Martina-ryhmässä, että epäilyttää haukkujien motiivit.

Vierailija
7/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan perustarpeet tyydytettävä. Vauva ei osaa olla turhamainen, joten ei itse haluaisi lävistyksiä, jos saisi valita.

Vierailija
8/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että vain ja ainostaan perustarpeet tulee tyydytetyksi? Ei ihminen tarvitse välttämättä monia muitakaan asioita, mutta elämäänhän kuuluu monenlainen pieni luksus, johon nyt itse ainakin nämä korvakorutkin luen.

Tyttäreni haluaisi kovasti korvakorut, mutta ei uskalla niitä ottaa. Kerran menimme korviksia jo ottamaan, mutta tämä laite, jolla korvakoru korvaan ammutaan, jumittui tytön korvanlehteen kiinni ja siitä jäi tytölle kammo.

Vierailija
9/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ainoastaan turha juttu jossa on terveysriskinsä. Vauva ei osaa nauttia millään tavalla korviksistaan, sen sijaan kipua vauva kyllä kokee ja kärsii.

Ja mikä hinku sulla on rei'ittää pikkutyttösi korvat, sano tytölle että katsotaan sitten kun on isompi. Jos tytöllä on huono kokemus korvan lävistysyrityksestä, niin pitäisi sullakin järjen kilkattaa ja tajuta, että liian aikaisin olette asialla. Lävistyksiä on loppuikä aikaa ottaa, ei ne korvakorut maailmasta katoa.

Vierailija
10/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit turmella vauvan kauniit täydelliset ehjät korvat?

Vierailija
11/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen tarvitse välttämättä monia muitakaan asioita, mutta elämäänhän kuuluu monenlainen pieni luksus, johon nyt itse ainakin nämä korvakorutkin luen.

Vierailija
12/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ haluaisin luksusta?

Vauva ei osaa koruja kaivata. Ottakoon korvikset isompana sitten, kun itse haluaa.

t. 7- ja 6-vuotiaiden tyttöjen äiti, jonka lapset eivät vielä halua korviksia

Vierailija
13/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että NE

1. voivat tuottaa tulehduksen

2. ovat epämukavat

3. ovat vauvalla käsittämättömän rumat

VAIN SUPER SUPER ITSEKÄS ÄITI/ISÄ SELLAISET VAUVALLEEN LAITTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
14/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien lävistäminen, kuten muutkin lävistykset, lisäävät altistusta nikkeliallergialle, vaikka koruissa ei nikkeliä olisikaan.

Itselläni on korvikset ja nikkeliallergia. En tiedä, onko allergia tapauksessani korvisten syytä vai muuta, mutta oman lapsen kannalta ajattelen, että hän rei'ittäköön korvansa sitten, kun ymmärtää, että siinäkin on riskinsä.

Vierailija
15/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mäkin vähän ihmettelen tota kohua. Jokainen järkevä ihminen ottaa ne pois jos tulehtuvat. Mun mielestä ei mikään iso juttu jos vauvalle korvikset ottaa, ei se kenestäkään tee huonoa äitiä.

Vierailija
16/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omia lapsia neuvon tarkoin harkitsemaan asiaa. Ja vauvahan tähän harkintaan ei kykene. Itse sain nikkeliallergian ja korvani tulehtuivat ja olivat tosi kipeät. Miksi kukaan haluaa ottaa tuollaista riskiä vauvan kohdalla, vauva kun ei pysty korviksistaan millään tavalla nauttimaan.

Vierailija
17/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omia lapsia neuvon tarkoin harkitsemaan asiaa. Ja vauvahan tähän harkintaan ei kykene. Itse sain nikkeliallergian ja korvani tulehtuivat ja olivat tosi kipeät. Miksi kukaan haluaa ottaa tuollaista riskiä vauvan kohdalla, vauva kun ei pysty korviksistaan millään tavalla nauttimaan.

Vierailija
18/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpentujen häntääkään ei enää saa typistää. Miksi ihmeessä olisi sallittua loukata turhamaisuuden takia pienen vauvan ruumiillista koskemattomuutta, aiheuttaa kipua ja tehdä elimistöön tulehdusportti???

Vierailija
19/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain jotkin allergiavarmat korvikset, mutta silti korvisten laiton jälkeen sain nikkeliallergian.

Vierailija
20/30 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienen vauvan kohdalla kyse on pelkästään vanhempien turhamaisuudesta, joka ei ole mun mielestä mikään syy tehdä reikiä toisen ihmisen kehoon.

Vauvahan ei varmastikaan missään tapauksessa haluaisi korviksia jos häneltä kysyttäisiin.