Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä tyhmimpiä akateemisia ovat KTM:t joilla pääaine markkinointi!! Ja

Vierailija
28.11.2009 |

tämä on taivahan tosi! Samoin KM:t tosi daijuja useimmiten.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääh, vihaan tuota sanaakin! Olen AKATEEMINEN. Eli olen vitun tylsä tärkeilijä. Kukaan ystävistäni ei mainitse olevansa akateemisesti kouluttautunut, vaikka varmaan yli puolet sitä ovatkin. Vain juntit käyttävät akateeminen sanaa itsestään.

Vierailija
22/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monta hyvää kaveria lähti RUK:iin, eikä yhtään tullut takaisin"

voi soveltaa myös kauppakorkean käyneisiin, varsinkin HKKK:n.

Kuten aiemmista viesteistä voi todeta, KTM:n elämä on ihanaa, mahdollisuudet rajattomat ja kaikki muut ovat vain kateellisia.

terveisin ihan tavallinen FM ihan tavallisen elämänsä kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kirjanpitäjä aikoinaan totesi: "Tyhmä tekee sellaista työtä tai elää sellaista elämää, jossa ei viihdy. Jos itsellä on kaikki hyvin, ei tarvitse arvostella muita."

Vierailija
24/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kirjanpitäjä aikoinaan totesi: "Tyhmä tekee sellaista työtä tai elää sellaista elämää, jossa ei viihdy. Jos itsellä on kaikki hyvin, ei tarvitse arvostella muita."

Sen verran tuntuu se neste nousevan päähän kyseisen tutkinnon suorittaneille

Vierailija
25/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...työttömistä, tyhmistä, alkoholisteista, perussuomalaisista, junteista, fundamentaaliuskovaisista...listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkään ja se on yhtä pätevä tai epäpätevä kuin ensimmäinen mielipide ja perustelut yhtä hyvät.

Vierailija
26/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... troll!

Vierailija
27/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinointia pääaineenaan lukevan kauppatieteilijän kanssa. Itse luki lakia.

Kertoi, että kyllä se "pikkaisen" otti päähän, kun toinen vähän vilkaisi tenttikirjoja muutaman tunnin ajan ja itse sai lukea tenttikirjoja viikkoja yhtä tenttiä varten.

Eli onhan se opiskelujen "vaativuus" kauppakorkeakoulussa ihan pelleilyä, ainakin markkiointipuolella.

Pelottavaa on myös se, miten huonosti kauppatieteilijät osaavat matikkaa. Mieheni on joutunut työasioissa vääntämään rautalangasta ekonomeille hyvin simppeleitä matemaattisia ongelmia. Eikä tunnu millään menevän jakeluun.

Vierailija
28/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin tunnen tosi fiksun KTM:n! Sitä paitsi sinne on aikas vaikea päästä, joten ap on katkeroitunut, koska ei itse läpäissyt pääsykokeita...

Vierailija
29/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinointia pääaineenaan lukevan kauppatieteilijän kanssa. Itse luki lakia. Kertoi, että kyllä se "pikkaisen" otti päähän, kun toinen vähän vilkaisi tenttikirjoja muutaman tunnin ajan ja itse sai lukea tenttikirjoja viikkoja yhtä tenttiä varten. Eli onhan se opiskelujen "vaativuus" kauppakorkeakoulussa ihan pelleilyä, ainakin markkiointipuolella. Pelottavaa on myös se, miten huonosti kauppatieteilijät osaavat matikkaa. Mieheni on joutunut työasioissa vääntämään rautalangasta ekonomeille hyvin simppeleitä matemaattisia ongelmia. Eikä tunnu millään menevän jakeluun.

Minä olen lukenut pääaineena markkinointia ja toimin talousjohtajana isossa kansainvälisessä yrityksessä.

Eli älä yleistä perushoitaja

Vierailija
30/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään antiikin sivistyksellä voi kehuskella.

Tietty tommonen amismainen tutkinto saattaa olla joidenkin työnantajien mieleen, varsinkin tuolla yksityisellä sektorilla, kun niiden mielestä töissä pitää tehdä muutakin kuin siteerata Kierkegaardia.

Tero

Vierailija
31/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan KTM:t ovat ihan tavallisia ihmisiä, osa mukavampia ja osa vähemmän (ehkä keskiarvollisesti tunnen enemmän kivoja KTM:iä kuin tyhmiä). Itse siis työskentelen yrityksessä, jossa suurin osa kollegoista on KTM:iä itse olen tradenomi.

Ainakin HKKK:n pääseminen on hankalaa, opiskelusta sielllä en tiedä.

Vierailija
32/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä niin totta! Joku markkinointi yms. kuuluisi selvästi ammattikorkeakoulun puolelle. Eihän se ole mitään tiedettä vaan suoraan työelämän tarpeisiin tähtääviä käytännön opintoja!

Tuon perusteella myös mm. lääkärikoulutus pitäisi heittää yliopistoista ammattikorkeakoulun puolelle.

Yleisemmällä tasolla näen kuitenkin, että yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen konvergenssi vain kiihtyy ja raja-aidat kaatuvat. Korkeakoulukenttä tulee kokemaan vielä suuria muutoksia, joten antaahan kauppatieteiden ja muun ammattiin kouluttavan yliopistokoulutuksen olla toistaiseksi yliopistomaailman puolella.

Vierailija
33/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden markkinointia lukeneen KTM:n. Hän ei ole penaalin terävin kynä, mutta palstalla ihaltuihin akateeeemisiin mahtuu varsin keskinkertaista väkeä alalla kuin alalla.

Vierailija
34/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJANPIDON ALKEET

Lähde taseesta. Piirrä vaikka avuksesi paperille TASETILISI T-tiliä käyttäen. Tee samanlainen T-tili myös TULOSLASKELMASTASI.

TASETILILEILLÄ on yleensä alkusaldo tilikauden alkaessa.

Kaikki TASETILIN tilit DEBET-puolella toimivat seuraavasti (esimerkiksi kassatili ja tavallinen pankkitili):

(+) lisääntyy debetpuolella ja (-) vähenee kreditpuolella.

Kaikki TASETILIN tilit KREDIT-puolella toimivat seuraavasti (esimerkiksi velkatili):

(-) vähenee debetpuolella ja (+) lisääntyy kreditpuolella.

Sitten TULOSLASKELMAN tileihin. Näillä tileillä ei normaalitapauksessa ole alkusaldoa tilikauden alussa.

Kaikki TULOSLASKELMAN tilit DEBETpuolella toimivat seuraavasti (esimerkiksi ostotili ja oston korjauslasku):

(+) lisääntyy debetpuolella ja (-) vähenee kreditpuolella.

Kaikki TULOSLASKELMAN tilit KREDITpuolella toimivat seuraavasti (esimerkiksi myyntitili ja myynnin korjauslasku):

(-) vähenee debetpuolella ja (+) lisääntyy kreditpuolella.

Ja kommenttia alkoi tulla:

Tässä yksi vastaus yhdeltä keskustelupalstalta, jonne ton pikakurssin lämäytin:

Ja sitten näin kirjanpitäjänä mä vähän kritisoin noita sun plus ja miinusmerkkejä. Ymmärrän kyllä mitä ne tarkoittavat, mutta kun kirjauksissa niitä käytetään juuri toisinpäin.

- tarkoittaa kreditpuolen kirjausta

+ tarkoittaa debet puolen kirjausta

Ja vastaukseni kommenttiin:

Tässä juuri yksi yrittäjä yritti tehdä kirjanpitoaan ja sekosi näihin plussiin ja miinuksiin, joita TIETOKONE käyttää erottaakseen debet- ja kreditpuolet toisistaan. Luuli näes, että pitää aina olla plussa ja miinus myös tilien kannalta.

Siis ihmiset eivät tajua, että ne plussat ja miinukset eivät ole samoja kuin kirjanpidon eri tilien toiminnassa tilien toiminnan havainnollistamisessa käytettävät plussat ja miinukset. Tietokoneen käyttö taitaa sotkea ajatuksia siitä miten tilit toimivat.

Esimerkiksi käteismyynti: kassa lisääntyy (+) debet ja myynti lisääntyy (+) kredit, koska nämä tilit toimivat näin. Tässä tehdään kaksi lisääntymiskirjausta, mutta myös debet- ja kreditkirjaus. Tämmöisessä kirjauksessa tuo yksityisyrittäjä siis sekosi noihin plussiin ja miinuksiin ja siksi laitoin nämä kirjanpidon alkeet tänne huvikseni. En millään pahalla.

Vierailija
35/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoinnin KTM ja insinööri (konetekniikka)...

mielestäni osaan laskea eikä "daijuksikaan" ole moni nimittänyt:-)

Vierailija
36/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpidon perusteet kuuluvat kyllä markkinoijankin perusopintoihin (olipa tradenomi tai KTM) kyseessä. What's your point?

Vierailija
37/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM harvoin onkaan matemaattisesti se kaikkein älykkäin...

Pelottavaa on myös se, miten huonosti kauppatieteilijät osaavat matikkaa. Mieheni on joutunut työasioissa vääntämään rautalangasta ekonomeille hyvin simppeleitä matemaattisia ongelmia. Eikä tunnu millään menevän jakeluun.

Vierailija
38/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon valmistunut TKK:lta, eli oon siis penaalin terävin kynä! Mahtavaa!

Vierailija
39/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan lukijathan menevätkin TKKK:lle eli

KTM harvoin onkaan matemaattisesti se kaikkein älykkäin...

osannut tämä arvostelija sitten itse laskea kahteen.

Vierailija
40/71 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut tuollaista sanaa missään muualla kuin tällä palstalla. Munkaan tuttavapiiristä kukaan ei tuota sanaa käytä itsestään.

Joku voi sanoa valinneensa akateemisen uran, mutta se taas tarkoittaa, että on korkeakoulussa töissä tutkijana, professorina jne.

AKATEEMINEN Ääääh, vihaan tuota sanaakin! Olen AKATEEMINEN. Eli olen vitun tylsä tärkeilijä. Kukaan ystävistäni ei mainitse olevansa akateemisesti kouluttautunut, vaikka varmaan yli puolet sitä ovatkin. Vain juntit käyttävät akateeminen sanaa itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä