Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä tyhmimpiä akateemisia ovat KTM:t joilla pääaine markkinointi!! Ja

Vierailija
28.11.2009 |

tämä on taivahan tosi! Samoin KM:t tosi daijuja useimmiten.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap olisi tyytyväinen omaan koulutukseensa ja työhönsä sekä palkkatasoonsa hänellä tuskin olisi tarvetta tehdä tällaisia aloituksia. t. KTM ja ylpeä siitä :)

Työhöni ja palkkatasooni olen täysin tyytyväinen kunhan pääsisin eroon työpaikan ainoasta KTM:stä, joka sairaalla vittumaisuudellaan saastuttaa muuten niin mukavan työyhteisön...

Vierailija
2/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiseen elämään, esim työskentelemään tutkijana, vaan työelämään markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin.

Pääsääntöisesti kauppakorkea tuottaa tyyppejä, jotka toimii niin kuten yrityksen ylin johto käskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihmiset jotka tekevät tällaisia aloituksia :P

Vierailija
4/71 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaako kokeen laatu jotenkin sisäänpääsyä? Pääseekö rasti ruutuun kokeen tekemällä helpommin sisälle kuin vastaavan esseekokeen tekemällä? Olettaen, että hakijoita on sama määrä ja sisään otetaan saman verran. HKKK:lle kilpailu sisäänpääsystä koventunut toden teolla viimevuosina. Vuonna 2011 oli 3323 ensisijaista hakijaa, joista 264 pääsi sisään. Tänä vuonna matikka myös palasi (Taloustieteiden kvantitatiiviset menetelmät). Vaikka humanisteista yhtä pieni osa pääsee sisään, on heidän pääsykokeeseen valmistautuminen hieman rennommalla pohjalla. Ei lainkaan kummallista, että ressusta kovilla papereilla tullut reputtaa kauppiksen pääsykokeen vaikka olisikin 500 tuntia valmistautumista alla. Itse pelasin varman päälle ja luin yli 600 tuntia.

Tuossa aikaisemmalle viestille naureskelin kun joku puoskari uhosi, että osaako markkinoijat edes debit kredit juttuja. Jos tuon kaltaisia kirjoittamiasi juttuja ei hallitse, niin voin sanoa, että turha edes osallistua pääsykokeeseen. Matematiikkaa on tosiaan hyvä osata jokaisen kauppatieteitä opiskelevan, koska työelämässä on tärkeätä osata antaa myös numeraalista faktaa päätännän tueksi.

Kuulostaisi huvittavalta jos Suomen ja maailman taloutta pyöritettäisiin ammattikorkeakoulupohjalta. Meidän koulusta valmistuu ainakin paljon ihmisiä tutkijatehtäviin. Ymmärrän, että monille markkinointi tarkoittaa mainontaa, myymistä ja jotain edellisten kaltaista. Mutta aika vähän se sitä lopuksi on. "Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large." Markkinointi on yrityksessä useimmiten liiketoiminnan ytimessä, kun taas laskentatoimi, yritysjurdiikka etc ovat enemmän päätöksiä tukevia tukitoimia.

Ja tuo monien tuhansien ihmisten lokeroiminen johonkin luonteepiirteeseen on nyt aivan puliukon höpinöintiä. Yleensä vahvasti kärjistettyjä stereotypisoituja kommentteja antaa ihmiset, jotka eivät mistään mitään tiedä. Liittyivät ne sitten maahanmuuttajiin tai opiskelijoihin. Mielestäni ainakin omasta lukiostani löytyi enemmän niitä kaiken maailman nilkkejä. Kauppiksessa porukka paljon skarpimpaa ja hommat hoituu niin kuin on sovittu. Helpottaa huomattavasti esimerkiksi case työskentelyä.

Vierailija
5/71 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mahtailua, pätemistä ja toisten ihmisten lyttäämistä tässäkin ketjussa. Nyt vain, näin ' aikuisina',päteminen on siirtynyt itsekorostukseen, 'Mun äiti on parempi, kun sun äiti!'- jutuista. Sama peli jatkuu, mikä aikoinaan hiekkalaatikon reunalla alkoi. No, ehkäpä se joskus helpottaa. Naurettavaa. Olkaa onnellisia, että olette saaneet töitä.

Vierailija
6/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei pääaineella ole väliä.

Vierailija
7/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on taivahan tosi! Samoin KM:t tosi daijuja useimmiten.

Eikös luokanopettajat ole nykyään KM:iä? Eli onks ne susta daijuja?

Vierailija
8/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn tutkintolinjan valinneet ja tietyn koulutuksen omaavat olisivat kaikki samaa massaa älykkyytensä osalta. Itse en ole vielä yhtään sellaista ammatillista tai koulutuksellista ryhmää tavannut, joista voisin kaikista jonkun yleistyksen älykkyyden tai oikeastaan minkään muunkaan perusteella tehdä, vain kyllä kaikista tuntuu löytyvät ihmisiä joka kategoriaan.

Vierailija
9/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tule tänne suu vaahdossa vihaamaan jotain hyvin spesifiä koulutusalaa ellei ole mielessä joku tietty ihminen jota se inhoaa.

Vierailija
10/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinoinnin KTM:t on niin rasittavia, kun ovat niin kaikkitietäviä. Mitään vikaa ei ole kokeneemmissa.

Vierailija
11/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihinkin VASTAvalmistuneihin besserwissereihin...

Tiedän että itsekin olin joskus vastavalmistunut, ja olen valmis myöntämään että se yhdistelmä hyvin vähäistä osaamispohjaa ja suurta tarvetta todistaa maailmalle olevani riittävän pystyvä ansaitsemaan työpaikan oli takuulla hyvin ärsyttävä.

Vierailija
12/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisesti jollain tapaa nyppii. Muistuttavat tradenomeja, jonkainlainen pätemisen tarve ja ainakin yhden kauppatieteitä opiskelleen opiskeluja sivusta seuranneena ei voi sanoa, että tosiaan ei mitään tähtitiedettä nuo opinnot sisältäneet. Ja lisäksi, miten joka paikkaan niitä kooteeämmiä riittääkään? Paljonko niitä oikein valmistuu? Määrä ennen laatua???

Vierailija
13/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä lailla akateeminen sivistys vain puuttuu. Ei mahda mitään, tutkintorakenteessa sivistykselle ei ole tilaa. Pitää vain oppia hallitsemaan tietyt liiketaloudelliset taidot. Ei ole aikaa ja mahdollisuuksia pohtia syntyjä syviä...

Ja sitten ollaan talouden pyörittämisen ammattilaisia ja sitä kautta myös eräänlaisessa vallankahvassa. Ja vieläkin ilman sitä sivistystä. Näin kärjistäen.

Vierailija
14/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä lailla akateeminen sivistys vain puuttuu. Ei mahda mitään, tutkintorakenteessa sivistykselle ei ole tilaa. Pitää vain oppia hallitsemaan tietyt liiketaloudelliset taidot. Ei ole aikaa ja mahdollisuuksia pohtia syntyjä syviä...

Toi on kyllä niin totta! Joku markkinointi yms. kuuluisi selvästi ammattikorkeakoulun puolelle. Eihän se ole mitään tiedettä vaan suoraan työelämän tarpeisiin tähtääviä käytännön opintoja! Kansantaloustiede taas, kuten nimikin kertoo, olisi enemmän yliopistokamaa.

Vierailija
15/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastavalmistuneet ovat ärsyttäviä. Oli se ala mikä tahansa. Mutta se liittynee nuoruuden mustavalkoisuuteen.

Vierailija
16/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen saanut työurani aikana niin paljon positiivista palautetta tutkinnostani ja sen myötä hankkimastani osaamisesta, että vaikken itse papereitani aluksi täysin osannutkaan arvostaa, vuosien saatossa olen oppinut ymmärtämään, mikä arvo niillä työnantajien silmissä on. Ja tästä on se hyöty, että olen aina saanut haluamani työpaikat eli käytännössä saanut tehdä työtä, joka on haastavaa, erittäin hyvin palkattua ja, mikä tärkeintä, todella mukavaa. Ymmärrän toki, että se, että suurimalla osalla KTM:istä tilanne on samanlainen kuin minulla, ottaa monelle koville - jos ap olisi tyytyväinen omaan koulutukseensa ja työhönsä sekä palkkatasoonsa hänellä tuskin olisi tarvetta tehdä tällaisia aloituksia.

t. KTM ja ylpeä siitä :)

Vierailija
17/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen saanut työurani aikana niin paljon positiivista palautetta tutkinnostani ja sen myötä hankkimastani osaamisesta, että vaikken itse papereitani aluksi täysin osannutkaan arvostaa, vuosien saatossa olen oppinut ymmärtämään, mikä arvo niillä työnantajien silmissä on. Ja tästä on se hyöty, että olen aina saanut haluamani työpaikat eli käytännössä saanut tehdä työtä, joka on haastavaa, erittäin hyvin palkattua ja, mikä tärkeintä, todella mukavaa. Ymmärrän toki, että se, että suurimalla osalla KTM:istä tilanne on samanlainen kuin minulla, ottaa monelle koville - jos ap olisi tyytyväinen omaan koulutukseensa ja työhönsä sekä palkkatasoonsa hänellä tuskin olisi tarvetta tehdä tällaisia aloituksia. t. KTM ja ylpeä siitä :)

Vierailija
18/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella ylpeä siitä. Koulusta sain paljon laaja-alaisen koulutuksen, ihania ystäviä ja aviomiehen;)

Nyt teen uraa unelmatyöpaikassa hyvällä palkalla, kotona ihana mies, yksi ihana lapsi ja lisää tulossa.

Kyllä mäkin voisin olla mulle kateellinen, mutta toisaalta itse oon kyllä tehnyt töitä niin kouluun pääsyn, kuin sieltä valmistumisenkin eteen ja lisäksi panostanut niin uraan kuin perheeseenkin, niin olen onneni ansainnut.

Vanha kirjanpitäjä aikoinaan totesi: "Tyhmä tekee sellaista työtä tai elää sellaista elämää, jossa ei viihdy. Jos itsellä on kaikki hyvin, ei tarvitse arvostella muita."

Vierailija
19/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella ylpeä siitä. Koulusta sain paljon laaja-alaisen koulutuksen, ihania ystäviä ja aviomiehen;) Nyt teen uraa unelmatyöpaikassa hyvällä palkalla, kotona ihana mies, yksi ihana lapsi ja lisää tulossa. Kyllä mäkin voisin olla mulle kateellinen, mutta toisaalta itse oon kyllä tehnyt töitä niin kouluun pääsyn, kuin sieltä valmistumisenkin eteen ja lisäksi panostanut niin uraan kuin perheeseenkin, niin olen onneni ansainnut. Vanha kirjanpitäjä aikoinaan totesi: "Tyhmä tekee sellaista työtä tai elää sellaista elämää, jossa ei viihdy. Jos itsellä on kaikki hyvin, ei tarvitse arvostella muita."

Vierailija
20/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voisin mennä väittämään tuollaista. Muutenkin väite on typerä.

t. DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi