Olin tietämättäni toinen nainen :(
Seurustelin yhden miehen kanssa lähemmäs vuoden ja kaikki tuntui välillä liiankin täydelliseltä ja niinhän siinä lopulta kävi, että sain selville miehen olevan naimisissa (asumuserossa kylläkin) ja heillä on kolme lasta, nuorin ihan vauva vielä.
Meidän seurustelun alussa kysyin, että onko miehellä lapsia ja kirkkain silmin vastasi, että ei ole ja nyt sitten jäi kiinni valheesta. Olo on todella hyväkskäytetty, mies ei tainnut koskaan olla kanssani tosissaan, vaikka teot ja puheet muuta kertoikin.
Pahinta tässä on, että olen raskaana ja lapsi on tuon miehen eikä minulla ole aavistustakaan mitä tehdä. Kaikki tuntuu niin pahalta. Kuvittelin, että tulisin raskaaksi hiukan eri olosuhteissa, siis niin, että vauva olisi suunniteltu ja toivottu, tämä oli vahinko. Miten ihminen voi olla näin sinisilmäinen...
Kommentit (28)
En pystyisi luottamaan. On sen verran pitkä aika valehdella ja elää kaksoiselämää, että pitää olla rutinoitunut paskanpuhuja, että moiseen pystyy.
Tiedän vastaavan tapauksen, tosin kaukaisesti (tutun tuttu). Mies kertoi perheestään vasta n. 1v seurustelun jälkeen ja ennen tuota tämä pari oli ehtinyt muuttaa yhteen eikä kyseinen nainen ollut osannut epäillä mitään, koska molemmat olivat työttömiä tuolloin eikä mies käynyt missään ilman häntä.
Ap:n tapaus voi olla eri, mutta ei välttämättä tarkoita, että valehtelisi jatkossa.
En pystyisi luottamaan. On sen verran pitkä aika valehdella ja elää kaksoiselämää, että pitää olla rutinoitunut paskanpuhuja, että moiseen pystyy.
Minä olin vähän vajaa 14v sitten samassa tilanteessa kun ap, tosin olimme yhdessä mieheni kanssa n. 6kk kunnes kertoi, että hällä on vaimo ja lapsi (vauva sillon), mutta että heidän liittonsa on ohi. Mieheni sanoi, ettei hän ollut vauvaa halunnut ja hänen vaimo sitten jättänyt salaa ehkäisyn pois. Olin epäileväinen tuon suhteen, että oikeastiko vaimo jättänyt salaa ehkäisyn pois ja keskustelin sitten mieheni silloisen vaimon kanssa ja tämä vaimo myönsi sen. Annoin miehelle toisen mahdollisuuden ja yritin luottaa häneen ja tässä sitä ollaan, yhteiseloa takana melkeen 14v ja lapsia on viisi, neljä yhteistä ja lisäksi miehen tyttö, joka tosin on nyt meidän lapsi hänkin, koska tytön äiti kuoli 7v sitten ja minä adoptoin tämän tytön. Ap:lle vielä, ettei se uusperhe-elämä niin kauheaa ole, vaikka tämä yks käskikin miettimään kaks kertaa. Jos oikeasti rakastat tätä miestä, niin anna hälle uusi mahdollisuus. Ei sitä tiedä, vaikka hän olisi just se oikea sinulle :)
Vai että vaimon juonima. Mies puhuu palturia. Juuri sitä samaa palturia, jota muutkin pettäjämiehet suustaan laskettelevat. Mieti nyt tarkkaan haluatko perustaa uusperheen ja huolehtia neljästä lapsesta, joista 3 ei edes ole omiasi. Mikä on ikäero miehen kanssa?
On sulla kanssa mies, oikein "unelma". Jättää vaimonsa siksi että hän haluaa lapsia ja jättää ehkäisyn pois?!? Tekee sitten sitten sun kanssa perään neljä lasta ihan "vapaaehtoisesti" perään.. juu-u oikein kypsä mies.
Mistä te tiedätte, ettei nää teidän kullat pyöritä kulisseissa ihan jotain muuta?
on heti perään niin ei ole minun ongelmani. Enkä usko, että miehellä on toista ym.
Minä olin vähän vajaa 14v sitten samassa tilanteessa kun ap, tosin olimme yhdessä mieheni kanssa n. 6kk kunnes kertoi, että hällä on vaimo ja lapsi (vauva sillon), mutta että heidän liittonsa on ohi. Mieheni sanoi, ettei hän ollut vauvaa halunnut ja hänen vaimo sitten jättänyt salaa ehkäisyn pois. Olin epäileväinen tuon suhteen, että oikeastiko vaimo jättänyt salaa ehkäisyn pois ja keskustelin sitten mieheni silloisen vaimon kanssa ja tämä vaimo myönsi sen. Annoin miehelle toisen mahdollisuuden ja yritin luottaa häneen ja tässä sitä ollaan, yhteiseloa takana melkeen 14v ja lapsia on viisi, neljä yhteistä ja lisäksi miehen tyttö, joka tosin on nyt meidän lapsi hänkin, koska tytön äiti kuoli 7v sitten ja minä adoptoin tämän tytön. Ap:lle vielä, ettei se uusperhe-elämä niin kauheaa ole, vaikka tämä yks käskikin miettimään kaks kertaa. Jos oikeasti rakastat tätä miestä, niin anna hälle uusi mahdollisuus. Ei sitä tiedä, vaikka hän olisi just se oikea sinulle :)
Vai että vaimon juonima. Mies puhuu palturia. Juuri sitä samaa palturia, jota muutkin pettäjämiehet suustaan laskettelevat. Mieti nyt tarkkaan haluatko perustaa uusperheen ja huolehtia neljästä lapsesta, joista 3 ei edes ole omiasi. Mikä on ikäero miehen kanssa?
On sulla kanssa mies, oikein "unelma". Jättää vaimonsa siksi että hän haluaa lapsia ja jättää ehkäisyn pois?!? Tekee sitten sitten sun kanssa perään neljä lasta ihan "vapaaehtoisesti" perään.. juu-u oikein kypsä mies.
Mistä te tiedätte, ettei nää teidän kullat pyöritä kulisseissa ihan jotain muuta?
Tiedän vastaavan tapauksen, tosin kaukaisesti (tutun tuttu). Mies kertoi perheestään vasta n. 1v seurustelun jälkeen ja ennen tuota tämä pari oli ehtinyt muuttaa yhteen eikä kyseinen nainen ollut osannut epäillä mitään, koska molemmat olivat työttömiä tuolloin eikä mies käynyt missään ilman häntä. Ap:n tapaus voi olla eri, mutta ei välttämättä tarkoita, että valehtelisi jatkossa.
Eikös isit yleensä tapaa lapsiaan? Ja vielä pahempi tapaushan tuo on, jos ei ole ollut missään tekemisissä lastensa kanssa. Salannut kuitenkin mun mielestäni sen isoimman ja tärkeimmän osan elämästään.
kun suhde vetelee viimeisiään, on yllättävän yleistä. Kuvitellaan, että lapsen turvin saadaan pidettyä miehestä kiinni. Yleensä se johtaa vain suurempaan kurjuuteen - myös lapsen kannalta.
Näille joillekin av-mammoille on vieras käsite, että mies vois oikeasti muuttua ja oppia virheistään.
T: Miehensä pettämisen anteeks antanut ja nyt onnellisempi kun koskaan
ilman, että sä olisit huomannut kertaakaan mitään epäilyttäviä menoja (PITÄISI kolmen isällä olla, jos lapsiaan olisi tavannut!!!!!!!!!!!!)?
Ja nytkös se mies on sitten valmis lapsiperhe-elämään, jos se on voinut VUODEN elää ilman aiempia tekosiaan siis lapsiaan?
jotta et katuisi myöhemmin. Ja anna miehelle mahdollisuus olla isä lapsellenne.
Olen kokenut vähän samanlaisen tilanteen muutama vuosi sitten. Kusetettu pahemman kerran, mutta annoin kuitenkin miehelle vielä mahdollisuuden. Tekoa ei voi mitenkään puolustaa tai perustella, mutta minä kuitenkin kuuntelin selitykset ja annoin mahdollisuuden. Luottaminen tosiaan on vaikeeta, mutta pikkuhiljaa olen oppinut luottamaan enemmän ja enemmän ja vähitellen ikäviä tapahtumia ajattelee harvemmin ja harvemmin. Olen onnellinen, että annoin meille vielä mahdollisuuden ja onnellinen, että lapsellamme on rakastava isä. Tsemppiä!
yhden toisen ketjun ap:ta jättämään ehkäisyn salaa pois kun mies oli kertonut ettei haluakaan lapsia.
Juuri sitä samaa palturia, jota muutkin pettäjämiehet suustaan laskettelevat. Mieti nyt tarkkaan haluatko perustaa uusperheen ja huolehtia neljästä lapsesta, joista 3 ei edes ole omiasi. Mikä on ikäero miehen kanssa?
Jos ei ole, niin on kyllä huono isä.
Asumme miehen kanssa eri paikkakunnilla, ei kuitenkaan minkään älyttömän matkan päässä toisistamme eli emme ole koko ajan olleet yhdessä, mutta paljon kyllä.
Mies on oman kertomansa mukaan tavannut lapsiaan sillon kun minä en ole ollut hänen luona tai hän minun luona.
Mies ei halunnut kolmatta vauvaa, koska heillä oli jo ennen vauvaa ongelmia suhteessaan ja erosta oli puhuttu vakavasti. Vaimon raskaus oli se viimeinen tikki. Vaimo oli sanonut miehelle, kun olivat vauvasta puhuneet, että uskoo uuden vauvan pelastavan heidän suhteensa.
Kiitos kaikille, jotka kerroitte omia kokemuksianne. Yhä olen kahden vaiheilla annanko mahdollisuuden vaiko en. Mieluummin haluaisin lapsen kasvavan isänsä kanssa samassa taloudessa kun että olisin yh. Voihan se olla, että jään yh:ksi, jos mies ei muutu ja jatkaa valehtelua, mutta tällöin ainakin tietäisin tehneeni kaikkeni tuon suhteen eteen.
Ensi viikolla näen miehen, juttelen vielä hänen kanssaan ja riippuu mitä vastaa niin teen päätöksen sitten sen pohjalta.
ap
miten te olette voineet seurustella VUODEN ilman, että sä olisit huomannut kertaakaan mitään epäilyttäviä menoja (PITÄISI kolmen isällä olla, jos lapsiaan olisi tavannut!!!!!!!!!!!!)?
Ja nytkös se mies on sitten valmis lapsiperhe-elämään, jos se on voinut VUODEN elää ilman aiempia tekosiaan siis lapsiaan?
ihan oikeasti, että voiko mieheen luottaa? Jos valehtelu noin isoista asioista näyttäisi käyvän suhteellisen helposti niin se tuskin on sen vaikemapaa pienemmistä jutuista. Mies valehteli sinulle asioista joista hänen on täytynyt tietää pidemmän päälle jäävänsä kiinni jos suhteenne jatkuu pidempään, miksiköhän se ei estänyt häntä? Ulkopuolisen silmin hänen tekonsa ei kyllä kerro suuresta rakkaudesta tai toisen kunnioittamisesta.
Ei sillä että olisi kovastikaan merkitystä mutta aloinpa vaan miettiä että pahalta se tuntuisi jos tuollainen selviäisi että kaksoiselämää elänyt ja vielä lapsensa synnytyksessä mukana ollut.
Harva siitä kertoo ainakaan heti ja varmasti tietää, että saattaa paljastua koska tahansa. Silti tiedän suhteita, joissa jompi kumpi pettänyt ja salannut sen kunnes tavalla tai toisella se on paljastunut. Nämä, jotka päättivät vielä yrittää yhdessä niin parisuhdeterapian ym. avulla heistä tuli taas onnellisia yhdessä ja just yks päivä oli puhetta erään pettämisestä selvinneen pariskunnan vaimon kanssa ja hän kertoi olevansa nyt onnellisempi kun aiemmin heidän suhteessa. En sano, että tuo helppoa olisi, mutta ehdottomasti kannattaa ainakin yrittää. Ei tarvitse myöhemmin katua, että kun ei antanut mahdollisuutta.
Vaikkei minulla omakohtaista kokemusta ole niin ymmärrän kyllä miksi ap harkitsee antavansa mahdollisuuden. Elämä kun ei ole niin mustavalkoista.
ihan oikeasti, että voiko mieheen luottaa? Jos valehtelu noin isoista asioista näyttäisi käyvän suhteellisen helposti niin se tuskin on sen vaikemapaa pienemmistä jutuista. Mies valehteli sinulle asioista joista hänen on täytynyt tietää pidemmän päälle jäävänsä kiinni jos suhteenne jatkuu pidempään, miksiköhän se ei estänyt häntä? Ulkopuolisen silmin hänen tekonsa ei kyllä kerro suuresta rakkaudesta tai toisen kunnioittamisesta.
Tässä ei kuitenkaan ollut kyse yhden kerran pettämisestä vaan systemaattisesta valehtelusta. Millainen isä valehtelee/kieltää lapsensa, teko ei todellakaan anna ko. ihmisestä kovinkaan suoraselkäistä ja vilpitöntä kuvaa...tosin yhtä kiero kuva syntyy patologisesta pettäjästä. Se on totta, että ulkopuolisten on helppo kommetoida asiaan ja oikeasti rakastamansa ihmisen jättäminen, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa, on todella vaikeaa.
Piti sanoa, että yksi näistä tietämistäni tapauksista, joissa jompikumpi puoliso pettänyt, niin pettäminen oli jatkunut muutaman kuukauden ja tämä pari on yhä yhdessä ja onnellisia.
Tässä ei kuitenkaan ollut kyse yhden kerran pettämisestä vaan systemaattisesta valehtelusta. Millainen isä valehtelee/kieltää lapsensa, teko ei todellakaan anna ko. ihmisestä kovinkaan suoraselkäistä ja vilpitöntä kuvaa...tosin yhtä kiero kuva syntyy patologisesta pettäjästä. Se on totta, että ulkopuolisten on helppo kommetoida asiaan ja oikeasti rakastamansa ihmisen jättäminen, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa, on todella vaikeaa.
monta paria, jotka eivät ole selvinneet pettämisestä, eivätkä he eläneet loppuelämäänsä onnellisesti yhdessä...Ihmiset ovat yksilöitä ja tapaavat toimia erilailla, jokainen tekee itselleen oikean ratkaisun eroaako vai ei.
sittenhän pääsette eteenpäin ajatuksissanne.
Toivottavasti hyvä ratkaisu löytyy.
Itse antaisin miehelle mahdollisuuden.
Tuttava oli samankaltaisessa tilanteessa, päätti olla antamatta miehelle uutta mahdollisuutta, tosin myöhemmin on katunut päätöstään. Minä ehkä punnitsisin asioita ja miettisin olenko valmis ottamaan riskin. Toisaalta ainahan parisuhde on riski, puoliso voi pettää ym, jota ei etukäteen ole osannut edes kuvitella.