voiko huoltaja pakottaa alaikäisen tytön aborttiin? ja nyt en
kaipaa moraalisaarnoja vaan tietoa mitä sanoo asiasta laki jos mitään?!!
Kommentit (179)
"Tunnen henk koht kaksi 16 vuotaana laspen saannutta ja hyvin on elämä etenenpäin mennyt. Eivät hekään ole ole päätöstänä katuneet. Raskauden jatkumisesta päättä aina odottaja itse !"
16 v ja 14 v on kyllä vähän eri asia. En kannata aborttiin pakottamista. Mutta tyttö kyllä tulee tarvitsemaan kunnolla tukitoimenpiteitä selvitäkseen vauvan kanssa. Tyttöhän voisi mennä ensikotiin harjoittelemaan elämää vauvan kanssa. Ja jos ei suju, palaisi itse kotiin, ja antaisi vauvansa kasvattilapseksi (saisi pitää yhteyttä lapseen).
Aika yleistä varmaan että raiskaaja on aineessa!
Viekö se vastuuta pois? Ei.
Humalatila ei ole koskaan mikään selitys.
Miehenkin voi raiskata toinen mies.
On noita naisetkin tehny raiskauksia! Vaikka tunkee alapäähän pullon, nyrkin..
Raiskattu on se, joka ei seksiä halua.
Mutta käsittääkseni alaikäseen ei voi olla yhdynnässä, jos itse on myös lapsi. Sen toisen pitää olla vanhempi.
Mutta raiskata, murhata voi vaikka teini toisen teinin, teini aikuisen tai teini lapsen.
"kukaan ei kadu lapsen saamista (ellei ole mielenterveysongelmainen) mutta jokainen aito, hyvä ihminen katuu loppuelämänsä aborttia syvästi. ellet ole ihan kusipää, et lastasi sellaiseen päätökseen aja. ellet halua tuhota lapsesi elämää."
Mun äiti katui, sitä että lapsia tuli hankittua kaksi. Aina puhui minulle, miten olisi pitänyt jättää yhteen. Eikä todellakaan tullut epäselväksi se, kumpi meistä oli se ylimääräinen lapsi. Äidilläni ei ole mt-ongelmia. Enkä todellakaan ole enää aikuisena tekemisissä hänen kanssaan.
voi tulla lapsellesi erittain pahat mielenterveysongelmat ja jopa hän saattaa murhata itsensä jos nyt tekee abortin. moniin abortti vaikuttaa erittäin syvästi, se on kuitenkin tappo, tai oikeastaan murha kun on suunniteltu tappo kerran. eräskin lapsensa abortoinut heräsi joka yö painajaiseen jossa lapsensa huusi maanalta äitiään hakemaan hänet pois... joutui sittemmin suljetulle osastolle jossa on tänäkin päivänä ja syy hänen omien sanojensa mukaan nimenomaan 10 vuotta sitten tehty abortti. älä anna lapsesi tehdä aborttia!
kauhutarinat tähän väliin. Ihan sitten tällaisilla saduilla ajattelit auttaa kysyjää...
Aika yleistä varmaan että raiskaaja on aineessa! Viekö se vastuuta pois? Ei. Humalatila ei ole koskaan mikään selitys. Miehenkin voi raiskata toinen mies. On noita naisetkin tehny raiskauksia! Vaikka tunkee alapäähän pullon, nyrkin.. Raiskattu on se, joka ei seksiä halua. Mutta käsittääkseni alaikäseen ei voi olla yhdynnässä, jos itse on myös lapsi. Sen toisen pitää olla vanhempi. Mutta raiskata, murhata voi vaikka teini toisen teinin, teini aikuisen tai teini lapsen.
ketään jos tyttö EI MUISTA mitä on tapahtunut ja kenen kanssa.
Mun äiti katui, sitä että lapsia tuli hankittua kaksi. Aina puhui minulle, miten olisi pitänyt jättää yhteen. Eikä todellakaan tullut epäselväksi se, kumpi meistä oli se ylimääräinen lapsi. Äidilläni ei ole mt-ongelmia.
jos puhuu tuollaista lapsilleen niin on taatusti mt-ongelmainen, myönsi sitä tai ei, tai oli siitä diagnoosia tai ei.
on se hienoo leikkiä perhettä ku ei osaa edes itsestään huolehtia. Onneks täällä on muitakin jotka uskaltavat sanoa rehellisen mielipiteensä. En minäkään antaisi 14-vuotiaan tehdä lapsia. Eiköhän lapsen äiti tiedä henkisen tason ku lääkäri...
että eikö ole vanhempien vastuulla miettiä missä 14v viettää aikaansa? Voisko vanhemmat yhtään katsoa peiliin jos oma 14v tyttö on raskaana? Siksihän se abortti varmaan teidän mielestä pitäisi tehdä jotta TE ette menettäisi kasvojanne muitten edessä.
Jos harrastaisit suojaamatonta seksiä ja tulisit raskaaksi, isästä ei mitään muistikuvaa niin pitäisitkö lapsen?
ap lapsi voi hyvin olla 15 kun vauva syntyy.
16 v ja 14 v on kyllä vähän eri asia.
voi tulla lapsellesi erittain pahat mielenterveysongelmat ja jopa hän saattaa murhata itsensä jos nyt tekee abortin. moniin abortti vaikuttaa erittäin syvästi, se on kuitenkin tappo, tai oikeastaan murha kun on suunniteltu tappo kerran. eräskin lapsensa abortoinut heräsi joka yö painajaiseen jossa lapsensa huusi maanalta äitiään hakemaan hänet pois... joutui sittemmin suljetulle osastolle jossa on tänäkin päivänä ja syy hänen omien sanojensa mukaan nimenomaan 10 vuotta sitten tehty abortti. älä anna lapsesi tehdä aborttia!
kauhutarinat tähän väliin. Ihan sitten tällaisilla saduilla ajattelit auttaa kysyjää...
siis ap tuntuu olevan niin huoleton elämää kohtaan että pakko herätellä ajattelemaan ihmisyyttä. en ymmärrä miten ihmiset suhtautuu aborttiin niin kevyesti.
Jos harrastaisit suojaamatonta seksiä ja tulisit raskaaksi, isästä ei mitään muistikuvaa niin pitäisitkö lapsen?
mutta miten se liittyy asiaan? Kun joku tuolla alkoi selittää että se on raiskaus jos tyttö on 14v eikä muista miten on tullut raskaaksi. Ihmettelin vain että mitenkä niin?
Kyllä minä olen ainakin teininä jo oppinut että itse olen vastuussa jos potkasen bussipysäkin lasin rikki tai lyön jotain ihmistä.
Ei vanhemmat ole hamaan loppuun saakka vastuussa jälkikasvustaan!
15- vuotias on lain edessä vanhemman vastuulla rikosvelvollinen. Ei voi vaikka ostaa mopoa "omilla rahoilla" jos vanhemmat ei halua.
Minua ei ainakaan kiinnosta se mitä lapseni tekee sinun mielestäsi väärin. Vaan omat virheet, teini on jo minusta enempi itse syyllinen jos raiskaa, tappaa jonkun!!
Itse olen kova lyyli ollut kiroilemaan teininä ja vanhemmat hyvin selvästi kertoi mielipiteet siitä. Ei se tarkoita että vanhemmat hyväksyy teinin jutut -vaikka teini jotain tekee.
niin minä varmaan tarjoutuisin kasvattamaan ja hoitamaan lapsen. Ei minulla olisi sydäntä heittää lasta ulos tai painostaa/pakottaa aborttiin tai antaa lapsenlasta adoptioon.
"kukaan ei kadu lapsen saamista (ellei ole mielenterveysongelmainen) mutta jokainen aito, hyvä ihminen katuu loppuelämänsä aborttia syvästi. ellet ole ihan kusipää, et lastasi sellaiseen päätökseen aja. ellet halua tuhota lapsesi elämää." Mun äiti katui, sitä että lapsia tuli hankittua kaksi. Aina puhui minulle, miten olisi pitänyt jättää yhteen. Eikä todellakaan tullut epäselväksi se, kumpi meistä oli se ylimääräinen lapsi. Äidilläni ei ole mt-ongelmia. Enkä todellakaan ole enää aikuisena tekemisissä hänen kanssaan.
abortteja tehdään. Kaikkiko ¨muka ovat epäaitoja ja huonoja ihmisiä? Entäs lasten pahoinvointi, olisko aika monelle laiminlyödylle piltille ollut huomattavasti parempi olla koskaan syntymättä.
Täällä on niin helppo hurskastella sillä mitä hyvät ihmiset tekee ja mikä tekee huonoksi ihmiseksi. Samoin voi kertoa ihan uskomattomia tarinoita siitä, kuinka ihan varmasti olisin 7-vuotiaana ollut kypsä ja jaksava hoitamaan tuntemattoman siittämät kolmoset.
Miettikää nyt, joku kasiluokkalainen karkailee ja ryyppää ja kuoriutuu yks kaks kelpo äidiksi.
Kannattaa kertoa tytölle, että ne oli sitten vikat bileet 15-vuoteen, toiset käy rippikoulua ja viettää huoletonta nuoruutta, mutta sä heräilet yksin jossain karussa kämpässä ja parisuhteesta voi vain haaveilla, sillä aika harva kolli on kiinnostunut kotileikeistä.
raskaaksi tullut 12v tyttö olisi halunnut olla tekemättä aborttia ja pitää lapsen. Olisiko ollut mahdollista?
Jos tytär haluaa pitää lapsen, voisit saada hänet ensi- ja turvakotiin lapsen kanssa. Siellä opetetaan hoitamaan lasta ja katsotaan, että kaikki sujuu ennen kuin päästävät kotiin. Vauva ei olisi sinun vastuullasi, mutta joku huolehtisi, että kaikki sujuu. Kotiin voi saada myös apua, esim. perhetyöntekijöitä.
Minä en pystyisi pitämään lasta jos panisin jossain niin kännissä ettei isää muista, jännä että joku voi olla noin kevytkenkänen. Vai etkö vaan ajattele pidemmälle? Vaikka vaan sitä että mitä kerrot lapselle: sun isä voi olla kuka vaan vastaantulija; en muista kun olin niin kännissä!
Tai äitisi kertoo ettei tiedä kuka isäsi on, kun panit vaan kännissä jotain jolla sattu seisomaan! :)
Juu, ja lehmät lentää!
65
manan majoilta huutelevista lapsista, et taida käydä ihan täysillä...
Itse olen tehnyt abortin ja ihan täysjärkinen kahden lapsen äiti nyt.
Ihan oikeasti olette vähintään 15v käymättä ravintolassa, teatterissa, bileissä? Voihan se teiniäitikin joskus irtautua lapsestaan. Niin tekin teette, vaikka muuta väitätte.
ei kadu lapsen saamista (ellei ole mielenterveysongelmainen) mutta jokainen aito, hyvä ihminen katuu loppuelämänsä aborttia syvästi. ellet ole ihan kusipää, et lastasi sellaiseen päätökseen aja. ellet halua tuhota lapsesi elämää.