Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisen oltava jotenkin erityisen herkkä jotta voi nähdä henkiolentoja/yliluonnollisia asioita?

Vierailija
28.11.2009 |

Vai voiko niitä nähdä ja kokea kuka vain?

Ja onko niitä oikeasti edes mahdollista nähdä? Mikä on totuus?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös skeptinen ihminen, diplomi-insinöörin tytär, joka olisi voinut maailmankatsomuksensa puolesta kuulua skepsis ry:hyn. Nuorena vain nauroin ajatuksille henkimaailmasta ja mistään näkymättömästä, kirjoitin kouluaineeseenkin koulussa, että kuka nyt enkeleihin VOI uskoa.

No, olen aina ollut kuitenkin aika herkkä, tosin luonteeni oli nuorena kovettunut ja vasta iän myötä on herkkyys päässyt enemmän esiin. 

Sitten tutustuin yhteen erittäin herkkään mieheen ja ihastuin. Mies puheli chackroista ja sen sellaisesta ja mä olin vaan että joo joo. Välillä emme vuosiin nähneet, mutta viime syksynä näimme yllättäen. Emme pidä kovin tiiviisti yhteyttä syistä, joita en avaa nyt enemmän, mutta tämän uuden tapaamisen myötä meillä on siitä alkanut sellainen käsittämätön henkimaailman läsnäolon tuntu, että olen alkanut vakavammin ajatella, että jotakin muuta on oltava. ja se on kummallinen tunne. Tuntuu niin kuin maailmankaikkeus järjestäisi tilanteet niin, jossa ystävyytemme voisi edistyä. Saan hänen läsnäolonsa tunteen ennen kuin häneltä tulee viesti tai puhelu. Tai sellaisena päivänä kun häneltä tulee yhteydenotto minulla on töissä erikoisen paljon hänen nimisiään asiakkaita. Eli asiakkailla on samaa etunimeä, samaa sukunimeä tai niiden yhdistelmiä (pienin muunnoksin). Olen löytänyt "puhuvia" amuletteja tilanteisiin jotka liittyvät häneen. Kävin henkioppaiden viestejä välittävällä näkijällä enkä kertonut itsestäni mitään, silti hän kertoi asiat väliltämme yleisellä tasolla just oikein. En siis huom. kertonut hänelle mitään. Myös eräs riita isäni kanssa kulkee samaa tahtia sen kanssa, miten kuulen tästä miehestä. (Samaan aikaan isästä taas kuuluu ja se asia on ollut mulle tärkeä myös. Ihan kuin mua ohjattaisiin näkemään analogia näissä kahdessa asiassa. Tämä mies ikäänkuin tietämättään (!) lohduttaa sitä mukaan kun tilanne isäni kanssa kärjistyy.) 

Kenenkään muun kanssa ei ole ollut tällaista. Tämä on niin huomiotaherättävän erikoista, etten ole voinut ohittaa kaikkia näitä sattumina. 

Vierailija
22/99 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:58"]

Mieti tätä, ap. Jenkeissä on yksi pseudotieteiden ja yliluonnollisten ilmiöiden arvostelija nimeltä James Randi.

Äijän johtama säätiö on luvannut miljoonan dollarin palkkion sille, joka valvotuissa oloissa kykenee todistettavasti yliluonnolliseen ilmiöön. Palkkio luvattiin vuonna 1996, sitä on yrittäneet saada tuhannet helppo-heikit - ja kappas, kertaakaan ei ole vielä maksettu ko. palkkiota.

Toisin sanoen: yliluonnolliset ilmiöt ovat huijausta. Tai "näkijänsä" harhaa/tyhmää luulottelua.

Ilmiöille on luonnolliset selitykset, mutta "näkijä" ei vain niitä ymmärrä tai halua tunnustaa.

Sinänsä minulle on ihan yksi hailea, mitä joku kuvittelee näkevänsä, kunhan ei häiritse sillä muita, yritä huijata sillä muita tai  vaadi muita uskomaan siihen.

[/quote]

Niin. Muistellaanpa muuten hetken sitä aikaa, kun "tiedettiin" maailman olevan litteä ja uhkarohkeat ihmiset putoaisivat maailman reunalta, jos purjehtisivat liian pitkälle.

Ja aikaa, jolloin "tiedettiin" auringon ja muiden planeettojen kiertävän maapalloa. Muuta väittäville helppoheikeille järjestettiin grillibileet valtion ja kirkon toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomattakin on selvää, että näen hänestä unia, joiden viestit ovat kertoneet asioiden todellisen laidan minulle, kun en ole sitä meinannut muuten nähdä. Hän siis esiintyy unissani ja uni kertoo miten hän johonkin asiaan suhtautuu ja siihen olen voinut luottaa, näin on tapahtunut. 

90

Vierailija
24/99 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aistin asioita mutta en voi määrätä milloin, aistimukset vain tulevat kun haluavat.

Eka muistoni on alle 10 vuotiaana kun heräsin yöllä tunteeseen että joku oli läsnä. Ovella näkyi olevan joku hahmo ja arvelin että se on isäni ja kutsuin isää. Mitään ei tapahtunut mutta oviaukossa oli selkeästi jotakin. Nukahdin pian, en ollut peloissani. Sitten alkoi aika kun ihmisiä kuoli ympäriltäni, näin ihmisten silmistä että he kuolevat kohta. En tajunnut sitä sillä hetkellä mutta sillä hetkellä kun kuulin että kyseinen ihminen on kuollut hetki tuli mieleeni. On muitakin juttuja. En koskaan puhuisi näistä asioista julkisesti.

Vierailija
25/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko alkanut nähdä jonkin tapahtuman seurauksena?

Vierailija
26/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsiksi käyminen, nro 3. Oletko tehnyt sitten jotain todella pahaa että tuollaista voi tapahtua? kun sanotaanhan, että kun elää elämänsä rehellisesti ja omantuntonsa mukaan niin ei tartte pelätä mitään tuollaista.

ap

Vierailija
27/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmetyttää tuo käsiksi käyminen, nro 3. Oletko tehnyt sitten jotain todella pahaa että tuollaista voi tapahtua? kun sanotaanhan, että kun elää elämänsä rehellisesti ja omantuntonsa mukaan niin ei tartte pelätä mitään tuollaista. ap"

Se paha, mitä olen tehnyt, on tuo noihin asioihin sotkeutuminen. Ihmisiltä on kielletty noituus, ennustaminen, yhteydenotto henkiolentohin jne. Ylipäätäänsä yliluonnolliset asiat. Mun synti on se, että nuoruudessani, tyhmyyttäni, kiinnostuin liikaa noista henkimaailman jutuista. Siksi varoitan muita: pysykää erossa näistä asioista.

nro3

Vierailija
28/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysinen maailma on se mitä on ainoastaan. Ettei olisi muuta syvempää ja henkisempää tasoa.

Ainut "syvempi taso" on omissa ajatuksissamme.

joiden mukaan maapallo oli litteä.

Etkö tule ajatelleeksi, että ihmiskunta on jatkuvasti oppinut uutta ympäröivästä maailmasta. Me emme ymmärrä lukemattomia asioita ihan luonnossa tapahtuvista asioistakaan. Miten linnut suunnistavat, miten eläimet osaavat toimia tietyissä tilanteissa jne. Miten voi kukaan asioista vähääkään tietävä ajatella, että ihmisillä on olemassa kaikki mahdollinen tieto maailmankaikkeudesta? Luuletko, että tämä kehitys on nyt pysähtynyt, ja tätä nykyä me jo tiedämme kaiken. Eihän ihmisen aivokapasiteetistakaan ole käytössä kuin pieni murto-osa.

Vierailija
29/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmisen aivokapasiteetistakaan ole käytössä kuin pieni murto-osa.

[/quote]

Tuo on puppua. Scientologian perustaja Hubbard on noin väittänyt omia tarkoitusperiään edistääkseen mutta se ei ole totta.

Perustelen asiaa luettuani jostain lehdestä lääkärin kommentin ko. asiasta.

Vierailija
30/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mitenkään eroon niistä asioista mitä näet tai koet?

ap

Vierailija
31/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus on sanonut, että ihminen käyttää aivoistaan 10%, mutta oikeasti se ei mene niin. Eri osat aktivoituvat eri toiminnoissa.

Eihän ihmisen aivokapasiteetistakaan ole käytössä kuin pieni murto-osa.

Vierailija
32/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla lääkitys ihan kohdallaan...

Se paha, mitä olen tehnyt, on tuo noihin asioihin sotkeutuminen. Ihmisiltä on kielletty noituus, ennustaminen, yhteydenotto henkiolentohin jne. Ylipäätäänsä yliluonnolliset asiat. Mun synti on se, että nuoruudessani, tyhmyyttäni, kiinnostuin liikaa noista henkimaailman jutuista. Siksi varoitan muita: pysykää erossa näistä asioista.

nro3

Vierailija
33/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis harrastanut saatananpalvontaa nuorena..?

Vierailija
34/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"3, oletko siis harrastanut saatananpalvontaa nuorena..?"

En, onneksi.

nro 3

Vierailija
35/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelannut spiritismiä?

En tosiaankaan itse aio mitenkään ryhtyä aaveita "etsimään" eikä mitään sellaista, mutta tuntuu vain niin käsittämättömältä että niitä ylipäätään olisi olemassa. Todentuntuisesti kyllä kirjoitat...

ap

Vierailija
36/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähemmistöä eli sairaita(terveitä) lääkittäisiin LSD:llä.

Toisaalta moni entinen alkoholistikin on kääntynyt uskoon että eiköhän niillä aivosolujen kadolla ole jotain tekemistä näiden taikauskojen kanssa.

Vierailija
37/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähnyt kaikenlaisia olemattomia. Sitten vaan itse mietin että okei nää menee sairauden piikkiin mutta mitä sitten kun jotkut näkee enkeleitä? Ajatellaan vaan et ne on uskovaisia mutta niitä pidetään ihan normaaleina. Itse kyllä uskon Jumalaan ettei siinä mitään mutta on aika vaikea musta vetää viivaa just terveyden ja sairauden välille.

Vierailija
38/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* uskoutuu *

Vierailija
39/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kykenee näkemään sekä havaitsemaan erilaisia asioita. Riippuu ainoastaan mille on virittynyt, miltä tasolta milloinkin asioita, tilanteita seuraa.

Vierailija
40/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistelemaan onko henkiolentoja olemassa vai ei (olemmehan itsekin henkiolentoja jos tietyllä tavalla katsoo). Vaan sen sijaan kuunnella ja kysellä sekä selvittää miksi joku näkee henkiolentoja, mitä heiltä kokee saavansa, oppivansa jne.

Avarakatseisuudella maailma avautuu, ei umpimielisyydellä.