Puuron aloitus vauvalle, apuja kaivataan.
Iltapuurosta siis kysymys, mitä suosittelisitte (kaura-, maissi- riisi)? Ja kuinka aloitetaan, samoin kuin muissakin kiinteissä, eli lusikallinen ekana iltana, tokana kaksi jne.
Entä voiko päivällä antaa uutta makua kiinteää ja illalla puuroa? Näinhän lapselle tulisi kaksi uutta makua päivässä. VAi jätetäänkö puuropäivinä aluksi päiväkiinteät antamatta?
Eskoisen äiti täällä miettii. Vauva 5kk ja selvästi nälkä jo kasvanut ja lisäruualle olisi tilausta.
Kommentit (25)
vastailin aiemminkin jo ja valitin muksu riisipuurosta..
mutta nyt muistui mieleen muksu banaanipuuro ja se oli tosi herkkua!!
Joskus 7kk iässä ruvettiin antamaan ihan tavallista kaurapuuroa, siis itse keitettyä. Liotin hiutaleita hetken vedessä ennen keittämistä niin tuli pehmeää puuroa. Noita kaupan puuroja ei olla syötetty koskaan.
Vierailija kirjoitti:
nuo banaani- sun muut makupuurot on mun mielestä tosi outo villitys. vauvan hyvä tottua perusmakuihin eikä siihen, että kaikki on aina makeaa. suklaamuroihinkin seuraavaksi siirrytte?
ihan niinkään mene. Itse en voisi kuvitellakaan syöväni puuroa ilman sokeria tai muuta päällistä, koska se maistuu lähinnä keitetylle pahville. Siksi tarjoan lapsellekin maustettua puuroa, koska uskon, että hän pitää siitä enemmän.
Nykyisin kyllä maustan puurot purkkisoseilla, koska se on halvempaa niin, kun puuroa syödään jo isoja satseja kerrallaan. Mutta etenkin alkuun en ihmettele yhtään makupuuroja, sillä lapsi voi vierastaa uutta makua herkästi ja se riski vähenee jos uusi maku on makea.
Juuri tämä on nykyajan ongelma: "uskon, että hän pitää siitä enemmän". Lapsen on saatava valita, eikä vanhempien pidä päättää mistä lapsi pitää ja mistä ei.
Miten tälläiset ihmiset edes viittii kommentoida tänne mitään. Kaura on maissiin verrattuna superfoodia. Maissi on vatsan turvoketta. Erittäin ravintoköyhää vieläpä.
nimeltään Banaanipuuro. Siis maissipohajainen banaanipuuro.
Tosiaan en millään viljapohjaisella puurolla aloittaisi, koska maissi ja riisi ovat vatsalle ystävällisempiä. Ainakin tuo banaanipuuro on aika sileärakenteista myöskin, joten luulisi menevän alas hyvin.
Itse teen näin: vedenkeittimellä kuumennan vettä, ja sitä kuumaa vettä sitten loraus pienen kipon pohjalle, ja kraanasta kylmää vettä niin, että se on sopivan haalea seos. Siihen sekoitan puurojauheen. Puuron joukkoon oon laittanut hiukan jotain hedelmäsosetta.