Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhun pahaa ystävistäni

Vierailija
09.11.2009 |

ja haluaisin lopettaa.

Puhun pahaa ystävistäni, jotka esim.

-säästää lapsilisät silikonirintoihin (puhuu muutenkin, että lapsi on pilannut vartalon).

-läpsii, tukistaa ja nimittelee lapsiaan

-jättää alle 3-vuotiaan yksin kotiin yöllä

-käyttää päihteitä raskaus- ja imetysaikana

Kaikki nämä ihmiset ovat minulle tärkeitä vaikken hyväksy heidän tekoja. Päin naamaa en oikein osaa mitään sanoa enkä halua loukata. Tämä seläntakana puhuminen on halveksuttava ja huono tapa, josta kuitenkin jään vielä kiinni. Huono olo itsellä sen takia.

Miten voisin ratkaista tilanteen ja saada hyvän omantunnon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on hyvät syyt siihen :)

Vierailija
2/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvällä omallatunnolla sanoa, että ystävyyteni perustuu luottamukselle ja rehellisyydelle.

Kasvokkain esitän ymmärtävää, mutta selän takana puhun pahaa, kun heidän käytöksestä tulee minullekin paha olo. Haluaisin selvittää asiat, pitää ihmiset ystävinäni ja silti tietää, että olen tehnyt parhaani myös parantaakseni asioita.

Kai tämä on sitä äitien tuomitsevuutta. Itselläni on tästä huono omatunto.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt selvitä syy miksi pahanpuhuminen aiheuttaa mielihyvää sinussa. onko syynä huono lapsuus tai joku kauna ystävääsi kohtaan? pyri tietoiseen hyvyyteen. pohdi aina motiivejasi. Olet hyvällä tiellä kohti paremmuutta mistä moni voi vain haaveilla.

Vierailija
4/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monia vuosia ja osaan tutustunut hiljattain. "Suihkuseurapiiriä" olisi helpompi vaihtaa, jos näissä ihmisissä ei olisi myös aivan ihastuttavia ja rakastettavia puolia.

Nämä edellä mainitsemani tavat ovat vain mielestäni niin hyväksymättömiä, että tuntuu, että minun on pakko keventää lastiani puhumalla heistä pahaa.

Jos en pitäisi yhtään kyseisistä ihmisistä, sanoisin suorat sanat ja pistäisin välit poikki.

Huono omatunto soimaa ja haluaisin jopa kertoa näille ihmisille puhuneeni heistä pahaa, ettei omallatunnollani olisi mitään.

ap

Vierailija
5/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteet eivät ole mitään vettä joka patoutuu umpinaiseen tilaan jolloin niiden on aina silloin tällöin tursuttava ulos suusta tai nenästä.

Tunteita pystyy säätelemään selväjärkisyydellä.

On vain tekosyy tai persoonahäiriö toteuttaa pahaa toimintoa. Sehän ei palvele mitenkään ihanteita joita vaalit? Joten miksi tahdot olla elokuvasi paskiainen. Sankari ei puhu paskaa vaan toimii oikein.

Tuo filosofia patoutumisesta on vain tekosyy toiminnolle jota toteutat.

Vierailija
6/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää lapsen yöksi yksin kotiin, siitä pitäisi ehdottomasti ilmoittaa eteenpäin eikä vain puhua seläntakana. Mielestäni voisit kyllä sanoa ystävillesi asiasta suoraankin, itse ainakin sanoin raskaana tupakoivalle ystävälleni, eikä se ystävyyssuhdetta lopettanut. Tupakointi kyllä loppui, ainakin minun seurassani...

Vierailija
7/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ystävistä on tuommonen riesa

Vierailija
8/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain syy selittää muille että piti päästellä vähän menemään pahoja ajatuksia.

Todellisuudessa mikään ei patoudu mieleesi se on vain aivopieru jota uskottelet itsellesi. Todellinen syy on jokin trauma.

Onneksi tiedostat kuinka rikollinen olet joten voit vielä muuttua hyväksi ihmiseksi.

Vierailija
9/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut motiivejani paljon ja kärsin todella huonosta omastatunnosta käytökseni takia.

Korjaus edelliseen:

Alle kolmevuotias ei ole koskaan ollut yötä yksin kotona, vaan esim. pari tuntia, jolloin hän kuulema nukkuu.

Mielestäni tuossakin on se vaara, että lapsi herää ja hätääntyy tai että kotona sattuu jotain, jolloin lapsi ei tietenkään osaa toimia ja suojella itseään. Ja tästä sitten puhun jonkun toisen ystäväni kanssa..

Miten minusta tuli näin kaksinaamainen?! Tuntuu todella pahalta olla sellainen, millaista itse halveksuu.

ap

Vierailija
10/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa ystävilleni suoraan käsitystäni heidän toimistaan. Sitten kun mietin olenko minä jotenkin nipo ja mikä on yleisesti hyväksyttävää saatan puhua näistä asioista toisten kavereideni kanssa. Eli puhun selän takana, tosin yritän olla mainitsematta kenestä puhun.

En usko ystävyyden säilyvän jos puhun suoraan. Eikä asiat ole maailmaa kaatavia, vaan sellaisia jotka ovat vain minun periaatteitani vastaan: Tukistaa lasta, pitää 2v hoidossa äitiyslomalla, haukkua anoppia dominoivaksi kun itse yrittää dominoida yms.

Vierailija
11/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei sitä, ettÄ olet puhunut pahaa, se on naurettava asia tunnustaa toiselle ihmiselle sellaista, eikä se auta sinua eikä sitâ toistakaan.Ota puheeksi ne ongelmat mitkä sinua vaivaavat, kun ne ensi kerran nousevat keskustelun aiheeksi. Kyllä jokainen voi sanoa mielipiteensä keskustelussa, eikä vain tarvise myônnellä ja pelätä ihmissuhteen katkeamista. En tarkoita tuomitsevaa asennetta, mutta sitä, että kerrot ihan normaalisti mitä itse ajattelet, jne. Sitten voit lopettaa pahan puhumisen selän takana.

Vierailija
12/12 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on aihetta. Hyvähän se on puhua jos mieltä painaa. Aika monet eivät muuten itsessään huomaa sitä että puhuvat toisista pahaa. Relaa ap, ei kukaan muukaan ole sen täydellisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän