Tiimityön tekijät! Miten toimitte hannareiden kanssa?
Meillä on harrasteryhmässä tyyppi, joka aina peruu viime tingassa lupaamansa asiat. Sit kuitenkin huolehtii, että hänen perheensä saa tuosta ryhmästä ja yhteisesti tehdyistä asioista maksimaalisen hyödyn.
Mua korpeaa hirveästi tällainen tahallinen vedätys ja toisten juoksuttaminen, mut lapsemme ovat hyviä kavereita ja olemme naapureita joten en viitsis alkaa riitelemään.
Nyt siis aamulla puhelimessa odotti tekstiviesti, jolla hän selvästi pohjustaa sitä ettei muka ehdi/pysty tekemään hommaansa huomiselle. Mä en vastaa hänelle mitään, ja tiedän että kohta hän soittaa ja jos en vastaa on illalla ovella selittelemässä, saattaa silmätkin kostua kun ei nyt mitenkään kykene yhtään mihinkään tässä elämässä. Ja koska mä kieltäydyn, hän soittaa jollekulle toiselle ja on niin säälittävä että joku hänen hommansa sit kuitenkin paikkaa.
Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten vastaisuudessa toimia, ettei toi tyyppi pääse keplottelemaan itseään joka ikinen kerta noista hommista pois?
Kommentit (4)
Ok, et ehtinyt hoitaa tätä hommaa. Mutta tämä jäsenrekisteri pitää kirjoittaa uusiksi/pitää suunnitella ensi vuoden pikkujoulut tms jotain sellaista, joka pitäisi kuitenkinjoskus jonkun tehdä. Sinulla on kuukausi aikaa tehdä se - koska et ehtinyt osallistua viimeksi,niin nyt varmsti ehdit.
lasten harrastusryhmissä on aika useinkin niin. Mulla on itselläni tilanne, että erityislapsen juttujen takia en pysty osallistumaan juuri mihinkään ryhmäjuttuihin tai talkoisiin. Samaisen lapsen harrastuksen takia kuitenkin ollaan mukana. Lisäksi mä olen oikeasti ihan käsi kaikissa käytännön jutuissa. Mä en kyllä edes lupaa tehdä mitään, ellei erikseen pyydetä. Mä anna kyllä rahaa, jos se kelpaa, mutta musta ei ole ajallisesti eikä kyvyllisesti lätynpaistoon tai makkaranmyyntiin. Silti mun mielestäni lapsellani on oikeus harrastaa.
enemmän jos ei ensin lupailisi tehdä kaikenlaista mitä ei oikeasti edes aio tehdä.
sanoisin suoraan kun hommia jaetaan. Että Masa tekee ton ja Roosa tekee ton ja mä teen tämän ja Petra tekee ton mutta Lauralle on turha antaa mitään vastuuta kun ei se kuitenkaan ehdi ja peruuttaa viime tipassa kuten viimeksi ja sitä edellisellä kerralla ja kesäkuussa ja... Jos hänellä on selkärankaa niin hän tuntee piston sydämessään ja parantaa tapansa.
Jos ei niin mitään vahinkoa ei ole tapahtunut (paitsi että hän ehkä murjottaa mutta onko se sitten suuri menetys?), muut joudutte joka tapauksessa tekemään ne hänen hommansa mutta ainakin tiedätte sen hyvissä ajoin etukäteen eikä niin että nakki viuhahtaa viime tingassa.