Iltasanomien juttu 6-vuotiaan raiskauksesta
Ensin melkein hihittelin 12-vuotiaan pipipääpojan raiskausyritys-juttua. Sitten tuli paha olo, kun luin siitä 6-vuotiaan tytön raiskauksesta. Koulusta tulossa kotiin, 30-40 v äijä houkutellut puistoon ja raiskannut siellä. Hyi helvetti!
Kulkeeko teidän ekaluokkalaiset yksin koulumatkansa? Mä en anna kulkea, enkä ole vielä huomannut, että muutkaan ekaluokkalaiset itekseen menisivät. Ei kai vielä 6-7 vuotiaat ihan itekseen vapaa-ajallakaan kuljeskele? Olenko liian tiukkapipo?
Kommentit (33)
Mistä sinulla tuollaisia ajatuksia sikiää?
Jos minä saisin valita, tuollaisia paskaäijiä ei olisi olemassakaan. Mutta kun en voi. En voi asialle mitään vaikka kuinka meuhkaisin.
Sen sijaan voin tehdä asioita, jotka parantavat kaikkien meidän kulmien lasten turvallisuutta. Osallistun kouluunkuljetusporukkaan enkä tuudittaudu siihen, että "Suomen pitäisi olla niin turvallinen maa että lapset voivat kulkea yksin". Ei ole niin turvallinen eikä koskaan enää tule olemaankaan!
En ymmärrä niitä, joiden mielestä lasten pitäisi pärjätä yksin jo ekaluokkalaisena!
Vaikka kuinka opettaa lapselle oman turvallisuuden hallintaa, ei lapsi voi mitään sille jos joku sairas aikuinen hyökkää kimppuun. Turvaksi tarvitaan pitkään meitä aikuisia.
Siis nyt AV syyllistää 6-vuotiasta tyttöä siitä, että tuli raiskatuksi koulumatkalla. (Kun olisi pitänyt tietää ja osata) Ja FUCK NAISET! Alkaako se jo noin aikaisin, että nainen se itse saa miehet raiskaamaan itsensä. Kyllä tässä tapauksessa tuo 30-40 vuotias mies on täysin syyllinen asiaan ja hänet pitäisi teljetä loppuelämäkseen vankilaan. Mistä teitä oikein sikiää, AV-mammat.
sielläpäin ekaluokkalaiset kuskataan kouluun tai eivät ainakaan kulje ilman aikuista. Kyllä meilläkin ekaluokkalaiset kulkevat itsekseen koulumatkansa muiden koululaisten kanssa. Harvoinpa joku ihan yksin kävelee, tällä alueella kun on paljon lapsiperheitä. Kouluun matkaa 2 km.
Voitteko kertoa, miksi näin EI saisi tehdä?
Voi olla että meidän perheessä tämä asia on ylikorostunut, koska mieheni on jenkki ja hänelle on edelleen täysi järkytys yli 10 Suomi-vuoden jälkeen, miten pienet lapset saavat kulkea ilman aikuista.
Miksi tämä yksin kulkeminen on teidän mielestänne tavoiteltavaa? Ehkäpä vastauksenne auttaisivat minua selittämään asian suomalaisesta näkökulmasta paremmin miehelleni.
Kuten kirjoitin minua on aina kiinnostanut mm. maailmanmeno ja maailman asiat. Siihen kuuluu paljon muutakin kuin iltapäivälehtien rikosuutiset.
Tosiaankin on suositeltavaa että 6-vuotias käyttää aikansa fiksummin kuin telkkaria töllöttäen tai rikosuutisia lueskellen.
Kulkeeko teidän ekaluokkalaiset yksin koulumatkansa? Mä en anna kulkea, enkä ole vielä huomannut, että muutkaan ekaluokkalaiset itekseen menisivät.
mutta onko siis nykyään ihan oikeasti normaalia, että koululaiset viedään ja haetaan koulusta? Millä ajalla, jos vanhemmat on töissä? MÄ en ole koskaan ajatellutkaan että pitäisi tuohon kehittää joku hakemisjärjestelmä kun ei ole vielä ajankohtainen asia.
Ihan aiheetonta hysteriaa alkaa kuljettaa alakoululaisia kouluun ja takaisin jossakin aikuisten vartiointisaattueissa. Pervoja on ollut aina, mutta nykyään niistä uutisoidaan niin raflaavasti että vanhemmat tulevat suotta säikyiksi. Oikeasti lapsen riski joutua pervon sieppaamaksi on häviävän pieni esim siihen verrattuna, että kaatuu kotona portaissa ja loukkaantuu pahasti. Kiellättekö lapsilta portaissa kulkemisen?
Asumme Helsingissä pientaloalueella ja meillä
* 2-vuotiaat saavat olla pienen hetken omalla hiekkalaatikolla leikkimässä niin, että vahditaan ikkunasta
* 4-vuotias saa kulkea yksin kävellen naapuriin jonne matkaa 50 m
* 6-vuotias saa pyöräillä itsekseen samalla tiellä (päättyvä erittäin hiljainen "kylätie")
* 6-vuotias saa kulkea osan eskarimatkasta yksin (haluaa oikaista kun äiti työntää pikkusisaren rattailla pidempää reittiä)
* ensi vuonna saa kulkea yksin koulumatkat (n. 200 m)
Ala hyvissä ajoin rakentaa verkostoja!
Kyllä meidän alueella on ihan tavallista, että yksi aikuinen saattaa isomman porukan lapsia kouluun. Täällä on vaarallisia tien ylityksiä eikä muitakaan riskejä vähätellä. Mutta avain on se, että me aikuiset oikeasti piittaamme omista ja toistemme lapsista ja teemme yhteistyötä.
Pari äitiä ja yksi isä on hoitovapaalla, joku tekee etätöitä, yhden vaari asuu samassa taloyhtiössä ja on hyväkuntoinen eläkeläinen, yhdellä on vuorotyö ja siksi aina välillä aikaa aamuisin/iltapäivisin... Itse pidän perjantait vapaata, jolloin saatan ison lössin kouluun ja eskariin. Mieheni vie neljän perheen pojat futikseen kahtena iltana viikossa, muiden perheiden vanhemmat vuorottelevat hakemisessa. Kaikki voittavat.
Kyllä ratkaisuja löytyy jos on tahtoa!
Suomi on turvallinen maa. Ihan aiheetonta hysteriaa alkaa kuljettaa alakoululaisia kouluun ja takaisin jossakin aikuisten vartiointisaattueissa. Pervoja on ollut aina, mutta nykyään niistä uutisoidaan niin raflaavasti että vanhemmat tulevat suotta säikyiksi.
Ja meillä elää vahva iänikuinen yksin pärjäämisen kulttuuri, vaikka yhteiskunta on muuttunut valtavan nopeasti. Osaatko eritellä, mitä vahinkoa siitä on jos lapset saatetaan kouluun?
Missä tapahtunut? Olisiko kenelläkään laittaa linkkiä? En löytänyt.
Pakkohan se on kulkea, jos vanhemmat on töissä.
Omani on 5v. poika ja täyttää kohta 6v.
Ulkoilee yksin ja käy naapureilla kylässä.
Me ei asuta kerrotalossa, eikä täällä ole hiippareita tai ohikulkijoita.
Saatika, että olisi autotietäkään lähellä.
Toiset lapset asuu turvallisella aluella luonnon lähellä ja se ollut meille kriteeri valittaessa asuinpaikkaa.
Itse opetan jo nyt lapselleni, että on pahojakin ihmisiä ja kenekään mukaan ei saa lähteä.
Saatan ekaluokkalaiseni ja useimmiten luokkakaverinsakin koululle. Matkaa 500m, pieni lähiö maalla, mutta iso tie vieressä. Miehen kanssa kuljettaisiin töissä 30 km päässä, aamulla lähtö olis klo 7, ja koululle saa lapsi mennä aikaisintaan klo 8.15, koska koulu alkaa 8.30. Aamupäivätoimintaa ei ole, en luota lapseeni tarpeeksi.
Mikä se viime viikon Helsingin juttu oli? Missä tapahtunut ja miten?
Tuskin kukaan syyllistää kuusivuotiasta. Totta kai syy on täysin sekopääraiskaajan, mutta se ei muuta sitä asiaa, että lapsille voi sattua yksin kulkiessa jotain pahaa ja sen vuoksi vanhemmat haluavat kuljettaa lapset kouluun ja takas.