Koiranomistajat / Koirienvihaajat!
Kuulin tänään aivan mielettömän hyvän "jutun".
Hän varmaan itsekin tunnistaa itsensä jos lukee
(ja jos, niin pistäppä viestiä)
Minkä takia koiranomistajat pitävät koiriaan vapaana? ja antavat niiden vapaasti hyppiä toisten ihmisten syliin? Entä jos joku on todella alleginen? Kyllä siitä tulee sitä karvaa vaatteiseiin! Tai jos joku oikeasti pelkää koiria mielettömästi! ja niin, koirathan vaistoavat pelon, ja monet reagoivat siihen agressiivisuudella.
Miksi ette pidä niitä piskejänne kiinni?
Entä jos potkaisen jokaista koiraa päähän kun se tulee hyökkii mua tai mun lasta kohden. Olis ihan oikein.
Kommentit (78)
99,9% todennäköisyydellä koira juoksee ohi eikä tule edes tuttavuutta tekemään. Sitä kiinnostaa toisten koirien hajut.
Koiraa pelkäävän luulisi väistävän koiria
Olet siis vaikkapa kävelyllä ihan tavallisella kävelytiellä taajamassa ja vastaantuleva koira on irti ja juoksee sinua kohti. Miten väistät?
Ja se, että omistaja vakuuttaa, "ettei se mitään tee" ei auta yhtään, kun joku ihan tosissaan pelkää koiria. En ymmärrä, miksi koiranomistajien on niin vaikea ymmärtää, että jotkut pelkää koiria. Itselle se oma koira on tietysti valtavan rakas ja ihana, mutta sitäkin ihanaa voi ihan oikeesti joku pelätä!
ja pidän koiriani irti vain paikoissa, joissa ihmisiä ei juuri liiku. (Siis metsissä jne.) Tiedän, sekin on pääkaupunkiseudulla laitonta (täällähän ei saisi pitää koiria vapaana edes taajama-alueen ulkopuolella; muualla Suomessa ilmeisesti maaseudulla saa), mutta se ei ole nyt se pointti.
En tietenkään toivo kenenkään potkivan koiriani, mutta niiden pitäisi tulla heti ekasta käskystä luokse. Elleivät ne tulisi ja sen sijaan menisivät moikkaamaan sitä hypoteettista ihmistä, joka nyt jostain kumman syystä tulisikin vastaan, niin en todellakaan myöskään toivoisi, että niille lepertelemään alettaisiin.
Haluaisin siis, että vieraan ihmisen moikkaaminen silloin, kun omistaja on pyytänyt palaamaan luokse (eli silloin, kun k.o. moikkaaminen on kiellettyä), olisi koiralle ei nyt ainakaan mikään positiivinen kokemus, koska sehän vaan vahvistaa tätä ei-toivottua käytöstä.
Mun puolesta koirilleni saisi tässä tilanteessa vaikka ärjyä ja käyttäytyä "uhkaavasti", että ne oppisivat, että ei mennä moikkaamaan ketään, ellei lupaa ole. Väkivalta nyt ois tietty liioittelua, elleivät koirani hyökkäisi k.o. vastaantulijan kimppuun, milloin toki olisi ihan aiheellistakin puolustautua. (Siis puhun edelleen täysin hypoteettisesta tilanteesta, mun koirat tulee käskystä luokse eivätkä harrasta mitään kimppuun käymisiä.)
minua häiritsi se monien koiranomistajien ajatus, minkä tässäkin huomaa, ettei minun koirani mitään koskaan ikinä tee.
Mutta periaatteessa hyvä, että olet kuitenkin ajatellut, että kyllä se sinunkin koirasi saattaa jotain tehdä.
99,9% todennäköisyydellä koira juoksee ohi eikä tule edes tuttavuutta tekemään. Sitä kiinnostaa toisten koirien hajut.
Koiraa pelkäävän luulisi väistävän koiria
Olet siis vaikkapa kävelyllä ihan tavallisella kävelytiellä taajamassa ja vastaantuleva koira on irti ja juoksee sinua kohti. Miten väistät?
Mutta entäs jos se tuleekin päälle?
Ja se, että omistaja vakuuttaa, "ettei se mitään tee" ei auta yhtään, kun joku ihan tosissaan pelkää koiria. En ymmärrä, miksi koiranomistajien on niin vaikea ymmärtää, että jotkut pelkää koiria. Itselle se oma koira on tietysti valtavan rakas ja ihana, mutta sitäkin ihanaa voi ihan oikeesti joku pelätä!
Eli miten väistät vastaantulevaa irrallista koiraa, jos se ei juoksekaan ohi, vaan tuleekin päälle??
Erittäin todennäköisesti ei tule. Sama kuin pelkäisi jokaisen auton ajavan yli kadulla tai jokaisen miehen iltapimeällä olevan potentiaalinen murhaaja ja raiskaaja ja lapsiinsekaantuja. Turhien pelkojen ei pitäisi antaa hallita elämää. Koirienpelkääjä voisi puhua pelostaan ja tutustua koiriin niiden omistajien avustuksella sen sijaan että karjuu ja potkii jopa hihnassa kauniisti kulkevia koiria. Meidän koirat kulkevat hihnoissa ja minun ja ojanreunan välissä ja niitä on ainakin yritetty sosiaalistaa. Silti nekin saattavat säikähtää esimerkiksi aivan vierestä suhahtavaa fillaria tai rullahiihtäjää.
Joo, tiedän että myös minun kirjoituksestani paistoi se "ei se mitään tee" -ajatus. Mutta tiedostan kuitenkin sen, että eläin on aina eläin, enkä siis voi sanoa, että ei koirani koskaan mitään tee, vaikkei se olisi aiemmin tehnytkään. Koska ikinä ei voi eläimestä tietää. Voin toki olla melko varma siitä, että ei tee, koska tunnen koirani hyvin ja olen kouluttanut ne. Lisäksi varmuutta lisää se, että omistamani koirarotu on tutkitusti roduista siinä ihmisille vähiten aggressiivisessa päässä, olikohan sattunut jossain testissä, missä tutkittiin pariakymmentä rotua, kaikista vähiten aggressiiviseksi. Eli siis keskiarvoisesti tämän rodun edustajat eivät tee ihmisille oikeastaan koskaan oikeastaan mitään. Mutta että voisin sanoa, että ei ikinä koskaan mitään, niin sitähän en tietenkään koskaan voi taata.
ja pidän koiriani irti vain paikoissa, joissa ihmisiä ei juuri liiku. (Siis metsissä jne.) Tiedän, sekin on pääkaupunkiseudulla laitonta (täällähän ei saisi pitää koiria vapaana edes taajama-alueen ulkopuolella; muualla Suomessa ilmeisesti maaseudulla saa), mutta se ei ole nyt se pointti.
En tietenkään toivo kenenkään potkivan koiriani, mutta niiden pitäisi tulla heti ekasta käskystä luokse. Elleivät ne tulisi ja sen sijaan menisivät moikkaamaan sitä hypoteettista ihmistä, joka nyt jostain kumman syystä tulisikin vastaan, niin en todellakaan myöskään toivoisi, että niille lepertelemään alettaisiin.
Haluaisin siis, että vieraan ihmisen moikkaaminen silloin, kun omistaja on pyytänyt palaamaan luokse (eli silloin, kun k.o. moikkaaminen on kiellettyä), olisi koiralle ei nyt ainakaan mikään positiivinen kokemus, koska sehän vaan vahvistaa tätä ei-toivottua käytöstä.
Mun puolesta koirilleni saisi tässä tilanteessa vaikka ärjyä ja käyttäytyä "uhkaavasti", että ne oppisivat, että ei mennä moikkaamaan ketään, ellei lupaa ole. Väkivalta nyt ois tietty liioittelua, elleivät koirani hyökkäisi k.o. vastaantulijan kimppuun, milloin toki olisi ihan aiheellistakin puolustautua. (Siis puhun edelleen täysin hypoteettisesta tilanteesta, mun koirat tulee käskystä luokse eivätkä harrasta mitään kimppuun käymisiä.)
minua häiritsi se monien koiranomistajien ajatus, minkä tässäkin huomaa, ettei minun koirani mitään koskaan ikinä tee.
Mutta periaatteessa hyvä, että olet kuitenkin ajatellut, että kyllä se sinunkin koirasi saattaa jotain tehdä.
nimellä MUNICH. Usko pois, toivoo siemensiläinen
Erittäin todennäköisesti ei tule. Sama kuin pelkäisi jokaisen auton ajavan yli kadulla tai jokaisen miehen iltapimeällä olevan potentiaalinen murhaaja ja raiskaaja ja lapsiinsekaantuja. Turhien pelkojen ei pitäisi antaa hallita elämää. Koirienpelkääjä voisi puhua pelostaan ja tutustua koiriin niiden omistajien avustuksella sen sijaan että karjuu ja potkii jopa hihnassa kauniisti kulkevia koiria. Meidän koirat kulkevat hihnoissa ja minun ja ojanreunan välissä ja niitä on ainakin yritetty sosiaalistaa. Silti nekin saattavat säikähtää esimerkiksi aivan vierestä suhahtavaa fillaria tai rullahiihtäjää.
se on vaikea ymmärtää, miksei aikuinen ihminen terapoi itseään yhteiskuntakelpoiseksi, vaan vaatii että maailma pyörii hänen mukaansa.
Mutta taas tuli huomatuksi se, ettei toiset ymmärrä mitä on pelätä koiria! Siis oikeasti pelätä! En muuten taas ymmärrä sitä logiikkaa, että koiranpelkääjä on tässä se jonka pitäisi asialle jotain tehdä ja koiranomistajat jatkavat koirien irrallaan pitämistä!
Tuskinpa kukaan koiranpelkääjäkään alkaa hihnassa olevaa koiraa potkia, jos omistaja vie sen sutjakasti ohi.
Toisekseen kyllä ulkona pitäisi saada liikkua, ilman että mikään tai kukaan tulee viereen tai päälle läähättämään (olise läähättäjä sitten koira tai raiskaaja).
Kaikki koiranomistajat ovat vastuuttomia,
kaikki koirat ovat vaarallisia,
kaikki romanit varkaita,
kaikki poliisit natseja,
kaikki venäläiset kuuluvat mafiaan,
kaikki yksinhuoltajat vastuuttomia alkoholisteja,
kaikki av-mammat ovat idiootteja.
Jos sinulla on outo fobia, sinun kuuluu hakea siihen apua.
se on vaikea ymmärtää, miksei aikuinen ihminen terapoi itseään yhteiskuntakelpoiseksi, vaan vaatii että maailma pyörii hänen mukaansa.
Kyllä jokaisella ihmisellä (oli koirapelkääjä tai ei) on oikeus valita haluaako koiran tulevan iholle vai ei.
Jos sinulla on outo fobia, sinun kuuluu hakea siihen apua.
pitää huolta ettei se ole haitaksi kenellekään.
Kaikki koiranomistajat ovat vastuuttomia,
kaikki koirat ovat vaarallisia,
kaikki romanit varkaita,
kaikki poliisit natseja,
kaikki venäläiset kuuluvat mafiaan,
kaikki yksinhuoltajat vastuuttomia alkoholisteja,kaikki av-mammat ovat idiootteja.
Taitavat olla vieraskoreita saksalaisia, jotka puhuvat kielitaidottomalle siemensläiselle kohteliaasti englantia.
nimellä MUNICH. Usko pois, toivoo siemensiläinen
En voi tajuta, miksei kaikki blondit värjää hiuksiaan tai kulje pussi päässä, kun minä pelkään vaaleatukkaisia ihmisiä.