Yö-yhtye, mikä ihme siinä kiehtoo?
Laulaja vetää kovaa pieleen kuin talkkari koulun kevätjuhlassa. Kertokaa miksi se on niin ihmeellinen? Ostaako joku noiden levyjä oikeasti itselleen?
Tuli vaan tosta mainoksesta mieleen, että vielä vaan ne tahkoaa rahaa tyhjästä.
Kommentit (37)
En pitänyt edes teininä.
Hirveää paskaa, ihan suoraan sanottuna :)
musiikista tai nuotin vierestä tai kohdalleen osumasta en ymmärrä mitään, ilmeisesti on siis yksinkertaista musiikkia kun nuottikuuron korvaan osuu ja uppoaa.
Varmaan samaa mainosta katselin ja ajattelin että tuota ei kahta minuuttia katselisi.
Kenen kouluttamattomuudesta nyt on puhe? Ainakin henkilö, joka on tehnyt Yön uusimmalle levylle biisit, on kouluttautunut opettajaksi eikä muutenkaan varmaan ole "tyhmimmästä päästä". Musta jotenkin tuntuu, että Yön mollaaminen on muotia tai jotain..
Kuitenkin ihmiset, jotka yön nimeen vannovat, eivät varmaan ole useinkaan suoranaista sivistyneistöä. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta ainakin itse pidin sanoituksia jo teininä jossain määrin lapsellisina ja korneina, vaikka yötä kuuntelinkin jossain vaiheessa, mutta nyt kolmenkympin ylittäneenä varsinkin sanoitukset ovat pääasiassa jotenkin surkuhupaisia ja äärettömän pateettisia. Toisin sanoen kuulostavat typeriltä. En kuuntele enää ;)
Ainakin henkilö, joka on tehnyt Yön uusimmalle levylle biisit, on kouluttautunut opettajaksi eikä muutenkaan varmaan ole "tyhmimmästä päästä".
Täytyyhän ihmisen olla melko fiksu, kun saa sellaisen sonnan tuottamaan rahaa. Minulta ei onnistuisi.
Ainakin henkilö, joka on tehnyt Yön uusimmalle levylle biisit, on kouluttautunut opettajaksi eikä muutenkaan varmaan ole "tyhmimmästä päästä".
Täytyyhän ihmisen olla melko fiksu, kun saa sellaisen sonnan tuottamaan rahaa. Minulta ei onnistuisi.
Se uppoaa suuriin massoihin. Mieti nyt itse, millaisia suomalaiset pääasiassa ovat. Ja ketkä ostavat vuosikymmenestä toiseen Yön levyjä. Ehkä ne samat, jotka kuuntelevat Radio Novaa tauotta vuosikausia, eivätkä edes ahdistu sen syytämästä itseääntoistavasta musiikista ja muusta korvien rasitteesta :D
Ei niiden massoihin vetoavien biisien tarvitse, tai kuulukaan olla fiksusti sanoitettuja, niin se vain on. Ja sen tietää ihan varmasti jokainen säännöllisesti sanoja popartisteille väsäävä tyyppi.
Oletko tullut ajatelleeksi, että sanoittajat tekevät joskus sanoituksia jopa kieli poskessa, käyttäen kaikkia mahdollisia kliseitä ja paatuneimpia ilmaisuja. Vain siksi, että he tietävät mikä myy!
outoja, sekin jossa laulaavat..hän on nainen vaan..ikäänkuin vähättelyä naisia kohtaan.
nimessä rokkia eikä uppoa suomalaiseen mieheen yleistäen. Se on humppaa ja iskelmää ja iskee pikemminkin suomalaisiin huonosti koulutettuihin naisiin.
tykkään Yöstä. Miehenikin kuuntelee sitä tai ei ainakaan vihaa vaan ihan sietää. Onhan siinä jotain pateettista ja junttimaista, mutta jotain niin nostalgista ja monet kappaleet ovat klassikoita. Tulee nuoruus mieleen ja sopivissa annoksissa ei kyllästy edes.
vaativaa työtä tekevä yön ystävä. Mun mies ei kyllä tykkää yhtään, yksin täytyy kuunnella.
Melankolia ja elämän arkisen kauneuden kuvaus minua kiehtoo. Ja tykkään siitä ettei sanoitukset ole yksiselitteisiä.
Minä en pitäisi Olli Lindholmia (?) ollenkaan tyhmänä. Pari haastattelua olen nähnyt ja niissä puhui kyllä ihan viisaita, oli selvästi ajatellut montaa juttua.
Mutta se mikä minua vähän ihmetyttää on se, että miksei vaan voi rauhassa tykätä siitä mistä tykkää ja jos ei tykkää jostain, niin miksi täytyy mollata heitä? Eikö voi vaan rauhassa ajatella, että ihmisllä on erilaisia makuja?
ainakin kaikki minun tuttuni jotka Yötä kuuntelevat ovat koulutettuja naisia.
Tykkän kuunnella ja kiva on myös katella :) Mitä te "en tykkää yötä yhtään" kuuntelette? Lauri Tähkää? Siinäpäs vasta outo otus.
Kesällä ekan kerran Yön keikalla sitten 80-luvun. Junttius ei ollut muuttunut mihinkään, ja laulaja on kumman huono. Miksi kaikki laulut pitää huutaa samalla tavalla ilman mitään sävyjä? Iskelmän kaltaiset laulut varmaan hyötyisivät paremmasta esittäjästä.
Radio Novaa ei kuunnella musiikin takia, todellakaan. Sitä minä ainakin kuuntelen kepeän hauskojen juontajien takia aamuruuhkassa. Musiikin takia tosiaan täytyy joskus laittaan radio kolmeksi minuutiksi pois päältä. Mikähän siinäkin on, että samoja biisejä pitää soittaa vuosikymmenestä toiseen. Mm. Irene Caran Fame oksettaa jo.
Minusta se on junttimusiikin kuningasyhtyeitä, Olli laulaa falskisti ja ääni... No, joo, onhan niitä makuja moneksi. Sanoitukset on usein surkuhupaisia ja humppa-suomirock-linjan suurtakin suuremmat kappaleet karmeaa paatosta.
Ilmeisesti kansa ei voi olla väärässä ;).
Upposihan Eppu Normaalikin ihmisiin ja sekös vasta hirveetä onkin.:)
Yö on jotain aivan kamalaa mielestäni, enkä keksi yhtäkään syytä, miksi joku siitä pitäisi. Sama koskee tietysti monia muita yhtyeitä ja artisteja myös. Mutta Yö on ehkä se, jonka suosio kerta toisensa jälkeen lyö minut eniten ällikällä. Vaan toisaalta onhan se kiva, että niilläkin ukoilla on jotain tekemistä elämässään ja se tietty porukka saa käydä Hotelli Vantaassa heilumassa sen paskan tahtiin.