Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yö-yhtye, mikä ihme siinä kiehtoo?

Vierailija
26.11.2009 |

Laulaja vetää kovaa pieleen kuin talkkari koulun kevätjuhlassa. Kertokaa miksi se on niin ihmeellinen? Ostaako joku noiden levyjä oikeasti itselleen?

Tuli vaan tosta mainoksesta mieleen, että vielä vaan ne tahkoaa rahaa tyhjästä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan enää ei iske sit yhtään

Vierailija
2/37 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki biisit on tosiaan tyyliä ranteet auki ja parvekkeelta alas vähän äkkiä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melankolinen musiikki iskee suomalaisen sielunelämään. kevyessä ja vähän syvemmässäkin humalassa lähiöbaarissa yön biisit uppoaa suomalaiseen mieheen.

Itse en tykkää, mutta makuja on monia.

Vierailija
4/37 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomuus, sivistymättömyys, lapsellisuus, perussuomalainen junttienergia.

Vierailija
5/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa ja oivaltavaa, mutta Yö puolestaan vetoaa epämusikaaliseen, kielellisesti heikkolahjaiseen ja täysin sävelkuuroon rahvaaseen jonka määrä on VALTAISA.

Vierailija
6/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Richard Marx: Right here waiting. Radio Nova on väkivaltaa!!

Kesällä ekan kerran Yön keikalla sitten 80-luvun. Junttius ei ollut muuttunut mihinkään, ja laulaja on kumman huono. Miksi kaikki laulut pitää huutaa samalla tavalla ilman mitään sävyjä? Iskelmän kaltaiset laulut varmaan hyötyisivät paremmasta esittäjästä. Radio Novaa ei kuunnella musiikin takia, todellakaan. Sitä minä ainakin kuuntelen kepeän hauskojen juontajien takia aamuruuhkassa. Musiikin takia tosiaan täytyy joskus laittaan radio kolmeksi minuutiksi pois päältä. Mikähän siinäkin on, että samoja biisejä pitää soittaa vuosikymmenestä toiseen. Mm. Irene Caran Fame oksettaa jo.

Vierailija
7/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kaikki minun tuttuni jotka Yötä kuuntelevat ovat koulutettuja naisia.

Yliopiston kurssikavereissani oli porukkaa bimboista älyköihin ja kaikkea mahdollista siltä väliltä. Maisterin paperit saa aivan keskitasoisella lahjakkuudella varustettu ihminen.

Niin ja Yö-yhtye on tunnetusti taiteellisesti lahjattomien ihmisten hiukan tylsämielistä massamusiikkia.

Vierailija
8/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten mikä on sitä kunnon musiikkia, jota hyvät ihmiset kuuntelevat? Ja miten musiikista tekee huonoa se seikka, että sitä kuuntelevat ovat kouluttamattomia? Onko musiikin pohjimmainen tarkoitus miellyttää koulutettuja ihmisiä? Olen luullut, että musiikkia tehdään omaksi ja toisten ihmisten iloksi, ei älykkyyden mittariksi.

Vierailija
9/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin koulutettu voisi olla mauton ja kuunnella tyylitöntä musiikkia tai Radio Novaa tai ettei huonosti koulutetulla voisi olla kulttuurisesti hienostunut maku?? Jokainen kuunnelkoon sitä mikä omaa korvaa miellyttää, oli se sitten vaikka Yö:tä. Pääasia että muuten on terve.

nyt sitten mikä on sitä kunnon musiikkia, jota hyvät ihmiset kuuntelevat? Ja miten musiikista tekee huonoa se seikka, että sitä kuuntelevat ovat kouluttamattomia? Onko musiikin pohjimmainen tarkoitus miellyttää koulutettuja ihmisiä? Olen luullut, että musiikkia tehdään omaksi ja toisten ihmisten iloksi, ei älykkyyden mittariksi.

Vierailija
10/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin koulutettu voisi olla mauton ja kuunnella tyylitöntä musiikkia tai Radio Novaa tai ettei huonosti koulutetulla voisi olla kulttuurisesti hienostunut maku?? Jokainen kuunnelkoon sitä mikä omaa korvaa miellyttää, oli se sitten vaikka Yö:tä. Pääasia että muuten on terve.

tuossa monet yleistivät Yön musiikin junttien ja kouluttamattomien musiikiksi. Mikä sitten lasketaan siihen toiseen ääripäähän, eli niiden koulutettujen ja sivistyneiden musiikiksi? Minä en tätä yleistystä tehnyt vaan monet muut.

Vierailija
11/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko yliopistossa joku "tätä musiikkia akateemiste kuuntelee"-kurssi?

Vierailija
12/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen todennut etteivät teknisten alojen opiskelijat ole kovin kulttuuriorientoituneita) ja toisaalta siitä onko oma akateemisuus kokonaisvaltaista vai yliopisto pelkkä opintoputken läpiajopaikka. Jos on viehättynyt akateemisesta ilmapiiristä, nauttii lukemisesta ja hyvästä kirjallisuudesta niin todennäköisesti Yö:n lyriikka aiheuttaa inhonväreitä, ei sille mitään voi.

Vierailija
13/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen todennut etteivät teknisten alojen opiskelijat ole kovin kulttuuriorientoituneita) ja toisaalta siitä onko oma akateemisuus kokonaisvaltaista vai yliopisto pelkkä opintoputken läpiajopaikka. Jos on viehättynyt akateemisesta ilmapiiristä, nauttii lukemisesta ja hyvästä kirjallisuudesta niin todennäköisesti Yö:n lyriikka aiheuttaa inhonväreitä, ei sille mitään voi.

Vierailija
14/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö-yhtye on tunnetusti taiteellisesti lahjattomien ihmisten hiukan tylsämielistä massamusiikkia.

taiteellisesti lahjaton, joka ei ole Yö-fani, mutta kyllä tietty kaiho parissa Yön biisissä on epämusikaaliseen korvaani, kun kuulen ne radiosta. Ei Novalta... Musiikkiakin kamalampaa Novalla on se, mitä musiikin välissä tulee.

Vierailija
15/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä harvinaisen herkkänahkaista porukkaa tänään.

Vierailija
16/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa, että mitä musiikkia kuuntelee. Esim. äitini, joka on siivooja (eläkkeellä) pitää esim. klassisesta musiikista, eikä voi sietää uutta iskelmämusiikkia. Vanhoista iskelmistä hän kyllä pitää, ja käsittääkseni myös Yön musiikistä. Mulla on itellä vähän sama juttu, enkä itsekään ole kuin keskiasteen koulutuksen omaava. Ite kuuntelen aika lailla laajalti hevistä lähtien (mikä on myös jonkun mielestä "junttimusaa". Yösta olen taas oppinut vuosien jälkeen pitämään, ja varmaan suuri syy on juurikin ne joidenkin mielestä ehkä naiivit sanoitukset, jotka ei kuitenkaan ole musta mitään idioottimaisia..Sitä paitsi jos enemmän kuuntelee Yötä, heiltä löytyy kyllä sanoituksia "joka lähtöön".

Vierailija
17/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli lähinnä mielleyhtymä. Vähän samaa kategoriaa junttiuden ja rahvaanomaisuuden kanssa, tai ehkä ajattelin ihan vain tietynlaista yksinkertaisuutta.

Minulle yön musiikki, erityisesti sanat ja laulutyyli ym. kuvastavat tällaisia asioita, siksi, että en itse pidä itseäni minään maailman älykkäimpänä olentona, mutta SILTI yön musiikki on korniudessaan jotain sellaista, mitä en voi kuvitella vakavissani diggaavan. Se kuulostaa usein lähinnä puolittaiselta vitsiltä. Eli oletukseni on, että ihmiset, jotka jee jee-fanittavat yötä ovat pakostakin jopa itseänikin yksinkertaisempa.

Ehkä ymmärrän niitä, jotka ovat olleet oikeasti yö-faneja n. 12-vuotiaana yön kulta-aikoina (1980-luvun alussa), koska heille se kuvastaa nuoruutta ihan kunnolla, ja tällaisella taustalla antaa anteeksi myös naurettavuudet. Mutta me, jotka olemme kuunnelleet yötä esim. 90-luvulla nuorena emmekä ole varsinaista yö-huumaa koskaan nähneetkään, sen luulisi olevan aikuisiällä musiikkia musiikin joukossa, johon suhtautuu järjellä. Toisin sanoen kuulee myös ne naurettavat sanat ja näkee homman muutenkin kuin teinilasien läpi.

Vierailija
18/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina kokenut rahvasta kohtaan vieraantuneisuuden tunteita enkä ole löytänyt tapaa jolla voisimme luontevasti kommunikoida. Tämä ketju sai minut oivaltamaan ettei sellaista tilaa välttämättä ole mahdollista saavuttaakaan ja se tosiasia kannattaa vain hyväksyä. Kiitos ap.

Vierailija
19/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä ymmärrän niitä, jotka ovat olleet oikeasti yö-faneja n. 12-vuotiaana yön kulta-aikoina (1980-luvun alussa), koska heille se kuvastaa nuoruutta ihan kunnolla, ja tällaisella taustalla antaa anteeksi myös naurettavuudet."

Kiittää ja kumartaa..Sain juuri anteeksi "junttimaisuuteni". Heh..

Vierailija
20/37 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kouluttamattomuudesta nyt on puhe? Ainakin henkilö, joka on tehnyt Yön uusimmalle levylle biisit, on kouluttautunut opettajaksi eikä muutenkaan varmaan ole "tyhmimmästä päästä". Musta jotenkin tuntuu, että Yön mollaaminen on muotia tai jotain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän