Elisan/Saunalahden laskutus - voiko mennä näin?
Eli vaihdoin operaattoria Elisalta Saunalahdelle. Kyseessähän on kuitenkin sama konserni eli laskussakin lukee edelleen Elisa.
Elisalta tuli juuri viime viikolla viime kuun lasku, jonka eräpäivä on tämän kuun lopussa. Lisäksi sieltä ensi kuussa tulee tietysti lasku, joka käsittää puhelut noin puolelta kuukaudelta ennen kuin operaattori vaihtui saunalahdelle.
Saunalahti ollut minulla nyt kuusi päivää käytössä ja tänään tuli lasku, jossa eräpäivä 7.12.
Kun vaihdoin operaattoria niin minulta kysyttiin, että miten haluan laskutuksen ja sanoin että kuun vaihteeseen mieluusti. Kukaan ei kuitenkaan sanonut, että lasku tulee jo tässä kohtaa. Minulla on nyt siis maksettavana kaksi puhelinlaskua tämän kuun kotihoidontuesta eli toisinsanoen reilu 80 euroa. :( Ja vielä joulukuu kyseessä.
Voinko soittaa ja sanoa, että toivoisin että laskutus menee kuten ennenkin ja että en joudu maksamaan päällekäisiä. Tässä kuussa on minulla ylimääräisiä laskuja muitakin, kun lasten harrastukset ja seurakunnan kerhon laskutus on joulukuun alussa. :(
Kommentit (15)
Vaihdoin laajakaistamme Elisalta Saunalahden puolelle ja luvattiin 4kk ilmaiseksi. Lasku tuli 1kk jälkeen, en sitä maksanut ja nyt sitten tuli muistutus!!
ja kysyn asiasta, mutta tulin äsken vasta kotiin ja näin laskun niin tulipa kirjoitettua tänne nyt ensin.
Vaihdoin laajakaistamme Elisalta Saunalahden puolelle ja luvattiin 4kk ilmaiseksi. Lasku tuli 1kk jälkeen, en sitä maksanut ja nyt sitten tuli muistutus!!
Ihmettelen sitäkin, että miten he voivat laskuttaa ENNAKKOON koska tuo jakso päättyy 19.12. ja laskun eräpäivä siis 7.12. Eihän siinä laskussa silloin ole huomioitu edes mahdollisia erikoishintaisia puheluita yms. tai jos soittaisin enemmän kuin mitä puhepaketti edellyttää. Sitä tosin en usko tapathuvan, mutta tietysti niinkin voi teoriassa käydä.
Miksi hitossa silloin maksaisin 1kk jälkeen laskua???
Niin siis luuletteko, että eräpäivän siirto onnistuu joulukuun loppuun, kun vain otan huomenna heti yhteyttä ja selitän että en pysty maksamaan kaksia puhelinlaskuja päällekäin?
et tietenkään maksa, mutta kyllä aina pitää ottaa yhteyttä. Ei laskuja vain jätetä omin nokkineen maksamatta. Tietysti tulee muistutus. Tuo voi johtua ihan inhimillisestä virheestäkin, että on vahingossa laitettu lasku. Olisi varmasti selvinnyt asia soitolla.
Mutta luulin että itse tajuavat mokansa ennen kuin tuli muistutus...
jotain tuohon mun asiaani. :/ Kai joku tietää, että miten tuohon laskun eräpäivän siirtoon suhtaudutaan. En ole sellaista koskaan pyytänyt, mutta ei nyt ole kertakaikkiaan mahdollisuutta maksaa tuota. Jossain toisessa kuussa ehkä onnistuisi, mutta ei joulukuussa.
Jos maksat mukisematta laskun, joka tuli vaikka sopimuksessa lukee "4 ensimmäistä kk ilmaiseksi"!!
Sori ap, toiv. saat vastauksia!
Mutta luulin että itse tajuavat mokansa ennen kuin tuli muistutus...
Firmoilla onkin laskutukseen aina palkattu sellaisia ihmisiä, jotka vain tarkkailevat, että onko jollekin laitettu vahingossa lasku vai ei :). Tämän kirjoittanut ei osaa kyllä hoitaa raha-asioitaan pätkääkään jollei tajua, että tällaisissa asioissa AINA otetaan yhteyttä laskun lähettäneeseen tahoon. Järki hoi älä jätä.
jotain tuohon mun asiaani. :/ Kai joku tietää, että miten tuohon laskun eräpäivän siirtoon suhtaudutaan. En ole sellaista koskaan pyytänyt, mutta ei nyt ole kertakaikkiaan mahdollisuutta maksaa tuota. Jossain toisessa kuussa ehkä onnistuisi, mutta ei joulukuussa.
Selität asiasi, ettet oikein ymmärtänyt miten ja koska näitä laskuja nyt sitten tulee ja kaksi laskua juuri joulukuulle on vähän ikävä juttu.
Eräpäivien siirrot onnistuvat aina. Toista se oli tämä yksi tampio tässä ketjussa joka jättää laskun maksamatta ja vielä ihmettelee kun tulee muistutus :-))).
Pystyt itsekin siirtämään sitä eräpäivää kolme viikkoa netissä. Tällä kertaa kuitenkin kannattaa soittaa, koska tuon laskun päiväys ei oikein täsmää.
Meillä on aina kaikki sujunut tosi hyvin Saunalahden kanssa, saat varmasti sovittua asian.
Olen saanut Elisalta muitutus laskuja koko alkuvuoden vaikka alkuperäinen ei ole tullut, siinä on Saunalahti ja
Elisan ertäntynetä. Ja aina velottavat 20.- lisäämaksuna.
Nyt siiryn Telian vaikka oen ollut Elisan asiakas vuodesta 1958