Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiomme rikkoa tänään lakia.

Vierailija
26.11.2009 |

Mies autolla töissä, minä esikoisen kanssa sairaana kotona. Kuopus 2v. on päiväkodissa. Minun olisi pitänyt hakea esikoisen kanssa pienempi kotiin kävellen (800m matka), mutta kuume kohosi taas yli 38c ja siksi mummi lupasi hakea lapsen päiväkodista omalla autollaan ja tipauttaa kotiovelle. Ilman turvaistuinta siis.

Toinen vaihtoehto olisi ollut että otamme esikoisen kanssa taksin ja haemme pienemmän pk:sta ilman turvaistuinta, mutta laillisesti taksilla. Olisi kuitenkin maksanut ja en halua lähteä itse peiton alta minnekään.

Ruoskikaa minua!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hän saa pidettyä 2 vuotiaan nätisti istumassa ilman istuinta? Vai onko hänellä joku mukana?

Vierailija
2/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän 2v.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi mies otti auton?

Vierailija
4/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuinta väliaikaisesti. Eikö niin? Eri asia on sitten että kannattaako.

Pitäähän sitä nyt järki pitää päässä ja tuommoisessa poikkeustapauksessa tuoda lapsi järkevimmällä tavalla kotiin. Toisaalta lapsen kotimatka on aika lyhyt, joten istuimen hakeminen ei olisi ylivoimainen lenkki.

Vierailija
5/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee sitä työssään, eikä pääse työpaikalleen julkisilla. Istuimet ovat autossa, eli miehen työpaikalla siis.

Mies on tehnyt tällä viikolla ja 3 päivää lyhyempää vuoroa eikä voi oikein enää joustaa tänäänkin (yrittäjä kun on). Luulin olevani sellaisessa kunnossa että olisin jaksanut hakea pienemmän pk:sta mutta kuume nousi taas.

2v. (1v10kk) on päiväkodissa koska en pysty yhtään lepäämään jos hän on kotona. Isompi 4v. sentään jaksaa (kipeänä) katsella videoita/touhuta itsekseen mutta pienempi tarvitsee jatkuvaa huomiota jota en sairaana jaksa antaa. Lisäksi hän oli jo ma-ti kotona joten hyvä päästä päiväkotiin jossa on jotain oikeaa tekemistä, ulkoilua tms. koska hän on terve ja menee kotona pitkin seiniä jos ei pääse ulos.

Kotimatkakin on 1-2 minuuttia 30km/h rajoitusalueella, joten eiköhän se lapsi saada ehjänä kotiin mummin takapenkiläkin.

Vierailija
6/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina noudattaa turvallisuutta ja ohjeita ja se kerta kun ei niin tee sattuu se onnettomuus.

Vierailija
7/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. Mulle selvisi joku aika sitten, että meidän lasta on kuljetettu autossa, jossa ei edes ollut turvavöitä. Siis ollenkaan. Toisaalta mä olen itse lentänyt 2-vuotiaana tuulilasista läpi pienessä kolarissa (en itsekään käsitä, kuinka mulle ei käynyt mitään kummempaa. on vähän arpia niskassa, mutta ei ne edes hiusten läpi näy. Silloin ei ollut kans turvavöitä) joten mitätahansa voi käydä koska vaan.

Mutta kyllähän siis myös mummo voii hyvin parekkeerata autonsa teidän pihaan ja kävellä hakemaan sen lapsen sieltä hoidosta. kun matka on noin lyhyt. JOS taas mummo ei ole kävelykuntoinen niin ihmettelen kovasti, jos hän on autoilukuntoinen...

Vierailija
8/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tolkkua tuohon av-mammojen turvaistuin-hysteriaan!!

Joskus vaan on tilanteita, milloin pitää lapsen kanssa kulkea ilman turvaistuinta!

Vierailija
9/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taksilla on ok matkustaa 1-2 minuuttia ilman turvaistuinta, niin miksei nuorehkon, järkevän mummun takapenkillä?

ap

Vierailija
10/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydätkö kanssaihmisten myöntelyä ja lupaa vai mikä tässä on taustalla?

Vierailija
11/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki käteen hysteerikot

Jos taksilla on ok matkustaa 1-2 minuuttia ilman turvaistuinta, niin miksei nuorehkon, järkevän mummun takapenkillä?

Vierailija
12/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapenkeillä ei ollut edes turvavöitä, turvaistuimista nyt puhumattakaan. Ja hyvin pärjättiin...

Vierailija
13/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin silloin kaavittiin nykyistä useamman ihmisen aivoja asfaltista per vuosi.

Vierailija
14/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tuntisi tunnontuskia.

Järjen käyttö sallittu.

Vierailija
15/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari kertaa lapset (3- ja 4v) kulkeneet ilman istuimia tai korokkeita parin kilometrin matkat (mummon kyydissä myös).

Vierailija
16/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin lyhyt matka pitää kulkea autolla...?

Vierailija
17/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koukata kesken työpäivän hakemaan 2v:n pk:sta.

Autoa käyttäen hän joutuu olemaan poissa töistä n.25min.

Kävellen kuluisi helposti 20 minuuttia pidempään (hän ei osaa "oikoreittiä" päiväkodilta joka kulkee pienen metsikön läpi, vaan joutuisi kävelemään pidempää reittiä autotietä pitkin.

ap

Vierailija
18/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nyt vain saa luvan luopua hysteriasta ja käyttää tervettä järkeä.

Ja kenen 2-v ei osaa istua kiltisti paikallaan autossa? Huhhuh.

Vierailija
19/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätävaraksi korokeistuin kotona. Sitä käytetään jos matkustetaan kaverin, kummin, mummin tai jonkun muun kyydissä. Turvaistuin on isofix-kiinnikkeinen ja sitä on hankala kiinnittää muuhun kuin omaan autoomme. Korokkeen saa halvimmillaan alle 10€. Se on turvallisempi kuin täysin turvaistuimeton tai korokkeeton autokyyti. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
20/27 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hätätilanteita" varten, ei ole kallis investointi. Nappaan sen myös mukaan, jos joskus lähdetään taksilla liikenteeseen. Jos ei muuta ole niin laittakaa tyyny pepun alle niin saa turvavyön kulkemaan oikealla korkeudella.