Yksinhuoltajat.
Miten muilla? Kun poikani 4v on isänsä luona 1vrk ja pitäisi palata kotiin niin, poika sanoo; en halua lähteä, en halua lähteä! Onko normaalia. Isä on ilkeä mua kohtaan ja käyttäytyy tympeästi pojankin läsnäollessa. Nytkin löi puhelimen korvaan kun kysyin tulenko hakemaan kun olen tässä liikkeellä ja ilmiselvästi nauttii näistä en mä halua lähtee jutuista ja tavallaan kannustaakin niihin.
Kommentit (7)
Vanhempani erosivat. Ja koitin suojella äitiä ettei sitä loukkaa kun menen isän luo.
Nää asiat ei kuulu lapsille!!!
Lapsen pitää olla lapsi, ei osallistua teidän lapselliseen puuhaan.
Hanki ammattiapua jos et pysty elämään ilman että se vaikuttaa lapseesi.
Et tainnut tajuta viestistä pätkääkään.:-)Kyse ei ole sun lapsuudesta vaan ihan eri asiasta.
Jos mää sanon etten HALUA lähteä isän luo. Ja syy on ettei äitiin koskisi (en kertonut sitä).
Niin sää varmaan nyt kerrot mitä mää tarkotin?
Mun lapsuus on mun lapsuus, mutta sama asia!
3
on kerran sanonut, ettei halua isille, mutta lähti kuitenkin mielellään.
Teidän väliset ristiriidat voi vaikuttaa poikaan, vaikka isä on ilkeä, koeta olla lähtemättä peliin mukaan. Ei se aina ole helppoa, mutta kannattaa yrittää.
Me oltiin viime talvea exän kanssa oikeudessa täysi sota päällä, mutta nyt ollaan saatu asiat niin hyvin sovittua, että kutstuin hänet mökillemme viettämään isänpäivää.
ja ollaan usein lasten kanssa yhdessäkin. Mutta mielellään lähtevät isälleen ja mielellään tulevat kotiinkin. Joskus iltaisin itkevät, että on isää ikävä, soitetaan sitten isälle tai tulee katsomaan heti seuraavana päivänä. Huomenna tulee meidän kotiin syömään ja viettämään isänpäivää.
On tietenkin ihan eri asia, kun ero on riitaisa tms.
Joskus ei halunnut mennä isille, nyt on jo pitkään halunnut enemmän sinne eikä takaisin.
Tällä hetkellä tilanne on melko neutraali: menee mielellään, tulee mielellään.
Ikinä ei saisi toista haukkua pojalle tai hänen läsnäollessaan. Se voi todella vaikuttaa poikaan ja hänen tuntemuksiinsa.
Kummankin vanhemman pitäisi pinnallisesti ainkin pitää iloisena asiana sitä että poika tulee ja iloisena hyvästellä poika kun taas lähtee. Jos aina nuo pojanvaihtohetket ovat riitaa ja kurjuutta niin ei siitä hyvä seuraa lapselle.