Aiomme rikkoa tänään lakia.
Mies autolla töissä, minä esikoisen kanssa sairaana kotona. Kuopus 2v. on päiväkodissa. Minun olisi pitänyt hakea esikoisen kanssa pienempi kotiin kävellen (800m matka), mutta kuume kohosi taas yli 38c ja siksi mummi lupasi hakea lapsen päiväkodista omalla autollaan ja tipauttaa kotiovelle. Ilman turvaistuinta siis.
Toinen vaihtoehto olisi ollut että otamme esikoisen kanssa taksin ja haemme pienemmän pk:sta ilman turvaistuinta, mutta laillisesti taksilla. Olisi kuitenkin maksanut ja en halua lähteä itse peiton alta minnekään.
Ruoskikaa minua!
Kommentit (27)
painelleet takseilla ilman turvaistuimia, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut. Bussissa ei myöskään ole turvaistuimia, joten pakkohan sitä on välillä matkustaa ilman.
Kreikassa taksikuski pisti vielä tupakaksi matkan aikana !
Mummi haki autolla pikkaisen pk:sta ja tämä istui koko 2 minuutin ajomatkan kiltisti takapenkillä turvavyössä.
t. äiti edelleen sairaana (SI?)
Te jotka olette noin tarkkoja turvaistuinten kanssa: ettekö ikinä reissaa lasten kanssa ulkomailla? Vai kannatteko eksoottisinkiin kohteisiin Britaxit mukaan?
meillä lapset hakee joskus myös isä(!). Hän ajelee kuorma-autolla ja siellä ei turvaistuimia ole, turvavöissä lapset 3 ja 5 vee. Matkaa 9 km.
Tottakai olisi turvallista tällöin myös käyttää istuimia muta oikeastaan se olisi hemmetin hankalaa ja tällöin ne vähäisetkin isän hakemiset olisivat mahdottomia. Mutta hullulta tuntuisi ajella ohi kun kerran on kotiin tulossa.
En kyllä tunne huonoa omaatuntoa.
Niitä saa todella halvalla. Kirpiksiltä ja huutiksesta alle 5€ ja uutenakin 10-20€.
Olisi turvavyö edes oikealla korkeudella tällöin.
meillä lapset hakee joskus myös isä(!). Hän ajelee kuorma-autolla ja siellä ei turvaistuimia ole, turvavöissä lapset 3 ja 5 vee. Matkaa 9 km.
Tottakai olisi turvallista tällöin myös käyttää istuimia muta oikeastaan se olisi hemmetin hankalaa ja tällöin ne vähäisetkin isän hakemiset olisivat mahdottomia. Mutta hullulta tuntuisi ajella ohi kun kerran on kotiin tulossa.
En kyllä tunne huonoa omaatuntoa.
Varakoroke kannattaa olla olemassa.