*** Elokuiset Leijonanpennut vko 2 ***
Auringonkukka81 - 5.1.2009 09:12 (ID 1214457) 32/34
Ilmoittaudun mukaan minäkin...
Täällä hiukan epäuskoisena edelleen odotellaan esikoista. Viikkoja on menkoista laskettuna 7+6 ja varhaisultrassakin kävin viime viikolla ja kaiken pitäisi sen puolesta olla OK. Jotenkin sitä on vaan niin kovin epäileväinen edelleen, enkä uskalla kunnolla vielä iloita ja innostua. Oireitakaan ei pahemmin ole, rinnat ovat turvonneet ja hieman arat ja satunnaista ällötystä on, mutta ei pahasti. Nyt on viime päivinä aivan alavatsaa hieman poltellut, toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä.
Tässä vielä taustatietoja minusta:
Olen 27-vuotias ja asun Varsinais-Suomessa aviomiehen ja kahden kissan kanssa. Esikoista tosiaan odotellaan ja siksikin kaikki on hieman hämmentävää vielä.
Täytyy miettiä tuota Yahoo -listalle liittymistä, mielelläni luen keskusteluja mutta itse en ole kovin aktiivinen kirjoittelemaan. Tosin voihan tässä inoutua vaikka mihin ;)
Terkuin Auringonkukka
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Floora_ - 5.1.2009 15:56 (ID 1217212) 33/34
mukaan myös
Täällä vielä yksi, jolla la elokuussa. Meillä olisi tulossa toinen, esikoinen syntyi 1/08. Ainakin Tolleroisen muistan edellisen raskauden ajoilta täältä?
Kamalaa pahoinvointia ja väsymystä ollut ihan alusta asti. Jatkuva syöminen auttaa jonkun verran. Siis kun vaan väkisin syö, vaikka olis kuinka oaha olo, ei pääse oksu yllättämään niin helposti. Viime raskaudessa oksensinkin viikolle 20 asti, toivottavasti nyt pääsee helpommalla =)
Maha on alkanut jo turpoamaan. Vaikka edelleen onneks sentään omat housut menee päälle. Mutta kun tottunut pitämään aika istuvia vaatteita, pitää varmaan siirtyä hiukan eri mallisiin, jos aikoo vielä peitellä enemmiltä ihmisiltä.
Floora 8+4 ja poju 1v
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tolleroinen - 5.1.2009 22:13 (ID 1219701) 34/34
kuulumisia..
Ihanaa että uusia tulee vieläkin mukaan! Meitähän on jo melkoinen joukko. Liekö kukaan pistänyt tarkemmin ylös...
Flooran muistan hämärästi viime vuoden tammimammoista, teillä onkin ollut jo 1v synttärit :) onnea pojulle. Meillä tyttö päätti syntyä 40+4 ja meni helmikuun alkuun joten synttärit on vielä edessä päin.
Ja täällä taitaa olla useampi nyt, jotka odottavat sisarusta pienellä ikäerolla, jos en väärin muista niin ainakin neljä tai viisi? Meillä tulee tosiaan 1v6kk ikäeroksi.
Olen odotellut, että milloin viime raskaudesta tuttu hullu salaatin ja tuoreiden kasvisten himo oikein herää, ja nyt näyttäisi olevan niitä merkkejä ilmassa, jee :) mukavampihan se niin on, kuin että tekisi mieli vedellä pitsaa ja jäätelöä jatkuvasti. Näillä viikoilla se taisi viimeksikin alkaa. Tällä hetkellä on aika vaikeaa saada syötyä enempää mitään, tuntuu että kaikki ruuat vähän tökkii. Mutta kurkku, tomaatti ym vaikuttaisi maistuvan. Kerran olen oksentanut ja toisen kerran käynyt sylkemässä pönttöön varmaan pari litraa (joo heheh), mut silloin ei tullut onneksi oksua.
Ja mahan turvotus on tätä päivää täälläkin :) aamulla kun herää, olo on hoikka ja ihana :) ja illalla olo kuin tynnyrillä. Tulis se vauvamaha vaan äkkiä näkyviin :D
Noniin, mukavaa loppiaista vain kaikille! Pitäisi kait tuo kuusi riisua koristeistaan ja veivata pihalle.
Tolleroinen 8+2 ja tytsy kohta 1v
Kommentit (23)
Kai täällä vielä jotkut käyvät kirjoittelemassa. Kävin itsekkin liittymässä tuonne yahoo-ryhmään, mutta en tunne sitä omaksi. Johtunee varmaan siitä, että siellä on paljon aktiivisia kirjoittajia ja itse en kuitenkaan ole ihan niin aktiivinen, enkä sitten jaksa lukea kaikkea mitä on kirjoitettu. Joten taidan pysytellä mielummin täällä mikäli tämä pino täällä säilyy elossa.
Aina kun olen lueskellut näitä pinoja on useampi kuin yksi menossa varhaisultraan. Eikös nuo ultrat ole kuitenkin aika hinnakkaita noin yksityisellä? Itsellä ei kyllä todellakaan ole varaa pistää mitään isoja ylimääräisiä summia, kun on kaikki lainat ja muut. Tuntuu välillä että olen ainoa joka ei raaski maksaa ylimääräisistä tutkimuksista. On ihan tarpeeksi kun joutuu noihin sikiöseulontoihin, nekin maksaa jo ylimääräistä. Ensi viikolla pitääkin soittaa nkl:lle ja varata aikoja. Ja eka neuvola on tulossa 2 vkon päästä.
Täällä on voitu suht hyvin. Tosin olen nyt puolessa välissä vkon sairaslomaa. Sain väsymyksen takia kun nukahdin töissä pöytäni ääreen (vähän epävarmaolo tuli että uskaltaako sitä ajaa aamuin illoin 50 km töihin ja takaisin). Jotenkin vain uupumus on ollut ihan totaalista. En jaksanut tehdä edes pakollisia kotitöitä. Nyt on jaksanut hieman paremmin kun on saanut levätä rauhassa. Myös ajoittan tuleva tosi voimakas etova olo vetää olon veltoksi.
No mutta pitää mennä laittamaan jätkä nukkumaan, että pääsee sitten itsekkin.
Pihlis + neppajymy, rv 7+5
..minäkin kirjoittelen. Olen kyllä lueskellut pinoa aktiivisesti.
Luin juuri tuon listeriaa koskeva aloitukse...kyllä se sai hieman miettimän mitä suuhunsa laittaa. Olen kyllä savu- ja graavilohta syönyt hieman ja parit medium pihvit. Täytyy toivoa ettei mitään peruuttamatonta ole tapahtunut.
Mulla on ensimmäinen neuvola vasta ens keskiviikkona. Yököttävä/kuvottava olo on vielä. Vatsa on tosi turvonnut välillä. Äitiys housuja on pakko käyttää kun tavalliset farkut painaa vatsaa ikävästi.
Meille on nyt siis tulossa kolmas...anoppi tuumas että suurperhe tulossa..No ite en ihan niin ajattele.
No eipä tässä muuta. Neuvola kuulumisia seuraavaksi.
Meri rv 10+3
Mulla tulee nyt maanataina 10+5, ja vielä joudun vähän yli viikonodottamaan ultraan pääsyä, tuntuu jotenkin turhauttavalta vaan oottaa että näkee sitten pikkuisen, jotenkin kun vielä nyt tuntuu niin epätodelliselta. Mukava kuulla että muillaki alkaa jo olla vaikeuksia mahtua vaatteisiin, housut tekee tosiaan tiukkaa et meneekö edes nappi kiinni. Täälläkin armoton väsymys ja pahaolo, huono-olo kun tulee vasta puolenpäivän jälkeen ja jatkuuu pitkälle iltaan. Jos vaan joku keksii miten sais iltapahoinvoinnin pois olisin enemmän kuin kiitollinen, tuntuu ettei mitään saa aikaseks ja se turhauttaa :/
Mutta oikein hyvää odotusta kaikille