Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin miehelle, että jos anoppi tulee meille asumaan, mä lähden

Vierailija
24.11.2009 |

Anopilla on vaihdettu nilkkanivel. Hän ei pääse kotiinsa muutamaan kuukauteen. Hän on jo yli 80 v ja on nyt sairaalassa (ei siis pärjää leikkauksen jälkeen yksin, asuu normaalissa kerrostaloasunnossa tavallisesti).

Hänellä on 3 lasta, 2 asuu lähellä samassa kaupungissa, me kauempana muutaman sadan kilometrin päässä. Noilla 2 muulla on tilaa enemmän (kummallakin on jo l niin iso lapsi, että on jo poissa kotoa). Meillä on 4-, 6- ja 9-vuotiaat.

Nämä lähellä asuvat valittavat, että mummo taantuu siellä ja huomaahan sen puhelimessakin.

Mies ehdotti, että otettaisiin meille. Mä sanoin, että mä muutan sitten pois. Mun pitäisi sietää häntä koko ajan, koska olen kotona töissä (olen kääntäjä). Anoppi kuulemma muuttaisi mun työhuoneeseen.

Ottaisitteko te?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä asuvilla on ihan makuuhuoneita vapaana.

ap

mitään järkeä ottaa tuohon tilanteeseen.

Tsemppiä!

Vierailija
22/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vuokrata tuoksi ajaksi muualta työhuoneen? Siinä tapauksessa voisi olla mahdollista anopin tulo. Pärjääkö hän yksin kotonanne? TArkoittaisiko hänen teille tulonsa, että olisit samalla omaishoitaja? Kuulostaa melko vaativalta kuviolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuningasidea...

Mutta jos hän esittää sen muille, niin idea on varmaaan juuri se, että kun oon kotona, niin voin muka pitää anoppia silmällä.

Mulla on ollut käännöstoimintaa jo lähes 15 v ja olen sopinut töitä puoleksi vuodeksi eteenpäin. En voi niitä perua, eli mun täytyy saada tehdä ne rauhassa. En todellakaan voi olla hoitsunakin samalla. Mies ehkä miettii sitä, että olen joskus voinut tehdä vähemmän, kun lapset olivat kotona. Mutta silloin olin myös sopinut niin.

En tuu valtavan hyvin toimeen anopin kanssa muutenkaan, tai tuun kun oon yleensä hiljaa. En oo siis riidellyt, mutten pidä hänestä. Hän puhuu pahaa kaikista koko ajan, arvostelee muiden sisustuksia jne.

Pelkään, että "väliaikaisratkaisusta" tulee aika yhtäkkiä sitten pysyvä, jos anoppi ei toivukaan.

ap

Vierailija
24/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesti päivässä. Älä ikinä suostu miehesi ehdotukseen, kun toisetkin sisarukset kieltäytyvät. Sinulla sitäpaitsi jää työt tekemättä, jos joudut anoppitoipilasta passaamaan kaiket päivät.

Vierailija
25/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herran tähden sentään.

Mielestäni ne lähempänä asuvat voisivat elämäntilanteensa vuoksi ottaa mummon tai asuvat mummon taloudessa vuorotellen onko tätä mietitty.

Mummon olisi parasta olla omassa kodissaan avustettuna.

En tiedä ottaisinko minä kun tuollaista tilannetta ei ole kohdalle osunut.

Vierailija
26/28 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei todellakaan ole ilmaista tai edes edullista.

Ja jos olen poissa, tilannehan on sama kuin muilla eli töissä päivät. Kun on kerran sairaalassa, ei varmaan ole siinä kunnossa, että voisi olla yksin tuntikausia.

ap

Voitko vuokrata tuoksi ajaksi muualta työhuoneen? Siinä tapauksessa voisi olla mahdollista anopin tulo. Pärjääkö hän yksin kotonanne? TArkoittaisiko hänen teille tulonsa, että olisit samalla omaishoitaja? Kuulostaa melko vaativalta kuviolta.

Vierailija
27/28 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on vaihdettu nilkkanivel. Hän ei pääse kotiinsa muutamaan kuukauteen. Hän on jo yli 80 v ja on nyt sairaalassa (ei siis pärjää leikkauksen jälkeen yksin, asuu normaalissa kerrostaloasunnossa tavallisesti).

Hänellä on 3 lasta, 2 asuu lähellä samassa kaupungissa, me kauempana muutaman sadan kilometrin päässä. Noilla 2 muulla on tilaa enemmän (kummallakin on jo l niin iso lapsi, että on jo poissa kotoa). Meillä on 4-, 6- ja 9-vuotiaat.

Nämä lähellä asuvat valittavat, että mummo taantuu siellä ja huomaahan sen puhelimessakin.

Mies ehdotti, että otettaisiin meille. Mä sanoin, että mä muutan sitten pois. Mun pitäisi sietää häntä koko ajan, koska olen kotona töissä (olen kääntäjä). Anoppi kuulemma muuttaisi mun työhuoneeseen.

Ottaisitteko te?

Meillä on anoppi asunut 10 vuottta ja elämä on osaltani mennyt aivan perseelleen. Tarkoitus oli vaan 1-2 vuotta mutta se jumittu meille asumaan ja on kun kotonaan. En enää kauaa katso vaan haen itselleni oman asunnon. Älkää tehkö tätä virhettä sillä se kaataa koko avioliiton.

Vierailija
28/28 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran lähellä on muita lapsia, joilla on tilaa ja aikaa mummolle.