miten siististi eroon "ystävästä"
Minulla on pitkäaikainen ja tavallaan liian läheinen/tunkeileva ystävä, jota en kunnioita yhtään. En viitsi enempää avautua hänen huonoista puolistaan - jokainen varmaan tietää, millaista on ylläpitää huonoa ihmissuhdetta pelkästä velvollisuudesta.
Miten siis eroon ihmissuhteesta, joka ottaa enemmän kuin antaa? En halua riidellä/aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä...Kokemuksia, miten sinä olet hoitanut homman?
Kommentit (10)
Ja kerrot aina olevasi todella todella kiireinen.
mutta lakkaa ottamasta yhteyttä, vastaamasta hänen puheluihin ym. Tai sitten muuta kauemmaksi hänestä.
Ei ole vaihtoehtoa ellet uskalla puhua asioista kasvotusten.
kannattaisi varmaan sanoa suoraan, ettet enää koe, että teillä on yhteistä tmv. Eipä sulla ole mitään menettävää, kun et enää ystävyyttä kaipaa. :)
tää "ystävä" Vatvoi vaan omaa elämäänsä-muista ei ollut kiinnostunut.Mä vaan lakkasin olemasta kiinnostunut hänen jutuistaan-ymmärsi sitten hankkia uusia kuuntelijoita..
Reilumpaa siten. Et ehkä halua pahoittaa toisen mieltä, koska haluat, että kaikki kuitenkin tykkäävät sinusta.
Kyllä siitä tyhmempikin ennemmin tai myöhemmin tajuaa...
Itse suosin jo ehdotettuja hivuttamisia, kituutan ja kärsin useita vuosia ja selitän ja selitän. Mieheni on joutunut kerran vastaavaan tilanteeseen ja hän totesi aikalailla yks kantaan, että olet ollut hyvä ystävä, mutta nyt on tilanne muuttunut eikä ole enää yhteistä ja hän kokee ettei enää kannata tapailla. Kirpaisi kerran kovasti, mutta ei kaverikaan soittanut enää kertaakaan ja toisaata armollista kaverille, ettei tarvinnut ihmetellä vuositolkulla.
kaikesta huolimatta tekemisissä.
Vähitellen erkaantuminen on paikallaan sukulaisten, lasten kavereiden, työkavereiden tmv. kanssa.
Muuten kerrasta poikki tietenkin parempi.
Mä en pystynyt masentuneisuuteen taipuvaiselle kaverilleni kertomaan suoraan, että hänen kanssaan on äärimmäisen raskasta olla ystävä. Sitä vaan ei sanota ihmiselle joka muutenkin näkee maailman synkkänä paikkana. Lopetin vaan yhteydenpidon - ensin yritin pikkuhiljaa, mut hän ei ymmärtänyt vinkkiä, joten mun piti sitten lopettaa kaikki yhteydenpito kerrasta. Oli vaikea päätös, mut sen jälkeen olen ollut todella onnelinen tästä päätöksestä.
Yhteydenpidon lopettaminen noin vain ei ole kypsää käytöstä, mut joskus ei kerta kaikkiaan tunnu olevan muutakaan keinoa. Itseäänkin on joskus suojeltava.
tapaamista, niin sano että lähiviikot ovat nyt todella kiireisiä ja taas ja taas, kyllä se lopulta ymmärtää.