Loukkaantuisitteko, jos siskonne tai veljenne ei tulisi häihinne? ov
Tänään tuli tekstari mieheni siskolta. Heidän häät ovat ENSI lauantaina, vihitään maistraatissa ja sen jälkeen "jatkot" on baarissa ja juhliin on kutsuttu pelkästään vanhemmat + sisarukset perheineen.
Me emme pääse, ensinnäkin olen viimeisilläni raskaana ja juhlat ovat sulhasen kotiseudulla toisella puolella Suomea + meillä olisi ensi lauantaina yhdet illanistujaiset, joihin olemme luvanneet mennä, jos emme ole synnärillä.
Anoppi veti tästä herneet nenään, koska kyllähän meidänkin pitää lähteä ja onhan Lapissakin synnäreitä..
Kommentit (48)
mutta kyllä loukkaannuin kun oma veljeni ei tullut häihini, oli pitkä ryyppyputki päällä ollut jo kuukausia ja oli juusri tullut laivalta sekä värjännyt tukkansa siniseksi! Vaikka häistä oli ollut paljon puhetta ja tiedossa monta kuukautta.. Tässä tapauksessa kyllä loukkaannuin pahasti ja edelleen muistutan siitä häntä joskus...
miksi ihmeessä ei kertonut heti aluksi.
Tuskin on noin pitkällä, haluaa vaan että kaikki myötäilee, että onpas typerä käly ja anoppi...
ja montako kilometriä hääpaikalle on?
Jos on viikolla 42, ei todellakaan perustele ei-lentämistään ensimmäisenä sillä että se on niiin epämiellyttävää ja vasta toiseksi sillä, ettei sitä paitsi saisikaan lentää.
Mutta näin omakohtaisesti ajatellen loukkaantuisin kyllä jos veljeni ei tulisi häihini.
Mä en mennyt mun siskon häihin. Me kyllä tiedettiin jo melkein vuotta ennen häistä, mutta oltiin jo aloitettu vauvan yritys, ja kun oli jo molemmilla ikää, ei haluttu pitää siinä taukoa, vaikka riskeerattiinkiin se, että la osuu liian lähelle häitä. Lopulta la oli kaksi viikkoa ennen häitä mutta vauva oli kaksi viikkoa yliaikainen. Vielä pari päivää ennen synnytystä arvottiin mun perheen kesken, uskaltaisiko lähteä (300 km matkaa), ja sieltä vedottiin tuohon, että onhan niitä synnäreitä muuallakin kuin meidän kotikulmilla. Olin itse kyllä jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että en lähde. En olisi halunnut synnyttää kaukana kotoa enkä ajella tuntikausia autolla ja sitten takaisin mahdollisesti vauvan kanssa...
Helpotus oli kuitenkin suuri (tietyllä tavalla siis!), kun päivää ennen häitä verenpaine oli niin koholla, että synnytys päätettiin käynnistää pikaisesti, sain valita päivän, heti seuraavana päivänä tai parin päivän päästä. Valitsin seuraavan eli sen hääpäivän. Oli ainakin takuuvarmasti hyvä syy olla pois häistä ja olihan siinä häävieraillakin jännitettävää, kun kaikki tiesivät, missä olin :-)
Mutta en mä kyllä kotona kökkinyt rv 30 alkaen :-), yhden viikon mittaisen ulkomaanmatkankin tein ja mm rv 40 olin kampaajalla, joka kyllä oli saada sydärin kun kuuli milloin on la. Luuli kai, että synnytän siihen paikkaan...
Kuinka moni oikeasti ilmoittaisi tulevansa illanistujaisiin jos tuolloin rv 42.
"pikkujoulut", vietetään iltaa yhden pariskunnan kotona (viime jouluna oli meidän vuoro, sitä edellisenä toisen vuoro jne.). Eli kyse ei ole mistään kännäysbileistä vaan kuunnellaan musiikkia, SYÖDÄÄN, saunotaan jne.
Ja olemme ilmoittaneet järjestäjille, että tulemme, jos emme ole synnärillä. Mutta tämä nyt ei ollut se pointti, herranen aika. En mä ole sulkeutunut neljän seinän sisälle odottamaan synnytystä. Esim. esikoisen syntymän aikoihin, oltiin miehen työkaverin häissä ja lapsi syntyi parin päivän päästä. Häät olivat kyllä samassa kaupungissa jne.
Mies ei halua lähteä sen takia yksin, koska haluaa jäädä kotiin, JOS tulee lähtö. Hänelle on oman lapsen syntymä tärkeämpi kuin häät. Ja aivan, kuten kirjoitin, edelliset synnytykset ovat olleet nopeita, siinä viiden tunnen paikkeilla. Kuopuksen synnytys kesti 4,5 tuntia.
ap
miksi ihmeessä ei kertonut heti aluksi. Tuskin on noin pitkällä, haluaa vaan että kaikki myötäilee, että onpas typerä käly ja anoppi...
olen viimeisilläni raskaana.
ap
ja montako kilometriä hääpaikalle on?
Jos on viikolla 42, ei todellakaan perustele ei-lentämistään ensimmäisenä sillä että se on niiin epämiellyttävää ja vasta toiseksi sillä, ettei sitä paitsi saisikaan lentää.
päin mä kirjoitin.
Edelliset synnytykset on muuten alkaneet ihan suppareilla ja vedet on mennyt vasta sairaalassa. Ja sitä paitsi, vaikka ne menisikin siellä illanistujaisissa, niin ei se kuitenkaan ole mikään tulva.
ap
a) noin lyhyellä varoitusajalla ja raskaudesta vielä tietoisena teitä ei oikeasti edes haluta hääparin toimesta paikalle
b) jos anopin sieraimiin on herne jumittunut niin anoppisi on vielä tyhmempi kuin omani
c) niille, jotka ovat sitä mieltä, että synnytyksiin ehtiin pienessä maassa joka paikasta...voisitteko kertoa miten mieheni olisi ehtinyt keskimmäisen lapsemme synnytykseen esim Oulusta Tampereelle? Synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta tunti 20 minuuttia
Meillä ei oo kauhean läheiset välit. Mutta jos veljeni jättäisi tulematta, sitten loukkaantuisin.
päin mä kirjoitin.Edelliset synnytykset on muuten alkaneet ihan suppareilla ja vedet on mennyt vasta sairaalassa. Ja sitä paitsi, vaikka ne menisikin siellä illanistujaisissa, niin ei se kuitenkaan ole mikään tulva.
ap
Ilmoitettiin vaan, että emme viitsi lähteä ajelemaan noin pitkää matkaa 4 lapsen kanssa ja koska olen raskaanakin, niin tuosta tulisi yhtä tuskaa. Ja ei kiinnosta synnyttää "tien päällä" (edelliset synnytykset ovat olleet ohi viidessä tunnissa).
Anoppi sitten ehdotti, että mennään lentämällä??!!! Just.
syynä olisi ollut ainoastaan tuo viimesillään raskaan ym. Mutta jos mainitsit jotkut ystävien illanistujaiset lisäSYYKSI, niin en yhtään ihmettele loukkantumista...
vai 1200km..
Huoh, häät on toisella puolella Suomea, kuten kirjoitin. ja montako kilometriä hääpaikalle on?
itse olisin vaan sanonut ettei onnistu lähteä kun tämä raskaus tässä vaiheessa. EI tulisi varmaan mitään autolla istumisesta niin luulisi sen ymmärtävän, mutta tuosta voisivatkin suuttua jos luulevat nyt tuon olevan se pääsyy kun ette pääse
joo no siinä tapauksessa ei olis syytä suuttua toisilla
Eiköhän kaverit ota tietoisen riskin kutsuessaan sinut.