Loukkaantuisitteko, jos siskonne tai veljenne ei tulisi häihinne? ov
Tänään tuli tekstari mieheni siskolta. Heidän häät ovat ENSI lauantaina, vihitään maistraatissa ja sen jälkeen "jatkot" on baarissa ja juhliin on kutsuttu pelkästään vanhemmat + sisarukset perheineen.
Me emme pääse, ensinnäkin olen viimeisilläni raskaana ja juhlat ovat sulhasen kotiseudulla toisella puolella Suomea + meillä olisi ensi lauantaina yhdet illanistujaiset, joihin olemme luvanneet mennä, jos emme ole synnärillä.
Anoppi veti tästä herneet nenään, koska kyllähän meidänkin pitää lähteä ja onhan Lapissakin synnäreitä..
Kommentit (48)
ainakaan tällä elämänkokemuksella. En osaa sanoa olisinko loukkaantunut ennen lasten saamista, kun en olisi ymmärtänyt raskaanaolosta ja synnyttämisestä mitään.
itse en lähtisi pesueeni kanssa mihinkään yks kaks vaikka en olisikaan raskaana.
meidän häihin. Koskaan ei ole mitään syytä sanonut edes. Äidilleni kait oli sanonut ettei juhlat kiinnosta. Kyllä mä olen vähän loukkaantunut, mutta ei saa kyllä muakaan omiin häihinsä!
Ottaa vaikka (vanhimmat)lapset mukaan...?
On epätodennäköistä että lapsi syntyy juuri hääpäivänä, ja JOS niin kävisi, niin Suomi on pieni maa, mies ehtisi luultavasti paikalle.
että supistelee, miehen tulee olla paikalla jos vaikka tulis lähtö.
kanssa. Ehdotin hänelle tuota, mutta ei halua. Raskausviikkoja on nyt 41+3..
ap
lentokoneella enää noin lähellä synnytystä mihinkään!
Jos muu suku ei sitä ymmärrä, niin johan on porukka.
Minä en ainakaan loukkaantuisi tuollaisessa tapauksessa. Itseasiassa olisin varmasti siirtänyt omia häitäni, jos teidät välttämättä olisi niihin halunnut.
paljon "pienemmästä" syystä, en loukkaantunut. Sinulla on sentään todellinen syy, kyllä siskon pitäisi se ymmärtää!
Lentäen kun menisi, ei olisi montaa tuntia poissa.
Mutta taitaa ne illanistujaiset olla ap.lle niin tärkeät, ettei päästäisi miestään siskonsa juhliin.
Itse asiassa, meillä oli vähän samanlaiset häät. Soitin sukulaisille viikkoa ennen vihkimistä, että jos kiinnostaa niin kahvia olisi tarjolla silloin ja tällöin. Emme odottaneet ketään häihin, koska häitä ei pidetty. Mutta kakkukahvit tarjosimme niille, jotka halusi tulla.
Olisin kyllä ihmetellyt itsekin jos veljeni olisi ilmoittanut, ettei viitsi tulla kun on tuon vaimon kaverin illanistujaiset silloin.
Vaikka ei tuossa tilanteessa ja tuolla varoitusajalla tarvitsisi vetää hernettä nenään vaikka ette kukaan menisi.
Mutta taitaa ne illanistujaiset olla ap.lle niin tärkeät, ettei päästäisi miestään siskonsa juhliin.Itse asiassa, meillä oli vähän samanlaiset häät. Soitin sukulaisille viikkoa ennen vihkimistä, että jos kiinnostaa niin kahvia olisi tarjolla silloin ja tällöin. Emme odottaneet ketään häihin, koska häitä ei pidetty. Mutta kakkukahvit tarjosimme niille, jotka halusi tulla.
Olisin kyllä ihmetellyt itsekin jos veljeni olisi ilmoittanut, ettei viitsi tulla kun on tuon vaimon kaverin illanistujaiset silloin.
Ei niitä koneita mene puolen tunnin välein... Eikä kerrottu mitään illanistujaisista.
Kuinka moni oikeasti ilmoittaisi tulevansa illanistujaisiin jos tuolloin rv 42.
että kyse on taas jostain mammasta, joka ei liikahdakaan kotoa rv 30 jälkeen
Illanistujaiset ei aina ole kovin muodollisia. Vai istuitko itse viimeiset viikot kotona? Itse ainakin tapasin ystäviäni vielä itse synnytyspäivänäkin.Mutta ei kyllä olisi tullut mieleenikään lähteä edes tunnin ajomatkalle keskelle moottoritietä...
Aika hyvä syy pitäsi olla että ei pääse paikalle. Se vois kyllä olla ehkä just että on viimeisillään raskaana ja lähtö synnyttämään voi tulla ihan jo seuraavassa hetkessä. Mutta jos jää pois jonkun vähäpätöisen syyn takia, niin sitten loukkaantuisin, esim. ei ole vaatetta mitä pistää häihin. Tiedän yhden sukulaisen joka jätti tulematta häihin vedoten vaatteisiin, ei kyllä ollut morsiusparin sisar, mutta kuitenkin.
että kyse on taas jostain mammasta, joka ei liikahdakaan kotoa rv 30 jälkeen
piti siis lainata, ei lähettää...
No siis. Mutta jos viikkoja on 41 ja risat, en minäkään lähtisi mihinkään puolen tunnin ajomatkaa kauemmas, varsinkaan toiselle puolelle maata. Ensi viikonloppuun on vielä monta päivää, erittäin todennäköisesti vauva syntyy tai synnytys käynnistetään siihen mennessä.
Miehen voisin päästää, jos haluaisi, mutta silloin olisi riski, että ei pääse synnytykseen. Ja muiden lasten hoito pitäisi sitten varata jotenkin muuten.
Johtuu siitä, että olemme erittäin läheisiä siskojeni kanssa.
Toisaalta, en myöskään järjestäisi häitäni niin, ettei heillä olisi mahdollisuutta osallistua.
Lapsivesien menon riski on niin suuri. Ei olis kivaa valuttaa niitä kaverin kämppään...
Mä olen itse Lapista. Vaikka lentomatka on lyhyt, niin ei sieltä 5 minuutin välein niitä koneita tule ja kun synnytys alkaa, ei mies ehdi takaisin. + Lentojen vekslaus on kallista puuhaa.
Jos on ilmoitettu noin, niin voi laskea, että kaikki eivät pääse varsinkaan toiselta puolelta Suomea.
Syyhän ei ole mitkään illanistujaiset, vaan raskaus ja välimatka.
Lapissa on tasan 1 synnäri, Rovaniemellä (Meri-Lapissa Kemissä voi olla toinen). Joten jos synnyttäjä on juhlissa vaikka Kemijärvellä, Sodankylässä tai Inarissa, pitää ensin päästä Rovaniemelle.
Ei voi suuttua ja olla marttyyrina että "ei viitsi tulla".
Omista häistäni olisi ihmetellyt sisaruksen poisjääntiä, mutta niihin kutsuttiin ajoissa, kunnollisella kutsulla + jos joku ei raskauden takia olisi sinnekään päässyt, olisin ymmärtänyt.
Mutta taitaa ne illanistujaiset olla ap.lle niin tärkeät, ettei päästäisi miestään siskonsa juhliin.Itse asiassa, meillä oli vähän samanlaiset häät. Soitin sukulaisille viikkoa ennen vihkimistä, että jos kiinnostaa niin kahvia olisi tarjolla silloin ja tällöin. Emme odottaneet ketään häihin, koska häitä ei pidetty. Mutta kakkukahvit tarjosimme niille, jotka halusi tulla.
Jos olisi minun mieheni sisko kyseessä, olisin aika pettynyt koko porukkaan jos a) sisko olettaisi miehen lähtevän tässä tilanteessa minnekään ja b) mies ottaisi sen riskin, ettei pääse lapsensa synnytykseen.
Sisko ei varmaan edes oikeasti halua ap:n perhettä paikalle kun tällaisella varoitusajalla ja tilanteessa hommaa järjestää.