Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on tällainen trendi lapsiluvun suhteen:

Vierailija
24.11.2009 |

- 2 kelpaa jos on syytä miksei tee kolmatta, esim. pienet tulot, äidin väsymys/masennus/pinna kireällä

- jos kaikki on sujunut hyvin ja äiti nauttii lapsistaan ja erityisesti jos perhe on ns. parempi perhe niin oletus on että kyllä se kolmas tehdään

- yksi on liian vähän

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on trendikästä korostaa slow lifea ja lapsia ja perhettä ja kotia yms.

Siksi on trendikästä hankkia yli kaksi lasta.

10 vuotta aikaisemmin samaiset ihmiset olisivat ajaneet muita arvoja ja kahta lasta.

Vierailija
22/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siloin kun me yritettin lasta eli 1996-2006 aikana oli trendikästä käydä lapsettomuushoidoissa.Me ollaan kannettu sievoinen summa noihin klinikoihin ja tuloksena yksi onneksi edes yksi trve lapsi. Monta itkua ja surua surtu nistä muista epäonnistuneista hoidoista. Vaikka halua ja kykyä olisi kasvattaa suurempikin perhe - aina ei luoja suo lapsia enpä....ei vaikka rahaa olisi ja tahtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on siis nuoria, hyvin koulutettuja perheitä. Täällä tuo 3-4 lapsen trendi näkyy selvästi. Ne, joilla on varaa ja pitävät lapsista ja perhe-elämästä näyttävät tosiaan hankkivan vähintään sen 3, monesti neljä lasta putkeen.

Vierailija
24/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on uusien omakotitalojen koko. Niissä on pääsääntöisesti neliöitä n. 150 tai yli ja 4 makuuhuonetta. Kolmilapsinen perhe mahtuu niihin vallan mainiosti. 70-luvulla muutettiin maalta kaupunkiin, ei niihin kerrostalokämppiin (ja kuplavokkareihin) mahtunut kovin suurta katrasta.

Vierailija
25/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on siis nuoria, hyvin koulutettuja perheitä. Täällä tuo 3-4 lapsen trendi näkyy selvästi. Ne, joilla on varaa ja pitävät lapsista ja perhe-elämästä näyttävät tosiaan hankkivan vähintään sen 3, monesti neljä lasta putkeen.

Meillä on kaksi ja usein kuulee, että kyllähän teillekin se kolmas mahtuisi. No joo, mahtuisihan se. En vaan halua hoitaa enää yhtäkään vauvaa.

Vierailija
26/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tehdään useampi kuin kaksi lasta. Ehkä se on niin, että niillä joilla on varaa ulkoistaa esim siivous tai palkata kotiin lastenhoitoapua, tekevät mielellään useamman lapsen.

Nykyään on selkeästi trendikästä hankkia kolme lasta.Varsinkin koulutetuilla, hyvätuloisilla.

Muuten samaa mieltä, mutta olisin sanonut neljä lasta.

Vierailija
27/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat taloudellisesti varoissaan ja oikeasti pitävät lapsista vielä senkin jälkeen kun ovat jonkin aikaa olleet vanhempia, ne hankkivat kolme tai nykyään entistä useammin jopa neljä lasta.

Me ollaan sitte upeita ihmisiä kun meillä on kolme lasta. Varakkaita supervanhempia! JES!

Vierailija
28/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toivottais vielä neljäs ja se on meidän suvulle kyllä ihan liian monta. Kun kolmas lapsi ilmoitti tulostaan niin saatiin vaan yksi onnittelu...Mutta varmaan jokainen haluaisi niin monta lasta kun itse jaksaa ja hyvältä tuntuu. Olkoonkin se luku yksi tai kymmenen. Kaikille ei suoda edes sitä yhtä vaikka haaveissa olisi vaikka viisi:-(. En tiedä mistä haaveeni suurperheen äitinä kumpuaa kun omassa kodissani on ollut se "pakollinen" kaksi lasta. Tää on vaan se mun "juttu" ja kun on nähnyt miten rakkaita sisarukset ovat toisilleen niin ei ole yhtään sellainen olo että lapset jotenkin kärsisivät siitä että heitä on monta.

Vierailija
29/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan tältä kannalta asiaa ennen ajatellut. Kektakäynnilllä vauva-palstalle tuli meidän tavis-perheestä trendikäs!

3 kaunista lasta, molempia sukupuolia löytyy. Tulot ihan hyvät, uusi talo rakenteilla (joo kaikki 3 lasta saa omat huoneet, lisäksi työhuone ns. ylimääräinen). Ukkokin on ihan mukiinmenevä (ei kuitenkaan pulloon!). Tästähän tulikin hauska päivä!!! Mitäs me trendikkäät ;0)

Vierailija
30/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsia ole tehty iät ja ajat? Kuka enemmän kuka vähemmän.

Mun mielestä trendikkyys tarkoittaa jotain mikä on pinnalla juuri nyt tässä ajassa ja menee sitten piakkoin pois muodista.

Eiköhän lasten saaminen tule olemaan aina pinnalla.

Vierailija
31/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku on aina ollut trendin määräämä.

Vierailija
32/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolme lasta -olemme siis tredikkäitä. Jihuu!

Mutta voi -niitä kuljetetaan jättikokoisella maastoautolla... :(

Vierailija
33/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki useampilapsisuus on jo monta vuotta ollut yleisempää kuin vaikkapa 80-90-luvuilla, mutta ei sitä nyt ihan trendiksi voi sanoa.

Se tavallisin, eli kaksilapsisuus on ja pysyy vakaasti kaikista trendikkäimpänä ilmiönä.

Vierailija
34/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, kyllä kolmilapsisuus on nyt muotitrendi.

Se että kaksilapsisuus on yleistä, on eri asia.

Vierailija
35/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lasta. Poika ja tyttö.

Mulle se on sopivasti. Jos olisi kolmas lapsi niin se olisi jotenkin ylimääräinen.

Vierailija
36/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nuorempana ajatellut että haluaisin enemmän kuin kaksi lasta, en koskaan. Mutta nyt niin monella kaverilla on kolme (ja vaikuttavat niin onnellisilta), että alkaa melkein tuntua siltä kuin olisi hölmöä jättäytyä tahallaan pois jostain ylimääräisestä kivasta kun meillä on vain kaksi. Koska kivojahan lapset kyllä ovat. Mä olin vain aina kuvitellut että mulle riittäisi kaksi kappaletta.

Tavallaan voi siis kyllä sanoa että muhun vaikuttaa tämä "trendi". Ei niin paljon että oltaisiin silti kolmatta näillä näkymin yrittämässä, mutta ilman ko. trendiä en olisi edes ruvennut harkitsemaan.

Vierailija
37/37 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä ajattelin nuorempana, ennen kuin olin edes miestäni tavannut, että haluan kaksi lasta (tytön ja pojan tietysti), omakotitalon ja juristiksi.

No, meillä on kolme lasta ja molemmat mieheni kanssa olemme DI. Ja on meillä se omakotitalokin. Ei ihan mennyt suunnitelmien mukaan :D

Mä ainakin koin kahden lapsen jälkeen, että meidän perheessä on hyvin tilaa suuremmallekin perheelle. Syliin tuntui mahtuvan lisää lapsia ja kotikin tuntui liian hiljaiselta. Myöskään raha ei ollut este, eikä asunnon koko eikä oma jaksaminene. En itse asiassa ymmärrä kuinka joku, jolla on kaksi normaalia tervettä lasta voi sanoa, että ei jaksa enempää...

Nyt kun meillä on kolme lasta, minusta tuntuu, että kyllähän tähän perheeseen vielä neljäskin mahtuisi. Ei tarvitsisi asuntoakaan vaihtaa ja autojenkin koko olisi riittävä. Ja hauskemmaksihan tämä arki on muuttunut lapsiluvun kasvaessa. Lähinnä neljännen lapsen hankkimisen hidasteena/esteenä minulla on oma viitseliäisyys; synnytys on ällöä touhua ja loppuraskauden selkäkivut helvetilliset. En millään viitsisi sitä. Jospa sen vauvan saisi valmiina kotiin toimitettuna :D Voimia mulla on kyllä tätä pesuetta hoitaa vaikka meillä ei olekaan ketään sukulaisia tai tuttavia hoitoapuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi