Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummalle tilille maksat, jos Huutismyyjä antaa tällaiset tiedot? ov

Vierailija
23.11.2009 |

Jos myyjän vakioviestissä lukee tähän tyyliin:

Huutosumman voit maksaa X pankin tilille 1234566-77898882, mutta jos sulla on Y pankissa tili, voit maksaa huutosumman tilille 789456-123142222222.

Eli maksatko ekalle tilille, jos sulla on eri pankki?

Ihmettelen tätä, kun mulla on sekä Nordeassa, että Sampossa tili ja vakioviestissä tuollainen maininta, että jos huutajalla on Nordeassa tili, hän voi maksaa sinne, mutta muuten Sampoon. Mutta kuitenkin n. 70% Osuuspankin käyttäjistä maksavat Nordeaan..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakioviestissä on noin monta tilinumeroa ja miksi ostajan pitäisi miettiä mille tilille hän maksaa? Minä varmaan maksaisin sille tilille, jonka numero on lyhyempi. Miksi muuten jakelet automaattisesti kaikkien tiliesi numerot?

Vierailija
2/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti:)

Jos myyjällä on tili esim. Nordeassa ja sinulla Nordeassa -> raha siirtyy välittömästi

JOs myyjällä on tili esim. Sampo-pankissa ja sinulla Nordeassa -> rahan siirtymisessä voi mennä pari pankkipäivää, ennen kuin maksusuorituksesi näkyy myyjän tilille (tämä taas perustuu pankkien tapaan "säilöä" hetki rahaa ja kerätä korkoa rahaliikenteestä)

Kannattaa siis käyttää pääsääntöisesti samaa pankkia kuin myyjällä. Näin maksu menee pikaisimmin perille ja sinä saat huutamasi tuotteen mahdollisimman nopeasti itsellesi.

Vastasinko kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa se on kummallakin tilillä. Jos maksun näkymisessä menee muutama päivä niin sitten menee. Onko toinen tileistä tarkoitus pitää piilossa sossulta vai miksi "väärän" tilin käyttäminen sinua haittaa? Melkoista pelleilyä lähetellä kaikkien mahdollisten tilien tiedot joka jumalan reimatec-kaupoissa.

Vierailija
4/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä olevan tilin riippumatta onko se saman pankin kuin oma tilini. Ei mulle ole väliä vaikka sä saatkin rahat pari päivää myöhemmin...

Vierailija
5/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti:) Jos myyjällä on tili esim. Nordeassa ja sinulla Nordeassa -> raha siirtyy välittömästi JOs myyjällä on tili esim. Sampo-pankissa ja sinulla Nordeassa -> rahan siirtymisessä voi mennä pari pankkipäivää, ennen kuin maksusuorituksesi näkyy myyjän tilille (tämä taas perustuu pankkien tapaan "säilöä" hetki rahaa ja kerätä korkoa rahaliikenteestä) Kannattaa siis käyttää pääsääntöisesti samaa pankkia kuin myyjällä. Näin maksu menee pikaisimmin perille ja sinä saat huutamasi tuotteen mahdollisimman nopeasti itsellesi. Vastasinko kysymykseen?

etkä vastannut kysymykseen... Ei tämä ollut epäselvää ap:lle

t ei ap

Vierailija
6/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijaisesti rajoja toivotaan tilille X mutta Y-pankin asiakkaat voivat maksaa tilille Y.

Vierailija
7/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIippuu sitä, kummalle omalle tilille mulla on asiaa. Ja jos minulla on kiire saada tavara, maksaisin sen pankin tililtä, jolta raha menee nopeasti myyjälle, jos mahdolista.

Ilmeisesti myyjällä on käyttötili pankisssa X ja joku muu tili (tai miehen tili) siinä toisessa pankissa ja myyjä vain tarjoaa mahdollisuutta saada raha nopeasti perille, jos ostaja sitä haluaa.

Vierailija
8/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse ehkä muotoilisin tuon viestin vähän vielä yksinkertaisemmaksi. Etenkin jos huomaisin että suurin osa ei sitä ymmärrä. Onhan se tällä palstallakin huomattu, että luetunymmärtäminen ei monellekaan ole kovinkaan helppoa.

Etenkin jos minua häiritsisi että maksavat väärälle tilille, muotoilisin viestin uusiksi.

Vierailija
9/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pankki Z, maksaisin tilille X. Ehkä viestiäsi voisi kuitenkin selkeyttää, saattaa olla, että sen lukee nopeasti "maksa tilille X, jos sinullakin X, muuten tilille Y".

Jos muuttaisit viestin muotoon. "Voit maksaa Nordean tilille 123456-123456. (Jos sinulla on tili Sammossa, voit maksaa myös tilille 234567-234567)." Sulut voisivat selkeyttää viestiä niin, että sen tajuaisi olevan "poikkeustapauksia" varten, jo viestiä vilkaisemalla.

Vierailija
10/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse ehkä muotoilisin tuon viestin vähän vielä yksinkertaisemmaksi. Etenkin jos huomaisin että suurin osa ei sitä ymmärrä. Onhan se tällä palstallakin huomattu, että luetunymmärtäminen ei monellekaan ole kovinkaan helppoa.

Etenkin jos minua häiritsisi että maksavat väärälle tilille, muotoilisin viestin uusiksi.

Vierailija
11/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaan ei vielä jokin aika sitten siirtynyt rahat heti vaikka maksoi samasta pankista. Ei edes vaikka siirsi nettipankissa omalta tililta toiselle. Nykyään hieman nopeampi, mutta jos maksat muiden pankkien tileiltä niin Nordeassa rahat on edelleen kaikkein hitaimmin perillä. Voi olla myös niin että jos sina maksat Nordeasta Sampoon, niin siinä menee päivä kauemmin kuin muista pankeista maksaen.

Se kenellä tili on parissa pankissa ja paljon harrastaa huutiskauppaa, tietää varmaan nuo nopeudet millä raha näkyy omalla tilillä. Monelle ostajalle on tärkeää saada tavarat nopeesti ja silloin se yksikin päivä voi olla maailman tärkein asia. Enkä minä ainakaan pääsääntöisesti lähetä mitään ennen kuin rahat on tilillä.