Mistä kumpuaa joidenkin tarve naureskella "sikahysterialle" ja
etenkin terveysviranomaisille?
Saatteko jotain tyydytystä uhostanne?
Kommentit (25)
Minusta on hyvä että varauduttiin pahempaan. Toivottavasti nyt päästiin säikähdyksellä. Ja kyllä tauti edelleen jyllää, ei se napinpainalluksella mihinkään hävinnyt.
Katsoin joku aika sitten Prisman brittidokumentin sikainfluenssasta. Se oli minusta aika asiallinen, ei hysterisoiva mutta ei hyssytteleväkään. Siinäkin lääkäri kyllä oli ihmeissään siitä, että nimenomaan nuoria, terveitä aikuisia tautiin kuoli, ja hyvin lyhyessä ajassa.
Nuori tyttö tuli etelänmatkalta kotiin, ja muutamassa päivässä oli hengirtyskoneessa ja kuoli. Jenkeissä (muistaakseni) samasta perheestä kuolivat perusterveet sisarukset kolmen viikon välein - parikymppisiä. Sitä äidin tuskaa on vaikea kuvitella.
Yksittäistapauksia, kyllä. Mutta en noillekaan lähtisi naureskelemaan.
Enpä tiedä. Kun itsellä riskiryhmään kuuluva lapsi, jonka on lähes menettänyt aiemmin, se lisää pelkoa.. Minä olen tyytyväinen siihen että tautiin on varauduttu, mieluummin niinpäin kuin että olankohautuksella olisi kuitattu.
Influenssoja on sairastettu aikaisemmin ja sairastetaan vastakin, eikä se ole mikään paniikin aihe. Mutta paniikkia syntyy, kun kaiken maailman heikkohattujen annetaan metelöidä lehdissä ja netissä.
ehkä nämä naureskelijat ovat vaan olleet niin onnekkaita, että eivät ole itse koskaan olleet lähelläkään menettää ketään!
Terveisin äiti jonka vauva makasi teho-hoidossa. Ei voisi kyllä ikuna naurattaa mikään tämmönen juttu ja vielä asia johon on ihan oikeasti jonkun toisen lapsi kuollut :(
Hävetkää!
Hysteerinen ei tarvitse olla, eikä ole pakko välittää koko asiasta, mutta jos nauraa sille, että toiset sairastuvat+kuolevat on kyllä pikkasen tunnavammanen ihminen.
Anoppini ei uskalla ottaa si-rokotetta, kun siitä tulee niitä allergisia reaktiota, kun siinä on sitä kananmunaa. Tosin sillä ei ole kananmuna-allergiaa, ja syö kyllä kananmunaa...