Millainen äiti on itse lomalla ja pitää lapset hoidossa?
Naapurin rouva on syyslomalla (ei siis sairaana) ja kuskaa lapset hoitoon 8-16. En ymmärrä... mutta onneks ei tarttekaan
Kommentit (27)
Ymmärrän hyvin ratkaisun kun takana on masennusta ja väsymistä. Kyllä tällainen äiti on sen pienen hengähdyshetken ansainnut ennen työelämään palaamista.
Tekisin ilman muuta noin, jos koko katras olisi jo tarhassa. En ole nukkunut viiteen vuoteen rikkumatonta yötä, hässäkkää aamusta iltaan, sairautta perheessä ja olen ihan loppu. Pelottaa, että kohta joudun jonnekin lataamoon jos en saa pientä lomaa. Tiedän että tätä se aika monella perheenäidillä, vaikka ap:llä itsellään olisi helpompi tilanne.
Onneksi lapsillani ei ole täydellistä äitiä. On nimittäin aika rankkaa olla "täydellisen" äidin lapsi...
Meidän perheessä ollaan ihan vaan ihmisiä!
Lapsi on aina hoidossa kun mahdollista, koska on niin haastava erityislapsi.
ja itse olen vauvan kanssa kotona, kauheaa, eikö???
jään parin päivän päästä äitiyslomalle ja esikoinen jatkaa hoidossa, ehkä joka päivä, ehkä ei. Vielä en tiedä. Riippuu omasta jaksamisesta. Ajattelin kerätä voimia tulevaan eli synnytykseen ja vauvan hoitoon, kun ei voi tietää minkälainen uusi tulokas on. Ja varmaan esikoinen jatkaa osittain hoidossa vauvan synnyttyäkin.
Sama edessä täälläkin, eli synnytys edessä ja siihen tarvitsee voimia. Ja en minäkään omista kristallipalloa josta näkisi millainen uusi tulokas on. Silti ei tulisi mieleenkään pitää esikoista hoidossa: tulee ihan tarpeeksi päiviä jolloin joudun työn vuoksi näkemään perhettä liian vähän, joten nyt nautin täysillä että voin olla esikoisen kanssa kahden ennen vauvan syntymää. Sitten kun vauva syntyy, opettelen pyörittämään arkea kahden lapsen kanssa.
Oletteko huomanneet, että nämä jotka kauheasti "keräävät voimia" ja "ajattelevat omaa jaksamistaan" olisivat sitten yhtäkkiä kauhean jaksavia ja aktiivisia? Minä en. Juuri nämä samat, jotka lepäilevät jatkuvasti ja nukkuvat kuin maailmanlopun edellä, ovat sitten ihan yhtä väsyneitä myöhemminkin ja naama samalla norsunveellä. Kannattaisiko kokeilla, löytyisiköhän sitä energiaa vaikka ruokavaliosta, liikunnasta ja omasta lapsista. Niitäkin oppisi ehkä sietämään kun viettäisi niiden kanssa aikaa!
Ymmärrän hyvin ratkaisun kun takana on masennusta ja väsymistä. Kyllä tällainen äiti on sen pienen hengähdyshetken ansainnut ennen työelämään palaamista.
ajattelin laittaa lapsen hoitoon lomalla ainakin pariksi päiväksi. Tarvitsee nimittäin tehdä opinnäytetyötä ja muita koulutehtäviä. Eipä tiedä sitäkään nuo naapurin kyylä-ämmät.