Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajan lahjominen jouluna vähän kuin mielistelyä

Vierailija
22.11.2009 |

joka on opettajalle kiusallista ja vaikuttaa siihen että on vaikeampi antaa negatiivista palautetta lapsesta? Mitä mieltä OPETTAJAT? Muiden ei tarvitse vaivautua vastaamaan

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitamme lasten luokilta aina pari euroa/lapsi ja opettajille ostetaan yhdessä esim. herkkukori tai lahjakortti.

Olen itsekin opettaja, mutta yläkoulun aineenopettaja eli lahjoista on hyvin vähän kokemusta. Kaikki mitä olen joskus saanut on kyllä ilahduttanut, eikä ole vaikuttanut arvosteluun tai jälki-istuntoihin pätkääkään.

Vierailija
2/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä ne millään tavalla vaikuta arvosteluun tai mielipiteeseeni oppilaista. Itseasiassa lukuvuoden päätöspäivänä on luokassa lahjojen kanssa sellainen häsä, etten välttämättä edes muista mikä on keneltäkin.

Eniten mieltä lämmittää lapsen itsensä tekemä kortti, keväisin kukat ovat ihania. Ja ainakin tämä ope kyllä polttelee kaikki lahjaksi saamansa kynttilät oikein mielellään.

Yhteislahja myös ok, niissä on vain herkästi se ongelma, että itse lahja on jo liian arvokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaivautunut olo, kun saa kalliin lahjan?

Vierailija
4/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaivaudun ainakin jos lahja on liian arvokas.

Vierailija
5/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu joku kumppalahja opelle. Mun vanhemmat oli opettajia, ei ne lahjoja kaivanneet tai odottaneet, ennemminkin se lahja annetaan lahjan antajan halusta. Kukat, suklaa yms käyttötavara ok, mutta ei kovin järkevää ostella krääsää, astioita tms. Vaikka kyllä opettaja ne kestää siitä ilosta, että LAPSI haluaa semmoisen antaa. Mut aikuisten hienostelu tavaralahjoilla on mauton. ja turha.

Vierailija
6/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut hänen jäämistöään ja kyllä siellä on säästössä kaikki kortit ihan uran alusta asti. Eläkkeelle läksiäisissä olivat ihan ekat oppilaat mukana jne. Ainakin joillekin opettajille pienet muistamiset ovat sykähdyttäviä.

Vierailija
7/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vie pieni lahja. Varmasti se lämmittää open mieltä. Itse olen ilahtunut esim. suklaasta tai viinipullosta.

Vierailija
8/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilpittömyyteen.

Vierailija
9/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee hienoa ja kallista lahjaa. Jos jotain haluaa antaa niin minulle mieluisinta on itse tehdyt piparit vaikkapa. Kaikki rahallinen, kallis hömppä on turhaa ja noloa.

Vierailija
10/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi.

Vierailija
11/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä jouluna hyvä lahja takasi keväällä stipendin

Vierailija
12/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei opettajat ihan ääliöitä ole

Vierailija
13/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä seurattiin 6 vuotta muutaman äidin kanssa ja laskettiin aika tarkkaan.

ja kyllä se tosiaan piti paikkaansa, että hyvin jouluna lahjottu opettaja muisti lahjan antajaa keväällä stipendillä.

Näin meidän koulussa

Vierailija
14/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä seurattiin 6 vuotta muutaman äidin kanssa ja laskettiin aika tarkkaan. ja kyllä se tosiaan piti paikkaansa, että hyvin jouluna lahjottu opettaja muisti lahjan antajaa keväällä stipendillä. Näin meidän koulussa

Vai miten osaatte arvottaa kaikkien lahjat?

Vierailija
15/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan opet puoli vuotta tehneet töitä meidän lastemme eteen, joten pieni kiitos ja hyvä mieli on musta ansaittua joululomalle lähtiessä. Ei se mielistelyä ole.

Vierailija
16/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain tiedetään kun äidit itse kertoivat, että minun Miikajannica vei opelle 200 euron arvoisen sen ja tämän.

Keväällä Miikajannica sai stipendin.

Aloimme muutaman äidin kanssa ihan tahallamme seuraamaan tätä sitten ja kyllä se tosiaan piti paikkaansa sen 6 vuoden aikana.

Hiukan huvittavaa kylläkin, mutta kuvastaa nykyajan suomalaista koruptiota, miten on levinnyt kouluihinkin.

Tätä seurattiin 6 vuotta muutaman äidin kanssa ja laskettiin aika tarkkaan. ja kyllä se tosiaan piti paikkaansa, että hyvin jouluna lahjottu opettaja muisti lahjan antajaa keväällä stipendillä. Näin meidän koulussa

Vai miten osaatte arvottaa kaikkien lahjat?

Vierailija
17/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaikenmaailman halpisviinejä, joita ei voi juoda. Jos haluatte opettajaa muistaa niin ostakaa edes sitten laatuviiniä. Tumma suklaa ja herkkukorit on myös ihania.

Toki käy pörrösukat ja ihan pässinpökkimätkin jos joku viitsii kutoa sellaiset.

t.ope

Vierailija
18/18 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä te nyt saatoitte tietää, vaikka kysessä oli pikkukylä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi