Miten saan mieheni suostumaan kuudenteen lapseen?
Ja miten saan aikaan sitten kaksoset kun hän suostuu :) ?
Kommentit (19)
hoidat kodin ja lapset ilosesti rallatellen ja kerrot viikko toisensa jälkeen, että kuinka tässä sivussa menisi vielä kolmekin lasta.
Minä ajattelin mennä töihin :D
Meillä on nyt nuorin nelikuinen ja lähden vuoden alusta töihin. Voisin olla sitten taas syksyn kotona ja vaihtaa sitten vuoroja miehen kanssa. Jos siis tärppäisi heti ;)
t. ap
jää nyt kotiin ja tajuaa arjen rankkuuden.
onhan tässä vielä yli kuukausi aikaa ennen kuin hän jää kotiin ;D
Ja pimpsaa kyllä annankin, mutta kun mokoma tahtoo käyttää kumia, joka pilaa koko nautinnon. Pitäiskö pistellä salaa reikiä???
ap
JOS MIEHESI ON TERVE MIELELTÄÄN JA HALUAA PYSYÄKIN, NIIN VASTAUS ON: ET MITENKÄÄN. KOSKAAN.
osan viikkoa kotona. Niin että kokemusta kyllä riittää.
Ja se syy miksi haluan lisää lapsia on turvata teinipoikien riittävyys meidän perheessä. Ne kun ovat niin suloisia ettei mitään rajaa :D
Ne lapsilisänrippeet menevät poikien suihin päivässä ;)
No jos mieheni onnistuisi vahingossa tekemään jonkun tytön niin kaitpa sekin olisi ihan mielenkiitoinen kokemus.
t. ap
kantaa koti-isänä sen päävastuun siitä lapsiarjesta, niin täytyyhän sinun ottaa huomioon hänen jaksamisensa ja mielipiteensä lisälapsista.
Meillä mies pehmeni vaikka kuinka moneen vielä kun nuorimmainen viidestä lapsesta oli jo 4v (vanhin 15v). Mutta siis minähän sitten olen lasten kanssa päivät, keikkatöissä ehkä käyn välillä.
Minä ajattelin mennä töihin :D
Meillä on nyt nuorin nelikuinen ja lähden vuoden alusta töihin. Voisin olla sitten taas syksyn kotona ja vaihtaa sitten vuoroja miehen kanssa. Jos siis tärppäisi heti ;)t. ap
osan viikkoa kotona. Niin että kokemusta kyllä riittää.
Ja se syy miksi haluan lisää lapsia on turvata teinipoikien riittävyys meidän perheessä. Ne kun ovat niin suloisia ettei mitään rajaa :D
Ne lapsilisänrippeet menevät poikien suihin päivässä ;)No jos mieheni onnistuisi vahingossa tekemään jonkun tytön niin kaitpa sekin olisi ihan mielenkiitoinen kokemus.
t. ap
Mutta ihan oikeasti ja aidosti ihailen teinipoikia yli kaiken. Itsellä on onneksi jo kaksi ja töittenkin puolesta saan olla tekemisissä :D
Mieheni jaksaa paremmin sitä jynssäystä ja ruuan laittoa, siksi on parempi että hän on pienten kanssa kotona.
t. ap
Ettei vaan ap haaveilisi salaa tytöstä...
lapsiin suhtautuu silloin eri lailla ja vanhemmuus erilaista
ja voihan sen vauvankin valita siinä samalla.
Sijoituslapsia riittää, 130 000 asukkaan kaupungissa kun otetaan vuodessa huostaan yli 400 lasta ja vauvojakin kymmeniä.
lapsiin suhtautuu silloin eri lailla ja vanhemmuus erilaista
Olen näet 42 vuotta jo vanha.
t. ap
Koska:
- Meillä on vauva
- 2 meillä ei ole tilaa tarpeeksi sijoituslapselle. Pääsisi kolmanneksi tai neljänneksi lapseksi samaan huoneeseen muitten kanssa.
- Meillä ei ole "tarpeeksi rahaa" niin ison joukon elättämiseen. Siis noin laskennallisesti. Hyvin me eletään silti. Mutta esim. uusia vaatteita kaupasta ei juuri kukaan koskaan saa.
Muuten kyllä ottaisin mielelläni sijatteja :)
t. ap
niin tuskin niistä lopuistakaan tyttöjä tulee!
En ole oikeasti tytön tarpeessa, koska tykkään nimen omaan pojista. Lisäsin tytön tekstiin siksi ettei ruveta syyttelemään että olen sovinisti ja väheksyn tyttöjä.
Suurin syy lapsen haluamiseen on kumminkin se, että edelliseen on 4v väliä ja haluaisin tälle 4kk vauvalle vielä oikean leikkikaverin kotiin. Siis saman ikäisen. Toki parempi jos on poika, sekä velipojan että mamman kannalta ;)
t. ap
ja tuskin sen nyt siitä omasta huoneesta on kiinni. Kunhan joku omanurkka löytyy.
Ja silloin sain sen kuvan että ei oltaisi "kelvollisia" tilojen suhteen. Ja silloin oli vielä yksi lapsi vähemmän! Mutta voihan olla että kriteerejä on löysennetty, kun sijaiskotien tarve on kasvanut.
Toinen juttu on kyllä sitten se että mieheni on vielä hankalampi taivuttaa sijaisvanhemmaksi kuin uuden biologisen lapsen isäksi! Lisäksi luulen ettei hänellä ole kykyä eikä halua kohdata oireilevaa lasta. Hän kun on aika tiukka kasvattaja ja arvostaa vain "täydellisiä" ihmisiä. Ärsyyntyy jos joku on jotenkin "vajaa" (enkä tarkoita nyt pelkästään selvää kehitysvammaisuutta. Hänestä esim. 9,0 keskiarvo kouluaineissa on huono.). Miestä tässä vielä yhden oman lapsen tekemisessäkin tuntuu eniten pelottavan se että jos se on vammainen, kun minä olen jo niin vanha (hän on itse nuorempi)...
t. ap
Teetkö lisää lapsia että saat kunnon lapsilisät ja muut yhteiskunnan tuet ettei tarvitse mennä töihin?