Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sydäntä jättää ostamatta jotain mitä lapsi kovasti toivoo joululahjaksi?

Vierailija
21.11.2009 |

Jos jätätte syystä tai toisesta ostamatta niin valmisteletteko lastanne jotenkin siihen ettei tule kyseistä lahjaa saamaan vaikka sitä kovasti toivoo?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole sanon, että oli liian kallis pukille

Vierailija
2/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sen enempää valmistele. Sanon toki, että toivoa voi, mutta pukki ei aina tuo sitä mitä toivoo. Lapsia on paljon ja kaikille pitää riittää jotain ja kaikilla äideillä ja isillä ei ole varaa avustaa pukkia. Näin siis ihan yleisesti sanon.

Ei meillä todellakaan lapset saa läheskään aina mitä toivovat. Ymmärtävät asian kyllä eivätkä koskaan ole olleet pettyneitä. Isovanhemmat ja kummit ostaa mitä ostaa ja me vanhemmat ostetaan lisäksi jotain ihan pientä, jos sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias poika toivoo noin 90 euroa maksavaa lego-ritarilinnaa emmekä aio sellaista hänelle ostaa. En näe mitään järkeä laittaa noin paljoa rahaa leluihin, vaikka periaatteessa varaa sellaiseen olisikin. Iso hökötys linna muutenkin olisi. Olen valmistellut poikaa ja hän oikeastaan itsekin tietää, ettei linnaa saa. Vastustan leluröykkiöitä ja yritämme hankkia lapsillemme mahdollisimman järkeviä lahjoja ja mahdollisimman vähän (kyllä niitä useampi kertyy jo itse hankittuna kuitenkin). Legot sinänsä kuuluvat mielestäni leluista tuohon 'järkevimpään' päähän, mutta linnan sijaan poika tulee saamaan legotalon ja tiedän hänen pitävän siitä.

Vierailija
4/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias poika toivoo noin 90 euroa maksavaa lego-ritarilinnaa emmekä aio sellaista hänelle ostaa. En näe mitään järkeä laittaa noin paljoa rahaa leluihin, vaikka periaatteessa varaa sellaiseen olisikin. Iso hökötys linna muutenkin olisi. Olen valmistellut poikaa ja hän oikeastaan itsekin tietää, ettei linnaa saa. Vastustan leluröykkiöitä ja yritämme hankkia lapsillemme mahdollisimman järkeviä lahjoja ja mahdollisimman vähän (kyllä niitä useampi kertyy jo itse hankittuna kuitenkin). Legot sinänsä kuuluvat mielestäni leluista tuohon 'järkevimpään' päähän, mutta linnan sijaan poika tulee saamaan legotalon ja tiedän hänen pitävän siitä.

Olette sydämettömiä vanhempia.

Vierailija
5/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain suinkin pystyn sellaisen ostamaan, niin ostan kyllä.

Vierailija
6/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vielä ovat toiveet kohtuullisia.

Voi olla että muutaman vuoden päästä ei enää pysty toiveita toteuttamaan, mutta silloin toivottavasto ovat jo siinä iässä että ymmärtävät.

Vierailija
7/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

legotalo varmaan siksi että on paljon halvempi.

Vierailija
8/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että on velvollisuuteni kohtuullistaa lapsen mielihaluja. Siten hänestä ei tule aikuisena ihan mahdoton ja sietämätön narsisti.

Vierailija
9/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotiaani toivoo omaa kännykkää. Minusta hän ei sitä vielä tarvitse, joten ei tule saamaan. Olen sanonut, että pukki voi olla sitä mieltä, ettei hänen ikäiset vielä tarvitse omaa puhelinta.

Vierailija
10/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talo, mutta ei linnaa???????

Mun pojalla kyseinen linna saatu viime jouluna lahjaksi ja on kovasti leikitty

Vierailija
11/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että on velvollisuuteni kohtuullistaa lapsen mielihaluja. Siten hänestä ei tule aikuisena ihan mahdoton ja sietämätön narsisti.[/

eikö voisi joskus muulloin?

Vierailija
12/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legotalo maksoi alennuksessa noin 25 euroa. Minusta varsin kohtuullinen summa laitettavaksi leluun.

Vierailija
13/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että on velvollisuuteni kohtuullistaa lapsen mielihaluja. Siten hänestä ei tule aikuisena ihan mahdoton ja sietämätön narsisti.[/ Miksi ne pettymykset täytyy just jouluna toteuttaa. eikö voisi joskus muulloin?

tietenkin teen niin joka ikinen päivä, myös jouluna. Meille vanhemmille joululahjat eivät ole joulun tärkein asia. Opetamme myös lapsillemme että lahja on yllätys, jos sellainen tulee. Emme osta jouluna mitään sen perusteella mitä lapset toivovat. Joulu ei ole mikään toivomusautomaatti. Keskitymme tärkeämpiin asioihin.

Vierailija
14/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen samaa mieltä tuosta pettymysten aiheuttamisen 'velvollisuudesta'. Toki en nyt sitä suurimpana tehtävänäni näe joululahjoja ostaessani, mutta periaatekysymys tämä meillä on.

t. 'legotalo-äiti'

Vierailija
15/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta vanhemmille. Ilmoitin heti, että ei saa. Hyväksyi asian ja alkoi heti etsimään uutta lelua. Legoista löytyikin mieluinen. Jonka tulee saamaan. Kirje pukille lähti eilen.

Vierailija
16/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme ei ole koskaan edes toivonut kalliita lahjoja. Olemme joskus ostaneet arvokkaampiakin lahjoja, jos itse olemme kokeneet me tarpeellisiksi. Hän on muutenkin sellainen hyväsydäminen, että jos saa esimerkiksi koulussa karkkia, hän laittaa puolet taskuun ja tuo siskolle. En tiedä onko se kasvatuksen tulosta vai hänen luonteensa, mutta olen todella ylpeä hänestä.

Vierailija
17/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska varsinkin poika ei oikeastaan koskaan halua mitään ihmeellistä, tyyliin uusi jääkiekko eli varmasti saavat lahjoja enemmän kuin toivovat.

Vanhemmilla on muitakin tehtäviä kuin tuottaa pettymyksiä lapsille, hassua että vanhemmat aina löytävät kasvatusohjeista ne itselleen parhaiten sopivat.

Vierailija
18/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talo, mutta ei linnaa???????

Mun pojalla kyseinen linna saatu viime jouluna lahjaksi ja on kovasti leikitty

nyt 6,5v sai viime jouluna ritarilinnan mitä kovasti toivoi. Oli ykköstoive ja oli poika onnensakukkuloilla sen saatuaan. Kummisetänsä on aina tykänny legoista ja halusi sen hänelle ostaa. Ja paljon on leikitty ja tehty siitä muunneltuja versioita ja synttärilahjaksi sai jotain lisääkin siihen.

Nyt toivoo sitä korjaamoa ja samainen kummisetä on sen jo hänelle ostanut. Melkein joka päivä poika puhuu siitä korjaamosta.

Vierailija
19/60 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että on velvollisuuteni kohtuullistaa lapsen mielihaluja. Siten hänestä ei tule aikuisena ihan mahdoton ja sietämätön narsisti.[/

eikö voisi joskus muulloin?

ykköstoiveet, vaikka kaikkia toivomuksia ei luonnollisestikaan toteutettu. Minusta ei silti tullut mitään sietämätöntä narsistia eikäm yöskään sisaruksistani. Ei meistä kukaan nyt aikuisena enää mitään lahjoja sen enempää toivo, mutta kaikki me tykkäämme antaa niitä.

Minusta on julmaa tehdä noin. :(

Vierailija
20/60 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ei ole mitään älyttömän kalliita toiveita, joten pyrin ainakin osan toteuttamaan. Aluksi kohta 6v. ei keksinyt muuta toivetta kuin "kirjoja ja vaatteita" ;) mutta luettuaan lelukuvastoja, on toiveita yllättäen ilmaantunut.

Valomiekka (3oe) oli ykköstoive, joten se on hommattu. Miekka edustaa krääsäosastoa, lisäksi tulee meiltä saamaan jotain kirja-palapeli-vaate-peli-auto-dvd-osastolta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän