Päiväkodin oveen oli tullut lappu:
Jos perheestä joku sairaana kotona, ethän tuo tervettäkään lasta hoitoon. Tämä siksi, ettei terve lapsi tartuta muita. Täysin naurattavaa minun mielestäni, vaikka olenkin sitä mieltä että vanhemman loma on myös lapsen lomaa. Mutta jos lääkäri on määrännyt vanhemman vuodelepoon ja todellakin lepäämään ettei tule jälkitauteja, kuka hoitaa lapset jos niitä ei saa viedä hoitoon? Lepäisin enemmän töissäkin kun lasten kanssa kotona. Samalla päiväkodin johtaja sanoo sairaslomalla olevalle työntekijälleen, että pitää levätä kunnolla. Ristiriitaista ja typerää.
Kommentit (66)
jos perheessänne on sikatautia. Törkeän itsekästä lähteä tautia työpaikalle levittämään, palkatonta vapaata vaan ja taivaspaikkanne on varma.
Eli pitääkö mun jättää 2-vuotias terve lapsi kotiin sairaan siskon hoidettavaksi? 11-vuotiaan kanssa, kun ei saa äiti tai isä jäädä kotiin sairaslomalle.
molemmat ovat samanaikaisesti sairaina. Terve vanhempi käy töissä ja terveet lapset tarhassa ja koulussa. Otatteko koulustakin lapset pois, jos joku perheestä on influenssassa. Menee jo vähän överiksi. Kun viralliset suositukset muuttuu, niin jäädään sitten vaikka puoleksi vuodeksi kaikki kotiin, silloinhan työnanataja on valjastettu myös maksamaan sairausajan palkka.
niin en halua mennä toimistolle muita tartuttamaan, mutta teen kyllä jaksamisen mukaan töitä kotona. Toki vähemmällä teholla kuin terveenä, mutta kuitenkin tuppaa aina olemaan hommia, joita pystyy tekemään kun vaan rauhassa väkertää. Ja saa ajankin paremmin kulumaan.
Tietenkin, jos olen tosi sairas, niin sitten makaan sängyssä ja nukun enkä tee töitä. Mutta monessa tapauksessa, vaikka en ole niin kipeä, niin en halua mennä töihin muita tartuttamaan.
on SI, on silti velvollisuus hoitaa hoitolapset. Siis jos hoitaja itse on terve. Ohjeessa oli, että hoitolapset pidetään eri huoneissa.
AP kirjoitti päiväkodin ovessa olevasta lapusta, joka on täysin asiaton. Ei tuollaisia lappuja voi noin vain ripustella eikä ainakaan vaatia ihmisiä toimimaan yleisten infektiolääkäreiden ohjeistusten vastaisesti.
Kokonaan toinen juttu on sitten, miten kukakin missäkin tilanteessa toimii ja kuka lapset kärrää päiväkotiin milloinkin ja missä tilanteessa. Tässä keskustelussa siitä puhuminen on mielestäni kuitenkin aiheen ohi menemistä.
Päiväkoti tai toisten päiväkotilasten vanhemmat eivät voi tuollaista ohjeistusta laittaa tai sen noudattamista edellyttää. Ei yhteiskunta toimi, jos yleiset asiantuntijoiden laatimat ohjeistukset noin vain ohitetaan ja ruvetaan joka paikassa laatimaan uusia ohjeistuksia asiantuntemattomin maallikkovoimin ja vouhkaamaan asioista. Asiantuntijat ovat sitä varten, että he päättävät ohjeistuksista faktojen perusteella, ei kuka tahansa voi tunneperäisesti lähteä vouhkaamaan.