Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin oveen oli tullut lappu:

Vierailija
21.11.2009 |

Jos perheestä joku sairaana kotona, ethän tuo tervettäkään lasta hoitoon. Tämä siksi, ettei terve lapsi tartuta muita. Täysin naurattavaa minun mielestäni, vaikka olenkin sitä mieltä että vanhemman loma on myös lapsen lomaa. Mutta jos lääkäri on määrännyt vanhemman vuodelepoon ja todellakin lepäämään ettei tule jälkitauteja, kuka hoitaa lapset jos niitä ei saa viedä hoitoon? Lepäisin enemmän töissäkin kun lasten kanssa kotona. Samalla päiväkodin johtaja sanoo sairaslomalla olevalle työntekijälleen, että pitää levätä kunnolla. Ristiriitaista ja typerää.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen yh. Jos sairastun, oli sitten kuume, oksennustauti tai sikainfluenssa, jää lapseni kanssani kotiin. En lähde häntä sairaana kuljettamaan päiväkotiin.

Eri asia on sitten, kun on koulussa, ja joka tapauksessa kävelee koulumatkat yksin.

Näin olen jo 6 vuotta tehnyt ja tulen tekemään ensi vuoteen asti, eli kunnes lapsi menee kouluun.

Kuka teidän lapset sinne päiväkotiin vie, jos itse olette kipeitä? Lähdettekö tosiaan ulos käppäilee ja viemään lasta päiväkotiin, jos teillä esim kuumetta? Minä en edes jaksaisi, ihan suoraan sanottuna.. No, lapseni on ns helppo lapsi, piirtelee ja leikkii mielellään yksin pitkiäkin aikoja (minä siis toisessa huoneessa, tai makaan sängyssä/sohvalla).

- jos olen itse sairaana, en tosiaankaan jaksa roudata lasta päiväkotiin ja takaisin.

Ja onhan siinä sekin pointti, että lapsi voi oireettomana kantaa sairastamaani tautipöpöä + tartuttaa muita.

Vierailija
22/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette silloin kun itse olette JA lapsi on kipeänä samaan aikaan? Onhan teidän silloinkin hoidettava lapsenne sairaana. Miksi se ei onnistuisi lapsen ollessa terve?

Kyllähän sitä sairasta, paikalla pysyvää lasta hoitaa, vaikka itse olisi sairas. Terveenä nuo meidän riiviöt vaan juoksevat ja kiipeilevät koko ajan, eivät todellakaan katsele mitään dvd:tä paikallaan. Nytkin rakentavat sänkyyn patjoista ja peitoista telttaa, kun ovat kuulemma retkellä.

Tosin sairasta tai mahdollisesti sairaaksi tulevaa lasta en ole koskaan hoitoon vienyt. Jos joku on sairaana ollut, niin olemme pysyneet kaikki kotona. Ymmärrän silti, että kaikille ei tuo ole mahdollista enkä siitä alkaisi ketään syyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuutta tai oikeuttakaan hoitaa terveitä lapsiaan kotona. Enpä ole kenkään kuullut näin kiepänä tekevänkään. jos on sen vointinen, että jaksaa hoitaa omia lapsiaan, jaksaa kyllä töissäkin.

- ai jaksaa vai? ON se vähän eri asia olla kotona kuin töissä. Ja lisäksi, jos on sairas niin ei kannata mennä sinne töihin tartuttamaan työkavereita!

(Lapset ovat jo sen saman pöpön tod. näk. saaneet, kukn samassa taloudessa asuvat).

Vierailija
24/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti toimii vastoin THL:n antamia ohjeita!

Siellä taitaa olla töissä hysteeristä henkilökuntaa...

Vierailija
25/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasloma on sairastamista varten. En todellakaan jaksaisi hoitaa kahta vilkasta taapetoa ollessani itse kuumeessa ja vatsataudissa. Eikä minun kyllä tarvitsekaan. Mies vie sellaisena aamuna lapset hoitoon ja hakee. Työnantaja ei muuten kovin hyvällä katsoisi sitä, että olisin päivätolkulla huonokuntoisena kotona lasten kanssa täydellä palkalla verrattuna siihen, että sairastaisin muutaman päivän rauhassa kotona. Eikä ainakaan minun sairaspäiväni suju ilman työntekoa, kuten sähköposteja, suunittelutyötä ja puheluita. On niin helppo sieltä kotiäidin vinkkelistä antaa ohjeita...

kun sanot että sairasloma on sairastamista varten, ja sitten kuitenkin sanot että teet sairaslomallasi etätöitä??!!!

Vierailija
26/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ovat samanaikaisesti sairaina. Terve vanhempi käy töissä ja terveet lapset tarhassa ja koulussa. Otatteko koulustakin lapset pois, jos joku perheestä on influenssassa. Menee jo vähän överiksi. Kun viralliset suositukset muuttuu, niin jäädään sitten vaikka puoleksi vuodeksi kaikki kotiin, silloinhan työnanataja on valjastettu myös maksamaan sairausajan palkka.

Meillä minä vien aina (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) lapset tarhaan, johtuen mieheni työajoista.

Kun olen itse sairas, en vie.

Vierailija
27/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut jatkettiin elämää ihan normaalisti käyden töissä, koulussa ja päiväkodissa. Meistä ei kukaan muu sairastunut tautiin. Olisi ollut aika köyhää toimintaa olla miehen kanssa se pari viikkoa neljän seinän sisällä koko perhe!

Ehkä tartutettiin tautia eteenpäin, ehkä ei. Who knows! Mutta siis kaiken maailman tautien pelossa voisi sitten vaikka viettää elämäsä tynnyrissä tai vetää päällensä asbestipuvun!

Tää on just kanssa niin WT-toimintaa!

Vierailija
28/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pystyy viedä lapsen sinne päiväkotiin...

Pitää pukea ja ajaa autoa tai jopa kävellä edestakas, joten ei se kovin kipeenä onnistu.

Vierailija
29/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä sairastaisi jokainen perheenjäsen vuorotellen tuon taudin parin viikon ajan, se tekisi yhteensä kolme ja puoli kuukautta. Sekö aika sitten oltaisiin pois koulusta ja töistä?? Pitäisikö kaikkien ihmisten nyt varuilta jäädä kotiin, sulkea kaupat, lopettaa julkinen liikenne jne., koska kyllähän sitä jo tartuttaa tautia varmaan jonkun tunnin ennenkuin ihan toden teolla sairastuu.

Vierailija
30/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viikkoa silloin kun perheen isä oli ollut kipeänä.

Vierailija
31/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 21.11.2009 23:43 (# 33)

Minneköhän minä sitten kotiäitinä

voin lapseni laittaa, jos itse sairastun? Jos kerran työäidit on niin avuttomia ettei voi lasta hoitaa kotona, vaikka jaksaa sen kyllä hoitoon viedä ja sieltä hakea.

Meillä oli yhdellä lapsista sikainfluenssa ja otin kyllä heti eskarilaisen ja kerholaisen kotiin. Minusta typeryyttä levittää tahallaan, jos ei ole pakko.

Vierailija
32/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä on täällä näköjään ihan turha yrittää muuttaa. Joillekin ei vaan avaudu ajatus siitä miten se vaikuttaisi yhteiskuntaan, jos kaikki linnoittautuisivat koteihinsa kuukausiksi...

Mutta joo, meilläkin sairastui yksi ja muut neljä perheestä sitä sitten itsekkäästi tartutti ympäri maita ja mantuja.

Vierailija
33/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin omalle perheelle ei käy mitenkään niin itsekkyys vaan jatkuu...On se kumma miten vaikeaa joillekin on ajatella myös lähimmäisiään.

Vierailija
34/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt kolmen viikon aikana kaikki vuoronperään sairastuneita. Meillä lapset ovat usein molemmat kotona toisen sairastaessa, jos siis vanhempi hoitaa kotona. Mutta koska työnantajani tarjoaa myös sairaan lapsen lastenhoitopalvelua, niin jos sitä käytän, en voi jättää tervettä lasta kotiin, koska he hoitavat vain sairaan lapsen.

Kun itse sairastun, niin mies vie lapset hoitoon. Minä haen, jos en ole aivan "kuollut". Tässä minulta meni ääni, joten kyllä lapset olivat hoidossa, jotta edes päivällä sain olla hiljaa ja puhumatta.

Vierailija
35/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heille oli tullut myös tuollaiset ohjeet. Hän ihmetteli sitä, että tosiaan terveiden lasten tulisi olla kotona, kun perheessä on sikainfluenssaa. Mutta jos hänen omassa perheessään on sairautta, hänen pitää kuitenkin tulla töihin. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko homma.

Vierailija
36/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri vastasi jo teille MIKSI TERVEEN LAPSEN PAIKKA ON PÄIVÄKODISSA VANHEMMAN SAIRASTAESSA.

Vierailija
37/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo jo kertoo mikä on henkilökunnan äo.

Lainvastainen toiminta ei kerro hyvää päiväkodista.

Vierailija
38/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitään oikeutta päiväkodilla ei ole rajoittaa terveen lapsen päivähoitoa, oli kotona mitä tahansa. Etenkin, kun ohje sotii viranomaisohjeita vastaan (eli THL:n ohjetta). Tuolla ohjeella voi siis pyyhkiä vaikka... nenänsä.

Vierailija
39/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvä ei noin vaan voi olla pois. Ja tosiaan joku mainitsikin työnantajan maksaman sairaan lapsen hoitopalvelun. Se ei todellakaan kata perheen terveiden lasten hoitoa. Onkohan niin, että kotona oleminen surkastuttaa aivot???

Vierailija
40/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien lapsen hoitoon - totta kai! Jos kerran olen niin kipeä etten jaksa töissä olla, en todellakaan jaksa hoitaa lastakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi