Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin oveen oli tullut lappu:

Vierailija
21.11.2009 |

Jos perheestä joku sairaana kotona, ethän tuo tervettäkään lasta hoitoon. Tämä siksi, ettei terve lapsi tartuta muita. Täysin naurattavaa minun mielestäni, vaikka olenkin sitä mieltä että vanhemman loma on myös lapsen lomaa. Mutta jos lääkäri on määrännyt vanhemman vuodelepoon ja todellakin lepäämään ettei tule jälkitauteja, kuka hoitaa lapset jos niitä ei saa viedä hoitoon? Lepäisin enemmän töissäkin kun lasten kanssa kotona. Samalla päiväkodin johtaja sanoo sairaslomalla olevalle työntekijälleen, että pitää levätä kunnolla. Ristiriitaista ja typerää.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan hoida vilkasta lasta samalla jos olen itse 39 tai 40C asteen kuumeessa. Samoin ei meillä terveet koululaiset jää kotiin, jos joku muu perheestä on sairaana. Ja jos toinen vanhemmista on sairas, toinen menee normaalisti töihin ja vie lapset mennessään.

Siis ei viisihenkisessä perheessä voi kaikki jäädä kotiin varmuuden vuoksi, vaikka yksi olisikin sairaana.

Tosin jos toinen isommista lapsista on sairaana ja vanhempi on hoitamassa, jää myös kuopus (päiväkoti-ikäinen) kotiin.

Vierailija
2/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä nyt ole tavallisuudesta poikkeava tilanne? Meillä lapset pidettiin kotona, kun yksi sairastui ja lopulta kaikki sairastivat, myös vanhemmat. Ja saimme myös kaikki vastusttuskyvyn tautia vastaan. Jos yksi lapsi on sairaana- vanhempi hoitaa häntä- en 11-vuotiastakaan- en edes aikuista- jättäisi missään nimessä yksin kotiin sairastamaan sikainfluenssaa. Samalla hoituvat myös ne lapset. Ja jos ei niin sitten hoitaja paikalle- onhan se nyt ihan eri asia yhden hoitajan tartuntariski kuin koko päiväkotiryhmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri vuoden, ja erityisesti talvikauden, on liikkeellä jatkuvasti useita infektiotauteja. Toiset saattavat olla rajumpia esim. noro, rota ja influenssa ja toiset tavallisia nuhakuumeita tai rokkoja. Mikäli siis jokaisessa tapauksessa, jossa joku perheenjäsen sairastaa jotakin vähääkään kovempaa infektiotautia, koko perhe eristäytyisi pahimmissa tapauksissa viikoiksi kotiin, ei yhteiskunta ikävä kyllä pitkään pyörisi. Joten seuratkaamme näistä asiaoista jotakin oikeasti ja monelta kannalta jotakin ymmärtävien ohjeita, ja jätetään se vouhkaaminen asioista joista itsellä ei ole riittävästi tietoa. Myös minä suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. THL:ään kyseisen päiväkodin toiminnasta.

Vierailija
4/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin päivähoitolasten koteihin jaettiin laput, joissa kehotettiin lapset pitämään kotona, jos yksikin perheenjäsen on sairastunut sikainfluenssaan.

Vierailija
5/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tietää varmuudella jos joku perheenjäsen sairastaa sikainfluenssaa, kun ei niitä poikkeustapauksia lukuunottamatta edes testata?

Vierailija
6/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasloma on sairastamista varten. En todellakaan jaksaisi hoitaa kahta vilkasta taapetoa ollessani itse kuumeessa ja vatsataudissa. Eikä minun kyllä tarvitsekaan. Mies vie sellaisena aamuna lapset hoitoon ja hakee. Työnantaja ei muuten kovin hyvällä katsoisi sitä, että olisin päivätolkulla huonokuntoisena kotona lasten kanssa täydellä palkalla verrattuna siihen, että sairastaisin muutaman päivän rauhassa kotona. Eikä ainakaan minun sairaspäiväni suju ilman työntekoa, kuten sähköposteja, suunittelutyötä ja puheluita. On niin helppo sieltä kotiäidin vinkkelistä antaa ohjeita...

Vierailija
7/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuskaa mennen tullen silloin kun itse sairastan. Niin yksinkertaista. Ymmärrän, että yh:lla eri asia.

Vierailija
8/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lappu asiallinen vai asiaton, mutta

kertokaa mulle kukaa hoitaa lapsiamme jos sairastun?

Olen siis viiden lapsen kotiäiti.

Vastaus on että hoidan itse sairaana lapsemme.

Mä en ymmärrä miksi ei voi pitää lasta kotona jos itse on sairaana. kyllä nyt lastenkin pitää oppia elämään erilaisissa elämäntilanteissa eikä vieraantua normaalielämästä.

Mieheni on yrittäjä eikä voi tosta noin vaan olla pois töistä. Jos nyt hätätilanne on niin saattaa ola päivän pois.

Vierailija
9/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivutko nopeammin hoitaessasi kovassa kuumeessa lapset vai niin, että saisit levätä kunnolla kun lapset on hoidossa? Väitätkö ettet veisi lapsia hoitoon jos heillä olisi hoitopaikka? Minä olin kotiäitinä 6 vuotta ja nyt ekaa kertaa virallisella sairaslomalla ja nautin siitä! Eri asia on joku tavallinen flunssa, mutta jos makaat niin pahassa mahataudissa ettet pysty sängystä nousta, miten pystyt ruokkimaan pienet lapset? Minä olin kerran kotona ollessani niin kipeä, etten kyennyt hoitamaan lapsia. Mies jäi silloin kotiin. Ei kotiäidin tarvitse olla mikään marttyyri.

Vierailija
10/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan hoida vilkasta lasta samalla jos olen itse 39 tai 40C asteen kuumeessa. Samoin ei meillä terveet koululaiset jää kotiin, jos joku muu perheestä on sairaana. Ja jos toinen vanhemmista on sairas, toinen menee normaalisti töihin ja vie lapset mennessään. Siis ei viisihenkisessä perheessä voi kaikki jäädä kotiin varmuuden vuoksi, vaikka yksi olisikin sairaana. Tosin jos toinen isommista lapsista on sairaana ja vanhempi on hoitamassa, jää myös kuopus (päiväkoti-ikäinen) kotiin.

Vierailija
11/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivutko nopeammin hoitaessasi kovassa kuumeessa lapset vai niin, että saisit levätä kunnolla kun lapset on hoidossa? Väitätkö ettet veisi lapsia hoitoon jos heillä olisi hoitopaikka? Minä olin kotiäitinä 6 vuotta ja nyt ekaa kertaa virallisella sairaslomalla ja nautin siitä! Eri asia on joku tavallinen flunssa, mutta jos makaat niin pahassa mahataudissa ettet pysty sängystä nousta, miten pystyt ruokkimaan pienet lapset? Minä olin kerran kotona ollessani niin kipeä, etten kyennyt hoitamaan lapsia. Mies jäi silloin kotiin. Ei kotiäidin tarvitse olla mikään marttyyri.

eivät kaikki tee töitä 8.00-16.00 ma-pe

Vierailija
12/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin lapseni laittaa, jos itse sairastun? Jos kerran työäidit on niin avuttomia ettei voi lasta hoitaa kotona, vaikka jaksaa sen kyllä hoitoon viedä ja sieltä hakea.

Meillä oli yhdellä lapsista sikainfluenssa ja otin kyllä heti eskarilaisen ja kerholaisen kotiin. Minusta typeryyttä levittää tahallaan, jos ei ole pakko.

Vierailija
13/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset on kotiäitejä tai niiden miehet on harvoin kotona, työnantajien maksaa palkkaa terveiden lasten hoidosta???

Vierailija
14/66 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuutta tai oikeuttakaan hoitaa terveitä lapsiaan kotona. Enpä ole kenkään kuullut näin kiepänä tekevänkään. jos on sen vointinen, että jaksaa hoitaa omia lapsiaan, jaksaa kyllä töissäkin.

Vierailija
15/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada viikonloppuna tartunnan supermarketista, jäättehän lapsenne kanssa kotiin, jotta lapsi ei tartuta muita!"

Haloo, tauteja tulee ja menee ja niiden tarttumiselle ei voi mitään.

Meillä pikkusisko sairasti sikainfluenssan ja oli hoidossa kun isoveli sai sen seuraavalla viikolla. Mitä järkeä pitää tervettä lasta kotona neljän seinän sisällä vain siksi, että perheestä joku sairastaa??? Pikkusisko ei influenssaa enää levitä kun kerran sairasti sen.

Vierailija
16/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tai muun perheenjäsenen sairastuminen ei estä terveitä perheejäseniä elämästä ja työskentelemästä normaalisti - Espoossa

Vierailija
17/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli sairaslomalla polvensa takia ja lapset olivat päiväkodissa minun ollessa töissä. Luottakaa vanhempien maalaisjärkeen noiden sairauksien kanssa. Tämä sikainfluenssa vouhotus menee jo hysterian puolelle useimmilla ihmisillä.

Vierailija
18/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tautia ei ehdoin tahdoin kuljeteta eteenpäin? Täh?

Vierailija
19/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieköön heidät hoitoon.

Ne, jotka eivät halua lapselleen sikainfluenssaa, järjestäköön heille kotihoidon vielä hetkeksi aikaa.

Niin simppeliä se on!

Vierailija
20/66 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohtalaisen helposti järjestettävissä eskarilaisen hoitaminen kotona. Tuloni vähenevät roimasti mutta järjestyy siis silti.

Haluanko, että pieni poikani on kovassa kuumeessa pahimmillaan monta päivää? En. Haluanko hänelle kovaa kurkkukipua? En. Haluanko itse valvoa öitä?. En.

Sen vuoksi oleillaan (vähemmillä tuloilla) kotona ja katsellaan, josko rokotus ehtisi ennen tautia.

Tilanne olisi toinen, jos työstä olisi vaikea tai mahdoton olla pois. Mutta meitä, joiden elämä on joustava, on aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi