Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotin miehelleni vasektomiaa kun lapsilukumme on nyt tulossa tayteen, mies EI suostu siihen.

Vierailija
21.11.2009 |

Olisi kuulemma aivan kauhea kohtalo hanelle jos piuhat katkaistaisiin. Hanesta han ei olisi sitten enaa "taysi mies" vain jotenkin vajaa...

Mina olen kayttanyt ensin pillereita, sitten molempien lasten jalkeen kaytin kuparikierukkaa, ja nyt ehdotin tuota vasektomiaa kun tama on kolmas ja viimeinen lapsemme mutta mies on ehdoton ettei han suostu siihen.

Entas naisille, onko se millainen toimenpide tehda esim. sektion yhteydessa??

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin ap:n ja joidenkin muidenkin miehet tuntuvat olevan. Miksi naisen tulisi AINA olla se periksi antava osapuoli? se joka on raskaana, synnyttää, imettää ja valvoo ja hoitaa sitten vielä ehkäisynkin. Ja PAH!!!

Vierailija
42/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni voisi yrittää käännyttää sinun miehesi haluamaan sitä.

Sinun miehesi taas voisi käännyttää minun mieheni olemaan haluamatta sitä...

Mieheni mielestä meillä on lapsiluku täysi ja vasektomia olisi hyvä juttu :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni sterilisaatio sektion yhteydessä kuin alkaa säätää vasektomiasta miehen kanssa. Oma lapsilukuni on ehdottomasti täynnä. Niin sanoo mieskin omastaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Enkä ole päätöstäni katunut.

Vierailija
44/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että et suostu enää sinäkään muihin ehkäisyihin. Että se on joko mieheltä piuhat poikki, selibaatti tai lapsia loputtomiin. Miehen vuoro!

Minusta noin ei voi ajatella. Vaikka kuinka olisi naimisissa ja vaikka kuinka olisi itse tehnyt lapsia ja syönyt pillereitä ja mitä kaikkea, on sterilisaatio silti yksilön oma päätös. Nainen voi ehdottaa sitä, mutta ei siihen pidä painostaa. Hanki itse se, tai sitten älä, mutta älä painosta miestäsi.

Nuo asiat on semmoisia, että niissä voi kuitenkin ajan kanssa mieli muuttua. miksi siis tehdä mitään radikaalia.

Vierailija
45/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai painostaa.. En voisi kuvitella että vaatisin sellaista mieheltäni.

Vierailija
46/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa vaikka seuraavan vaimon kanssa jatkaa sukua lisää

Vierailija
47/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisko joku kertoa sen mun miehellenikin. Hän kun on päättänyt, että meidän lapsiluku on täynnä. Minulta ei ole mielipidettä kysytty, vaan minun täytyy alistua hänen päätökseensä. Jos tulen vahingossa raskaaksi, hän ottaa kuulemma eron. Vasektomiaan mies ei halua, kondomia ei halua käyttää, ylipäänsä ei kuulemma halua olla se, joka huolehtii ehkäisystä. Mulle ei sovi pillerit, eikä kuparikierukka (mulla on kupariallergia), hormonikierukka sopii juuri ja juuri, tosin vie kyllä halutkin aika totaalisesti. Silti on mun vastuullani huolehtia ehkäisystä, ja mies onkin alkanut ehdotella, että josko menisin sterilisaatioon, tai mikä vielä parempaa, kohdunpoistoon suoraan. Että olis halut muttei tarvis huolehtia ehkäisystä.

No, valitettavasti jouduin miehelle kertomaan, että kohdunpoisto on poissuljettu, sitä kun ei tehdä 24-vuotiaalle muista kuin terveydellisistä syistä, ja niitä ei siis ole. Sterilisaatioon en suostu minäkään, koska oikeasti voi olla, että 10 vuoden päästä olemmekin tämän miehen kanssa eronneet, ja haluankin lapsia uuden puolisoni kanssa. No, harva se päivä mies uhkailee erolla, ja muistuttaa, että jos hormonikierukka pettää, hän lähtee saman tien. Vaikka en minäkään järin mukava ole, kun hän alkaa ehdotella seksiä, niin muistutan, että ei onnistu, siitä kun voi tulla raskaaksi... Mutta kyllä ärsyttää, häntä ei saa painostaa eikä asioista voi edes keskustella, neuvotella, eikä varsinkaan voi edes harkita yhtään mitään, mutta minua voi painostaa ja haukkua sitten, kun en automaattisesti suostukaan kaikkeen mitä hän haluaa.

Vierailija
48/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis edelliselle vierailijalle. Siis 24-vuotiaana pitäisi tehdä kohdunpoisto, koska mies ei enää (itse varmaan kypsässä iässä, ehkä jopa melkein kolmikymppisenä?) halua lapsia! Apuaaa. Ei kai kukaan elä tuollaisten juttien kanssa?! Miten olette alun perin päätyneet yhteen? Tuskin hän hoitaa 50% lasten- ja kodinhoitotöistäkään?

Erotkaa ja löytäkää uudet puolisot...

Alkuperäiselle sen verran, että oma mieheni oli kolmen jälkeen vannonut, ettei enää koskaan lapsia. Ero oli tullut silloisen vaimon kanssa. Nyt miehellä viisi lasta...

Vierailija
49/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiluku täynnä ja tuota vasektomiaa mietitty, mutta jotenkin itsestäkin se on aika iso juttu. Entä jos minulle kävisikin jotain ja mies löytäisi sitten uuden naisen joka ehkä haluasikin vielä lapsia, mitäs sitten. Koskaan ei tiedä mitä seinän takana odottaa.

Vierailija
50/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulee joskus ero ja mies haluaa uuden puolisonsa kanssa sittenkin vielä niitä mukuloita, hän voi noutaa ne pakastetut siittiöt sieltä spermapankista.

Vierailija
51/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis edelliselle vierailijalle. Siis 24-vuotiaana pitäisi tehdä kohdunpoisto, koska mies ei enää (itse varmaan kypsässä iässä, ehkä jopa melkein kolmikymppisenä?) halua lapsia! Apuaaa. Ei kai kukaan elä tuollaisten juttien kanssa?! Miten olette alun perin päätyneet yhteen? Tuskin hän hoitaa 50% lasten- ja kodinhoitotöistäkään? /i]

tänäänkin hoitanut oikeastaan kaiken yksin, paitsi imetyksen, jotta mä olen saanut levätä. Eli hyvä mies hän muuten on, mutta seksielämä kiitos tämän ehkäisyasian tökkii. Ja mies on muuten 27-vuotias. Ja miten sitä on alunperin päädytty yhteen... kovasti tekisi mieli kertoa tarinaa siitä miten ensisilmäyksellä rakastuttiin opiskelupaikan ravintolassa, mutta oikeasti vaan satuttiin samaan kaveriporukkaan tarpeeksi monta kertaa, mulle selvisi että mies oli vailla asuntoa, kuten mäkin, ja yhdessä päätettiin hommata kimppakämppä. Ja kappas, sitten mä olinkin raskaana :D

Vierailija
52/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että miksi sen aina täytyy olla nainen, joka steriloi itsenä?

Nelikymppiset naiset lisääntyy hurjaa vauhtia ja minusta on sairasta, että 5-kymppinen ukkeli tehtailee lapsia. Jani ja Esa Sievisellä melkein samanikäiset mukulat, pimeätä!

Nainen voi myös katua erottuaan ja saada vielä 4-kymppisenä muksun. Purkuleikkauksia ei kohta enää tehdä julkisella!

Vierailija
53/64 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio, mutta jokainen miettii lapsilukunsa ja toimenpiteensä itse kohdaltaan. Ei toiselta voi sitä vaatia, ei nainen eikä mies. Eihän se ole miesten vika, että useimmat ehkäisykeinot ovat sellaisia, joita nainen käyttää. Ihan naurettavaa ajatella, että on toisen "vuoro", puhumattakaan että ihmiset, joilla on yhteisiä lapsia, alkavat kiristää toisiaan seksillä! Ei se iso toimenpide ole kummallekaan.

Aborttia ja lapsen pitämistä siitä huolimatta, että mies ei halua, perustellaan aina naisen oikeudella päättää omasta ruumiistaan, mutta nyt pitäisi naisten saada jo päättää miestenkin ruumiista. Herra varjelkoon poikaani koskaan olemasta tekemisissä teidän laistenne haukkojen kanssa.

Vierailija
54/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vasektomiaan ei tulisi missään muodossa pakottaa.

Itse ajattelin joten kuten seuraavasti: 3-lasta, 40-kymppinen, ei tule mieleenkään hankkia lisää lapsia (ei siis kenenkään kanssa - oma kiintiö on joka tapauksessa täynnä), vapaa-aikaa on rajoitetusti, olen ja haluan olla lasteni kanssa aktiivinen ja antaa heille mahdollisimman paljon, seksiä haluan toki harrastaa vaimoni kanssa, myös minun tulee pohdiskella ja ottaa ehkäisy-vastuuta, kondoomi ei vakituisessa suhteessa mielytä

=> ainoa järkevä päätös/ratkaisu on vasektomia.

Minulle tehtiin sitten vasektomia viime viikolla.

Toimenpide oli loppujen lopuksi aika helppo, toki vähän epämukavalta toi neula tuntui. Viilto oli sen verran pieni, että melkein suurennuslasilla saa etsiä. Vertaa tuli 3-4 tippaa leikkauksen jälkeen. Kipua leikkauksen jälkeen ei ollut paljon. Kävelin kotiin. Vaimoni kanssa avasimme illalla vasektomian kunniaksi shamppanjapullon (mielestäni siihen oli hyvä syy). Toinen kives on 4 päivän jälkeen ihan vähän turvoksissa ja vähän arka (seksiä tekee jo mieli,joten ei silleen pahasti). Mustelmia tuli minulle melkoisesti (kauniit tummansiniset), mutta nekin ovat jo vähän haalistuneet ja poistuvat ajan kuluessa.

Olen ollut mukana kolmessa synnytyksessä ja näin jälkikäteen totean, ettei tuo vasektomia toimenpiteenä ole siihen verrattuna kummoinen.

Miesten ongelmat piileskelevät lähinnä korvien välissä.

Toki, jos on epävarma, en suosittele. Koska pahimmassa tapauksessa uskon, että vasektomia voi aiheuttaa psyykkisiä ongelmia.

Minulle oli kuitenkin sopiva ratkaisu.

Vierailija
55/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun muuten erittäin fiksulla ja koulutetulla miehelläni on vasektomiaan hyvin samanlainen asenne. Eli ei hänelle, kiitos. No, ei ole tällä hetkellä ajankohtainenkaan, mutta joskus tuli keskusteltua.

Vierailija
56/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voidaan verrata sterilisaatioon painostamiseen. Molemmat ovat kyllä väärin!

Vierailija
57/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti alle 30 kumpikin, yksi lapsi, mutta aikeena tehdä monta lisää. Mutta olen jo kertonut miehelleni että sitten kun se viimeinenkin on tehty niin sitten se on hänelle naps naps tai selibaatti, en aio hormoneita käyttää loppuelämääni.

Vierailija
58/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolelta varmistella takaporttia mahdollisille lisälapsille jos ero tulee ja haluaa lasta uudessa suhteessa.

Esittää ja perustella voi mitä vain...

Vierailija
59/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisko joku kertoa sen mun miehellenikin. Hän kun on päättänyt, että meidän lapsiluku on täynnä. Minulta ei ole mielipidettä kysytty, vaan minun täytyy alistua hänen päätökseensä. Jos tulen vahingossa raskaaksi, hän ottaa kuulemma eron. Vasektomiaan mies ei halua, kondomia ei halua käyttää, ylipäänsä ei kuulemma halua olla se, joka huolehtii ehkäisystä. Mulle ei sovi pillerit, eikä kuparikierukka (mulla on kupariallergia), hormonikierukka sopii juuri ja juuri, tosin vie kyllä halutkin aika totaalisesti. Silti on mun vastuullani huolehtia ehkäisystä, ja mies onkin alkanut ehdotella, että josko menisin sterilisaatioon, tai mikä vielä parempaa, kohdunpoistoon suoraan. Että olis halut muttei tarvis huolehtia ehkäisystä.

No, valitettavasti jouduin miehelle kertomaan, että kohdunpoisto on poissuljettu, sitä kun ei tehdä 24-vuotiaalle muista kuin terveydellisistä syistä, ja niitä ei siis ole. Sterilisaatioon en suostu minäkään, koska oikeasti voi olla, että 10 vuoden päästä olemmekin tämän miehen kanssa eronneet, ja haluankin lapsia uuden puolisoni kanssa. No, harva se päivä mies uhkailee erolla, ja muistuttaa, että jos hormonikierukka pettää, hän lähtee saman tien. Vaikka en minäkään järin mukava ole, kun hän alkaa ehdotella seksiä, niin muistutan, että ei onnistu, siitä kun voi tulla raskaaksi... Mutta kyllä ärsyttää, häntä ei saa painostaa eikä asioista voi edes keskustella, neuvotella, eikä varsinkaan voi edes harkita yhtään mitään, mutta minua voi painostaa ja haukkua sitten, kun en automaattisesti suostukaan kaikkeen mitä hän haluaa.

JSSAP!

Teidän liitto kuulostaa olevan sellaisessa solmussa, että tarvitsette oikeasti apua, jos meinaatte tuosta ollenkaan eteenpäi päästä.

Äläkä sinä missään nimessä suostu miehen painostukseen! Olet todellakin nuori ihminen, eikä sun ikäisellesi edes tehdä sterilisaatiota kuin erittäin painavista syistä, jos niistäkään.

Vierailija
60/64 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen harhakäsitys on se, että hormonikierukka ei sovi jos pillerit ei ole sopineet. Hormonikierukan vaikutus on paikallinen kohsunlimakalvolla ja siinä ei ole estrogeeniä ollenkaan. Keltarauhashormininkin systeemivaikutukset on äärimmäisen pienet. Horminikierukka kyllä käy usiemmille, myös muiden lääkitysten kanssa. Kuparikierukka ei kyllä varmaan sovi oikeasti kenellekkään (tai en sitä kyllä kellekkään suosittele)

Terv se äskeinen lääkäri

Mua ainakin vituttaa se 126e minkä heitin hukkaan puolen vuoden kärvistelyn takia, ja sitten helvettiin se kapine sisuksista. Mua vituttaa tuo hormoonikierukan suunnaton ylistys, kun varsin monelle se(kään ) ei sovi, mutta sitä varsin kritiikittömästi kuitenkin hehkutetaan.