Ehdotin miehelleni vasektomiaa kun lapsilukumme on nyt tulossa tayteen, mies EI suostu siihen.
Olisi kuulemma aivan kauhea kohtalo hanelle jos piuhat katkaistaisiin. Hanesta han ei olisi sitten enaa "taysi mies" vain jotenkin vajaa...
Mina olen kayttanyt ensin pillereita, sitten molempien lasten jalkeen kaytin kuparikierukkaa, ja nyt ehdotin tuota vasektomiaa kun tama on kolmas ja viimeinen lapsemme mutta mies on ehdoton ettei han suostu siihen.
Entas naisille, onko se millainen toimenpide tehda esim. sektion yhteydessa??
Kommentit (64)
meilla suunnitteilla viela yksi raskaus, sen jalkeen se on joko naps naps miehelle tai ei seksia.
Han ei tykkaa kondomeista, ja ma en enaa halua kroppaani lapi yhtaan ylimaarasta. Eli ei hormoneita yms.
Mun mielesta TOSI itsekasta mieheltas tommonen, ei jotkut vaan tajua etta kompromisseja on tehtava. Miettis vahan mita sun kroppa on jo kayny lapi, raskaudet, synnytykset, hormonit jne.
Tsemppia, toivottavasti miehes ois 'taysi mies' ja katkasis piuhansa.
Arsyttavaa itsekkyytta.
Mutta miksi miehen olisi pakko se tehdä jos ei sitä halua? Hänen vartaloha se on! Poistattakaa itse vaikkaa koko kohtu niin loppuu menkatkin. Itsellä ei koskaan tulisi mieleenkään VAATIA mieheltä tuollaista.
mutta ollaan molemmat liian nuoria.. Onhan se miehelle holpompi, paljon helpompi toimenpide kuin naiselle, mutta useilla miehillä, on niin lapsellisia ajatuksia sen yhteydessä.. Kuten esim.ettei ole mies enää sen jälkeen tai ettei enää seiso! Nojoo.. ei auta teidän kun kumeilla vaan niinkuin meilläkin, koska mulle ei mikään ehkäisy sovi.. =/
että siihen ei suostua kun se on miehelle niin paljon helpompi toimenpide.Meillä sama tilanne, mies ei suostu.Kierukka ei sovi, pillerit vie viimeisetkin halut ja kondomi on miehestä ikävä.Se on sitten selibaatti ainoa vaihtoehto meillä.
niin et miehen mielestä miehisyys menee mutta nainen voi kyllä tehdä eikä hänen naisellisuus katoa?..outo ajattelu tapa..kyllä se niin on että nainen kärsii ja mies kärsii,ei kai se nyt paha hinta ole jos mies laittaa piuhat kiinni kun vertaa esim syynytykseen,joka kuukausi menkkohin jne..lista olisi pitkä..minusta piuhojen katkasiu ei liity miehisyyteen mitenkään!
se on eri asia jos mies ei ole täysin varma suhteesta,et jospa hän miettiikin pitemmälle..
koita nyt puhua miehelle,jos oikein muistan niin sektion yhteydessä lääkäri ei tee enää nykyään..
ettei se vaikuta hanen miehisyyteen millaan tavalla... Kondomia ei myoskaan halua kayttaa.
Kai se on mun sitten taaaaas laitettava se kuparikierukka ja karsittava jattimenkoista!
Ei se teidän liittonne ole kiveen hakattu. Jos SINUN lapsilukusi on täynnä, hanki sterilisaatio. Mies voi saada lapsia vielä yhdeksänkymppisenä.
Ehdotin samaa, ja perustelut mieheltä samanlaiset. Olen ymmärtänyt että toimenpide olisi miehelle helpompi kuin naisen sterilisaatio? Meillä tulee ens talvena lapsiluku täyteen, tämä viimeinen on täys ylläri. Ja olemme molemmat sitä mieltä että 4 riittää.
Sitähän ei koskaan oteta, koska rakkaus on ikuinen, eikö vain? Avioehdon ottaja on inhottava, eikö totta? Mitäs jos kuitenkin katkaisisit omat piuhat, etkä vaadi sitä mieheltä.
Mutta jos mieskin on jo yli 40, eikö silloin olisi kaikille helpompaa katkaista miehen piuhat?
Sano miehelle, että et suostu enää sinäkään muihin ehkäisyihin. Että se on joko mieheltä piuhat poikki, selibaatti tai lapsia loputtomiin. Miehen vuoro!
Etsi asiallista tietoa miehelle vasektomiasta ja joku palsta jossa miehet kertovat kokemuksiaan asiasta.. Ehkä kestää tottua ajatukseen?
siksi, ettei nainen tahdo lapsia. Koko ajatus on mielestäni täysin järjetön.
siksi, ettei nainen tahdo lapsia. Koko ajatus on mielestäni täysin järjetön.
kuluttua heltyi viela tahan yhteen. Eli EHDOTTOMASTI ei haluaa enaa yhtaan lisaa lapsia.
Eika ole minun tiedon mukaan aikeissa erota ja jattaa minua... Joten ei siitakaan ole kysymys.
Minulle tullaan tekemaan kolmas sektio joten ed todellakaan halua riskeerata sita etta viela neljas lapsi saisi joskus alkunsa.
Mutta siis meilla se on aivan yhteisymmarryksessa ettei enaa lapsia lisaa, eika niin etta mina olisin paattanyt etten lisaa halua!
Ja kuten jo kirjoitin aikaisemmin, mina olen hoitanut taysin koko ehkaisyn koko yhteiselomme aikana ja alkaa vahan tympia nama kaikenmoiset kierukkaviritykset, pillereita en edes harkitse koska olen jo muulla laakityksella.
ap
jos satutte eroamaan, niin saa uuden eukkonsa kanssa vielä lapsia. Harmi, sillä sen jälkeen lastesi isänperintö pienenee.
jos eroamme hän haluaa mahdollisen uuden puolisonsa kanssa lapsia.
Meillä taas mies nimenomaan itse sitä ehdotti ja sitä haluaa, siis vasektomian.
Se kun ei siihen mieskuntoon millään tavoin vaikuta.
minun mieheni meni vasektomiaan tuon ikäisenä. Itse halusi. Minä olin vähän vastaan. Uusi raskaus olisi liian suuri riski minulle, mutta en halunnut mieheltäni viedä pois sitä mahdollisuutta.
Kait ne voi sitten kiveksistä ottaa suoraan, jos mies papparaisena alkaa katumaan, ja uusi nuori vaimo haluaakin lapsia. Ei ole silloin enää mun murhe.
Mutta ap:n miehelle tiedoksi, se ei mieskuntoon vaikuta millaan lailla. Ja tatsi on kuulemma ihan yhtä hyvä kuin ennenkin.
niinkuin ap:n ja joidenkin muidenkin miehet tuntuvat olevan.
Miksi naisen tulisi AINA olla se periksi antava osapuoli? se joka on raskaana, synnyttää, imettää ja valvoo ja hoitaa sitten vielä ehkäisynkin.
Ja PAH!!!
Mutta ap:n miehelle tiedoksi, se ei mieskuntoon vaikuta millaan lailla. Ja tatsi on kuulemma ihan yhtä hyvä kuin ennenkin.
Anyway, kiitos asiallisesta keskutelusta. ap
Voi kulta pieni! Pelottaako se mahdollinen syrjähyppy niin kamalasti, että pitää tulla ihan uhoamaan! "Minun Perttini ei ainakaan mene vieraisiin".!
Mistä sen kukaan tietää? Kukaan ei tulevaa ennusta ja vannomatta paras1
By the way, olen lesbo, mutta kavereina naisia, joiden "Pertti ei mene vieraisiin ja meillä on ihanin liitto ikinä..." Mutta menivätpä kuitenkin.