G: Mikä on äitien uusavuttomuuden huippu?u
Kommentit (71)
miksi pitäisi herätä kuudelta vain koska lapsiperheet tekevät niin?? meillä nukutaan usei puolellekkin päivin,myös taapero ikäiset lapset.
meidän kaupungissa kun on järjestetty kokkikursseja tuoreille äideille...alkaen perunankeitosta :(
Miks niitä muksuja pitää hommata, jos ei se oma arjen hallintakaan oo yhtään hanskassa.Ja toinen, että äiti/isä ei tiedä AAMULLA (lasta tuodessaan )milloin tulee lasta hakemaan päiväkodista...ei siis osaa suunnitella YHTÄ työpäiväänsä / aikatauluaan...
osassa ihmisten töistä ei voi aamulla tietää milloin töistä pääsee. mulle se on ainakin aivan arvoitus, ihan riippuu siitä paljonko tulee pakollisia töitä päivänaikana, etkö sitä ymmärrä?
en oikeasti vaan viitsi väsätä ruokia. Olen laiskimus, ja mieluummin vaikka leikin lapsen kanssa sen ajan tai teen itselleni ruokaa. Toki joskus lapsellekin siinä samalla.
Kun ostan purkissa, saan monipuolisempaakin ruokaa. Lisäksi sitten sormiruokaa nappulalle.
En ymmärrä, miksi pitäisi vaikeuttaa elämäänsä keittelemällä soseita. Eihän nuo nyt niin paljon maksakaan.
Siis jos lapsi syö päivässä vajaa 2 prk, niin se on alle 1,5 euroa. Ja sekin vain muutaman kuukauden ajan.
tai syödä, niin miksei voi nousta aikaisemmin??
paljon terveellisempiä kuin kasvikset jotka voi olla huonoja. lisäksi ne on erittäin monipuolisia ja halpoja ja helppoja. en näe yhtään syytä miksi itse tekisin vauvan soseet. maailman turhinta puuhaa. muutenkin tulee paljon halvemmaksi ostaa purkissa. perunatkin maksaa paljon enemmän ja vielä se sähkö kun niitä keittää + vesi ja tiskaukset niin tulee paljon kalliimaaksi kuin purkkiruoka. mun mielestä on järjen köyhyyttä itse väsätä soseita. mut kukin tavallaan. jos on paljon luppoaikaa eikä muuta tekemistä niin siitä vaan, ei se ole keltään pois kunhan tekee sitten monipuolisesti erilaisista kasviksista, tulee vaan hemmetin kalliiksi verrattuna valmissoseisiin.
Ja se siis on uusavuttomuutta?
Työskentelen ensiaputyyppisessä pisteessä. Minun on täysin mahdotonta aamulla tietää, mitä päivä tuo tullessaan, eiväthän sitä tiedä potilaatkaan, jotka sinne yllättäen tapaturman vuoksi tulevat.
Tähän saakka olen kuvitellut, että velvollisuuteni on hoitaa vammautuneet potilaat ja että lähden kotiin vasta kun tilanne antaa myöten, mutta tästä lähtien taidankin jättää teidät vammoinenne sinne odottamaan seuraavaa päivää ja parempaa ajankohtaa ja painua päiväkotiin hakemaan ipanaani juuri silloin kun aamulla päätän lähteä. Turha sitten väsätä valituksia ylemmille tahoille, minä pistän vastineeseen liitteeksi tämän keskustelun!
noi päiväkotien kyselyt hoitoajoista. mistä helvetistä voi tietää milloin työt tulee tehdyksi? aamulla tietysti voi jotenkuten mahdollisesti tietää mut missä töissä ihmiset oikeen on et tietää milloin pääsee kotiin?
matkaa 15 kilsaa ja toinen lapsi pitää hakea ip-kerhosta. On ihan liikenteestä kiinni, milloin sinne päiväkodille pääsen.
kuvitellaan, että on joku tietty oikea tapa toimia (mitä tulee äitiyteen) eikä pystytä käyttämään omaa intuitiota asioissa. Aina pitää kysyä muilta kun ei osata luottaa omiin tunteisiin ja järkeen. Tämä ei kyllä ole useinkaan omaa syytä, kulttuurin sivutuote.
Edelleenkin mä ihmettelen niitä purkkiruokia siinä mielessä, että mitä te itse sitten syötte? Vai syöttekö joka päivä jotain einespizzaa tai ranskalaisia, joita nyt ei lapselle antaisi?
Ja se, joka kehui niitä purkkiruokien hintoja. Tsekkaapa paljonko niissä on sitä oikeaa ainetta (esim. lihaa, kalaa, perunaa tms.) ja paljonko on vettä ja tärkkelystä.
Ja kyllä, lapseni söivät purkkiruokia reissussa ja joskus kotonakin jos oli tarkoitus itse syödä vaikka ranskalaisia perunoita.
1v asti vain ja ainoastaan kaupan purkkiruokia, myös puurot syötin niistä tetroista. Syynä se ettei poika tasan syönyt oma tekemää ruokaa ennenkuin siihen pystyi suolaa lisäämään. Eikä ollut uusavuttomuutta, itselleni ja miehelle tein joka päivä itse ruoan.
Toisen lapsen kanssa en päässyt suihkuun ennenkuin mies tuli töistä noin klo 4. Syynä se että lapsella oli paha koliikki, enkä hennonut jättää huutamaan kipujaan käydäkseni pesulla. en kokenut ongelmana, minnekään en ollut lähdössä eikä mulla todellakaan kiinnostunut kuinka "mammautuneena" (lue tukka pystyssä ja yöpaita päällä) mieheni minut näki töistä tullessaan. Oltiin kuitenki koko perhe hengissä ja järjissään mikä kai on tärkeintä...
ruokaa, jota antaisin omalle puolivuotiaalle. Arkipäivisin en viitsi tehdä itselleni kauhean monipuolista ruokaa, vaan ruoka on usein jotain riisi/makaroni kastikkeella. Lisäksi hedelmiä ja leipää. Näitä en kyllä lapselleni antaisi.
Purkkiruokaa olen syöttänyt lapselle nyt pian 1,5 kk. Aluksi tein kaikki soseet itse luomukasviksista, mutta soseentekofiilikset meni kyllä kokonaan, kun omat mössöt ei tahtoneet kelvata ja kun kerran olimme vieraisilla viikonlopun, jonne ostin kaupasta soseruoat ja ne kelpasivat, en ole sen jälkeen juuri itse viitsinyt vaivautua.
Minulle on aivan sama minkä hintaisia nuo ovat, meneehän meillä sama määrä rahaa päivittäin myös kissanruokiin, miksi siis kauhistelisin lapssen ruokien hintoja. Pieni lisä kauppalaskussa meillä. Minä luen tuoteselosteet jokaisesta vauvanruoasta jonka ostan ja valkkaan ruoat sisällön mukaan.
Edelleenkin mä ihmettelen niitä purkkiruokia siinä mielessä, että mitä te itse sitten syötte? Vai syöttekö joka päivä jotain einespizzaa tai ranskalaisia, joita nyt ei lapselle antaisi?
Ja se, joka kehui niitä purkkiruokien hintoja. Tsekkaapa paljonko niissä on sitä oikeaa ainetta (esim. lihaa, kalaa, perunaa tms.) ja paljonko on vettä ja tärkkelystä.
Ja kyllä, lapseni söivät purkkiruokia reissussa ja joskus kotonakin jos oli tarkoitus itse syödä vaikka ranskalaisia perunoita.
Ruokaa joka on erittäin chilistä ja/tai valkosipulista. Sellaista joka ei oikeasti ole helppoa tehdä "kahdessa osassa" koska chilit tulevat jo haudutuksen aikana ruokaan.
No, jos muksu nukkuu joka tapauksessa kahdeksaan tai yhdeksään, niin miksi ihmeessä nousisin ennen kuutta vain käydäkseni suihkussa?
jos lapsi nukkuu kahdeksaankin aamulla eikä ehdi itse käydä suihkussa... what?? Tuolla aikataulullahan ehtisi tehdä vaikka täydellisen koti-spa -operaation ja kylpeä ja tehdä mitä vaan! Esim klo 7-8 täydellistä aikaa käydä suihkussa. Älkää nyt vaan enempää lisääntykö...
ei kahville, ei kävelylle, elokuviin, koska lapsia ei voi jättää yksin kotiin. Nuorimmainen on 11-vuotias.
paljon terveellisempiä kuin kasvikset jotka voi olla huonoja. lisäksi ne on erittäin monipuolisia ja halpoja ja helppoja. en näe yhtään syytä miksi itse tekisin vauvan soseet. maailman turhinta puuhaa. muutenkin tulee paljon halvemmaksi ostaa purkissa. perunatkin maksaa paljon enemmän ja vielä se sähkö kun niitä keittää + vesi ja tiskaukset niin tulee paljon kalliimaaksi kuin purkkiruoka. mun mielestä on järjen köyhyyttä itse väsätä soseita. mut kukin tavallaan. jos on paljon luppoaikaa eikä muuta tekemistä niin siitä vaan, ei se ole keltään pois kunhan tekee sitten monipuolisesti erilaisista kasviksista, tulee vaan hemmetin kalliiksi verrattuna valmissoseisiin.
yrjönhajuisia mössöjä?
Huvittavaa kuvitella, että purkkimössöt olisi terveellisempiä kuin oikeat ruoat, joista sentään voi nähdä ja itse valita raaka-aineet, ei mitään lisäaineita.
Ja kuvitteleeko joku oikeasti, että voittoa tavoitteleva yhtiö tekisi ne halpismössöt jostain valikoiduista raaka-aineista? Eiköhän sinne purkkeihin just päädy kaikki se, mikä ei muuhun kelpaa, ei teitenkään mädäntyneet tms.
T: yhden purkkiruokaa ja kahden kotisössöjä syöneen äiti. Jos itse pitäisi valita kumpia söisin, on valinta selvä.
enkä ole kokenut itseäni uusavuttomaksi. Ei vain huvittanut enää tehdä kolmatta erilaista ruokaa joka aterialle, kun kokkasin joka kerta kaksi ruokaa melkein kymmenelle henkilölle muutenkin.
ei halua suihkuun, mutta unenpuute ja suihkuttomuus on syy siihen, ettei koko päivänä voi pukea päälle?