Maalaismammat hienostelee Stockalla =)
Siis jos lapsi pitää sinne menoa varten erikseen pukea "hienostelutakkiin" niin huh huh.
Meille keskustassa asuville Stocka on lähikauppa jonne poiketaan kotimatkalla niissä vaateissa missä ollaan päiväkodissakin. Oli se sitten haalari tai jotain muuta.
Kommentit (47)
Mä olen kerran erehtynyt menemään Helsingin keskustan Stockmannille verkkareissa ja t-paidassa sinne ja sen kyllä huomasi myyjästä :D
Onneksi täällä maalaiskaupungissa Tampereella saa kauppaan vielä pukeutua miten tahtoo! Mä käyn vähintään neljä kertaa viikossa Herkussa ruokaostoksilla, hui kauhea, jumppakuteissa. Sali on siis siinä vieressä ja etenkin kesäisin heitän vain kamat kassiin ja menen "lähikaupan" kautta kotiin suihkuun ja kokkailemaan. Koskaan ei ole kukaan myyjä mulkoillut. Kerran yksi maalla asuva hienosteluvaatteisiin sonnistautunut kaveri tosin totesi kassalla törmättyämme, että taidat olla jumpalta tulossa. Ehkä se oli se kädessäni ollut juomapullo, joka paljasti ;)
Vai on Stocka hieno liike!!? Ap voi sivistää itseään, vierailepa joskus oikeasti hienoissa ja arvokkaissa tavarataloissa (esim Galeries Lafayette, Harrod´s, Saks Fifth Avenue.... jne). Kyllä tuo suuri ja mahtava Stocka aika kotikutoinen on.
on kyllä ihan siististi pukeutunutta väkeä. Harvemmin siellä näkee verkkapukuisia tyyppejä tai kurahousuisisa lapsia. Suurimmalle osalla asiakkaista kun se ei kuitenkaan ole lähikauppa.
Minä olen aina pukeutunut, kun lähden jonnekin, myös kauppaan. Ja, olen asunut sekä MAALLA että KAUPUNGISSA.
Minustakin siihen kaupungille/kauppaan lähtemiseen liittyy/voi liittyä sellaista pientä arjen juhlaa, jota te keskustamammat ette ehkä ymmärrä.
Älä yritä mitään AP. Olet itse juntti, kun tällaista edes aloitat. Mikä yrität olla? Mitä yrität sanoa?
T. etelähkiläinen
Olen samaa mieltä. Mikä hieno Stokka on?
Vai on Stocka hieno liike!!? Ap voi sivistää itseään, vierailepa joskus oikeasti hienoissa ja arvokkaissa tavarataloissa (esim Galeries Lafayette, Harrod´s, Saks Fifth Avenue.... jne). Kyllä tuo suuri ja mahtava Stocka aika kotikutoinen on.
tavaratalo. Kyllä esim. paremmat tuotemerkit katsovat missä niiden tuotteita myydään. Myyjät Stockmannilla, ainakin Helsingissä on kielitaitoisia sekä tietävät myymistään tuotteista. Jos Stockmannin tuotteissa on virhe, asia hoidetaan asiakasystävällisesti kuntoon.
Ja naurattaa ne jotka kertovat käyneensä kerrankin oikein Stockan Herkussa ruokaostoksilla. Se on meille ainakin "lähikauppa".
Ennen kun mekin asuimme Treen keskustassa ja pojan päiväkotimatkalla poikkesimme Stockalla, ei yhtään haitannut haalarit. Mutta nyt (harvoin), kun lähdemme täältä maalta niin kyllä laitamme "pyhävetineet" päälle. Se ei siis liity varsinaisesti pelkästään Stockalla käyntiin, vaan shoppailuun ja kaupugilla oleiluun yleisesti.
Kaiken kaikkiaan on oikein ikävä Stockan herkun liha- ja kalatiskiä. Se ei mielestäni (usein väitetään) ollut juurikaan kalliimpi paikka, kuin esim s-ryhmän kaupat. Tokikaan meidän kolmihenkinen perheemme ei silloin ihan mahdottomasti kuluttanutkaan ;)
voisin kuvitella että jos asuisin itse keskustassa ja poikkeaisin Stockalle suoraan lasta päiväkodista hakiessa niin lapsella olis tasan päällä ne vaatteet missä oli pk:ssa mutta jos erikseen lähdettäis käymään Stockalla niin sitten ei laitettaisikaan sitä pk-haalaria...
Vai menevätkö kaupunkilaismammat sitten joka kerta sinne Stockalle vain pk:sta tullessa lapsi haalareihin puettuna eikä ikinä muulloin?
Vaikka pientä provoiluahan tässä oli taas ilmassa
Mistä tiedät, että kysymyksessä on maalaismamma? Kai kaupunkilaisäitikin voi joskus PUKEA lapsensa kaupungille mentäessä?
Onpa teillä nyt ongelmat. Mä en mieti vähääkään, mitä mulla tai muksulla on päällä, kun Stockalle pärähdetään. Ja en kyllä mieti sitäkään, miten muiden muksut on puettu. Kauppa kuin kauppa.
Stockmannilla, käymme samalla reissulla vaikkapa Kiasmassa, mummolassa, jossain muussa kyläpaikassa, Ateneumissa, ravintolassa, teatterissa jne, eli meille ne Helsingin reissut ovat retkiä, joilla teemme monia kaupunkiasioita. Stockmannia varten ei ehkä pukeuduta, mutta ihan kiva on noille kyläreissuille ym pistää ne siistimmät vaatteet päälle, kuten oletan kaupunkilaisäitienkin tekevän.
Tai ainakaan omaa pukeutumistamme en vääränä pidä.
Muutaman kerran olen käynyt ja ei se minuun mitään erikoista vaikutusta ole tehnyt. :O
lasten päiväkotipäivän jälkeen niissä pk-haalareissa, niin jos lasten kanssa lähdetään erikseen ostoksille tai muihin menoihin niin ei laiteta pk-haalareita vaan jotain asianmukaisempaa.
Ja naurattaa ne jotka kertovat käyneensä kerrankin oikein Stockan Herkussa ruokaostoksilla. Se on meille ainakin "lähikauppa".
ehkä me osataan olla fiksumpia kun te ;)
Mulle se on keskustakauppa jonne menen huvittamaan itseäni shoppailulla ja siksi laitan shoppailuun sopvat vaatteet mieluummin kuin tuulipuvun tai sadetakin. Lapselta myös jätän kurikset kotiin.
Pst. ja olen ihan kaupunkilaismamma mäkin.
Stockmann on loppupeleissä kauppa jossa erottuu hyvin jos päällä on pihavaatteet. Itäkeskuksen Stockmannilla ei niinkään erotu porukasta.
Mä olen kerran erehtynyt menemään Helsingin keskustan Stockmannille verkkareissa ja t-paidassa sinne ja sen kyllä huomasi myyjästä :D
Minusta, jos lähdetään oikein kaupungille shoppailemaan, kahville, jne., niin lapsillekin laitetaan paremmat vaatteet päälle. Enhän itsekään lähde vaikkapa ravintolaan missään Haltin retkeilytakissa tai pihanhoitovaatteissa.
Mutta jos tullaan vaikka metsäretkeltä ja todetaan, että nyt halutaankin käydä ruokaostoksilla Stockalla, niin ei siinä välillä käydä kotona vaatteita vaihtamassa vaan mennään vaikka niissä kumppareissa sitten.
Mutta kyllä lapsen kasvatukseen kuuluu opettaa yleensäottaen pukeutumaan tilanteen mukaan. Ja minusta yleensä kaupungille ei lähdetä niissä vaatteissa, joissa ollaan ryvetty hiekkalaatikossa. Se ei ole kohteliasta muita ihmisiä kohtaan. Tämä ymmärretään esim. Keski-Euroopassa toisin kuin Suomessa, että siisti pukeutuminen on toisten huomioonottamista, ei hienostelua.
Eikö muuten ole aika tyhmää raahata lapsi suoraan hoidosta ruokakauppaan, oli se sitten Stocka tai lähi-Sale? Minusta lapsen kuuluu ensin saada hetki rauhoittua kotona hoidosta tultua, syödä välipalaa. Sitten vasta lähdetään kauppaan. Ilmeisesti ne on teidän rasittuneet muksut, jotka siellä Stockan kassajonossa rassaa karjunnallaan muiden hermoja...
Täällä on ollut ziljoona aloitusta siitä että voi kauheeta kun maalaiset tulee taas kaupunkiin ja eivät osaa edes lastaan pukea. Nyt ne haalarit onkin tosi city-ihmisen asuste...