Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on äitien uusavuttomuuden huippu?u

Vierailija
21.11.2009 |

Onko kokemuksia?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuton en tunnusta olevani, vain järkevä. ; ) Olen nimittäin viikot kotona yksin kolmen pienen lapsen kanssa, kun mies joutui 600 km:n päähän töihin. Menen siitä, missä aita on matalin sellaisissa asioissa, joilla ei ole niin kovin väliä ja panostan tärkeämpiin juttuihin tässä tilanteessa.

Samoin laitoin 3 v tytön kerhoon (mutta onko se virikehoitoa? En vielekään olen saanut tähän vastausta.)ihan oman jaksamiseni takia. Näin saan nukuttua päiväunet, koska vauva heräilee vielä monta kertaa aamuyöstä.

Eli tässä esimerkissä sekä virikehoito että purkkiruuat voidaan katsoa uusavuttomuuden vastakohdaksi siinä mielessä, että en istu valittamassa kohtaloani muille, vaan olen tehnyt oman jaksamiseni hyväksi jotain.

Vierailija
22/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kaupungissa kun on järjestetty kokkikursseja tuoreille äideille...alkaen perunankeitosta :(

Miks niitä muksuja pitää hommata, jos ei se oma arjen hallintakaan oo yhtään hanskassa.

Ja toinen, että äiti/isä ei tiedä AAMULLA (lasta tuodessaan )milloin tulee lasta hakemaan päiväkodista...ei siis osaa suunnitella YHTÄ työpäiväänsä / aikatauluaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ihan oikeasti osannut tehdä niitä sillä tavalla ettei lapsi oisi kukonut niitä uls kun oli niin pahaa :D Voi johtua siitä etten itse koskisi kypsennettyihin vihanneksiin/kasviksiin pitkällä tikullakaan, joten ei hajuakaan millaisia niiden makuyhdistelmien pitäisi olla :)

Vierailija
24/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei oikeassa elämässä tullut vastaan: äiti valitti unenpuutettaan, kun vauva kyllä olisi nukkunut yönsä mutta raapi kasvonsa verille unissaan ja äiti seisoi kumarassa pinnasängyn vieressä PITELEMÄSSÄ VAUVAA KÄSISTÄ ettei pääse raapimaan itseään!

Sai kyllä aika nasevia vastauksia. Öhöm, ei sitten ollut kuullut tumpuista tai lasten kynsisaksista... jessus!

Vierailija
25/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen, että äiti/isä ei tiedä AAMULLA (lasta tuodessaan )milloin tulee lasta hakemaan päiväkodista...ei siis osaa suunnitella YHTÄ työpäiväänsä / aikatauluaan...

Voin aamulla kuvitella, että rauhallinen päivä tiedossa ja suunnitella, että mitä aion tehdä. En valitettavasti kuitenkaan voi vaikuttaa oman päiväni sisältöön kuin tiettyyn rajaan asti, joka päivä tulee jotain yllättävää, joka pitää hoitaa juuri silloin. Siinä jää helposti tekemättä ne asiat, jotka piti tehdä. Ei se ole uusavuttomuutta, se on osa työnkuvaani, siitä minulle maksetaan.

Vierailija
26/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten asioiden kyttäily, koski se sitten imetystä, vaippailua, purkkiruokailua, jne. Kielii oman äitiyden epävarmuudesta, jos pitää arvostella toisia.

Vierailija
27/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa kaikki on uutta, itse sekaisin jo pelkästä tottumattomuudesta saati unen puutteesta -tottakai silloin helpommin itsekin menee päivällä nukkumaan, ja hyvä niin. Itselläni on kolme lasta ja voin hyvin tunnustaa, että olin aika hukassa ensimmäisen kanssa -enkä nyt tunnusta olevani mitenkään erityisen uusavuton. Kolmas kun syntyi, niin vanhin aloitti eskarin ja silloin oltiin joka aamu koko lössi 8.30 eskarissa, keskimmäinen kävi silloin kerhossa ja kaikki kuskaukset olivat minun vastuulla. Tällöin tuli päivän aikana vielä ulkoiltua, tein ruoat ja leivoin itse, koskaan talo ei ole ollut yhtä siisti kuin silloin. Kun kaikkeen tottuu ja itsekin muuttuu...

Kai minulla on oikeus ihmetellä sitä miten joku ei ehdi vessaan/suihkuun. Toki ensimmäisen lapsen äidille on paljon uutta ja ihmeellistä asiaa olemassa, mutta kyllä se nyt kuitenkin jonkin sortin avuttomuutta on, jos ei yhden vauvan kanssa kykene suihkussa/vessassa käymään, tai syömään kunnolla.

Ensimmäisen lapsen kanssahan on se etu, että pystyy nukkumaan päiväunia vauvan kanssa, mikäli vauva nukkuu, silloinhan ei ole illalla/yöllä niin väsynyt.

Vierailija
28/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa aikataulu ei riipu yksin itsestä.

Enkä minäkään koskaan laittanut kotiruokaa ennen lapsia...

Vierailija
29/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne valmiit puurot joita ruutataan tetrasta lusikkaan ja vauvan suuhun. Mikä voi olla helpompaa kuin puuron keitto?

Vierailija
30/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteviä ja sottaamattomia.

Vierailija
31/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa kaikki on uutta, itse sekaisin jo pelkästä tottumattomuudesta saati unen puutteesta -tottakai silloin helpommin itsekin menee päivällä nukkumaan, ja hyvä niin. Itselläni on kolme lasta ja voin hyvin tunnustaa, että olin aika hukassa ensimmäisen kanssa -enkä nyt tunnusta olevani mitenkään erityisen uusavuton. Kolmas kun syntyi, niin vanhin aloitti eskarin ja silloin oltiin joka aamu koko lössi 8.30 eskarissa, keskimmäinen kävi silloin kerhossa ja kaikki kuskaukset olivat minun vastuulla. Tällöin tuli päivän aikana vielä ulkoiltua, tein ruoat ja leivoin itse, koskaan talo ei ole ollut yhtä siisti kuin silloin. Kun kaikkeen tottuu ja itsekin muuttuu...

Kai minulla on oikeus ihmetellä sitä miten joku ei ehdi vessaan/suihkuun. Toki ensimmäisen lapsen äidille on paljon uutta ja ihmeellistä asiaa olemassa, mutta kyllä se nyt kuitenkin jonkin sortin avuttomuutta on, jos ei yhden vauvan kanssa kykene suihkussa/vessassa käymään, tai syömään kunnolla.

Ensimmäisen lapsen kanssahan on se etu, että pystyy nukkumaan päiväunia vauvan kanssa, mikäli vauva nukkuu, silloinhan ei ole illalla/yöllä niin väsynyt.

mun on ihan pakko kommentoida tähän. Mulla oli 4 kuisen esikoiseni kanssa juuri tuo tilanne, että mies kun tuli kotiin töistä, minä olin pyjamassa ja syönyt vain aamiaisen. Syynä tähän oli yksinkertaisesti se, että lapseni söi 20 minuutin välein tissiä, ei nukkunut kuin korkeintaan 20 minuutin päiväunia, eikä hereillä ollessa viihtynyt muualla kuin sylissä. Ehkä olin liian hellämielinen, mutta ajatus siitä, että lapsi huutaisi kurkku suorana sitterissä, kun mamma kokkailee itselleen ruokaa, tuntui kamalalta. Vessassa pääsin käymään vauva sylissä tai kantoliinassa, mutta suihkussa käyminen oli jo haasteellisempaa.

Vierailija
32/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä teen pakastimeen ruokaa, mutta harvemmin. Mulla on kaksi hyvää :D syytä: En jaksa! Pakasti on tosi pieni.

Vierailija
33/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin kuuden aikaan aamulla. Koin tuolloin nukkumisen tärkeämmäksi kuin suihkussa käymisen. Pääsinhän suihkuun sitten illalla, kun mies tuli kotiin.

Vierailija
34/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaali aika nousta ylös lapsiperheessä.

Vierailija
35/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos muksu nukkuu joka tapauksessa kahdeksaan tai yhdeksään, niin miksi ihmeessä nousisin ennen kuutta vain käydäkseni suihkussa?

Vierailija
36/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksään, mikset käy suihkussa silloin kun se muksu nukkuu?

Vierailija
37/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sitten visisin ihan friikkejä, lapsetkin nukkuu aina vähintään seitsemään...

Sehän on ihan normaali aika nousta ylös lapsiperheessä.

Vierailija
38/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on univelkaa, niin minä ainakin mieluummin nukun, kuin suihkuttelen. Ja ainakin minulle sitä univelkaa tulee myös katkonaisesta unesta, vaikka nukkuisi saman märään mutta lyhyissä erissä niin ei se virkistä samalla tavalla kuin pidemmissä pätkissä nukkuminen.

Tuli vaan mieleen.

Vierailija
39/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän tuttavapiirisää ainakaan muilla kuin vuorotyön tekijöillä ole tapana nousta ennen kuutta.

42, puhuin vanhemmista, en niistä lapsista.

Vierailija
40/71 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin tuossa jo joku muukin sanoi; Minulle oli tärkeintä nukkuminen. Ja toisaalta tuoreena äitinä pelkäsin myös sitä, että en kuule lapsen itkua suihkun kohinalta. Meillä ei ollut tuolloin itkuhälytintä. Mielestäni kuitenkaan ongelmaa ei ollut, koska pääsin joka tapauksessa illalla suihkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän