Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 v. poika ja 6 v. tyttö anoppilassa viikonloppuna

Vierailija
20.11.2009 |

yhden yön ja taas tehdään sitä, mitä olen sanonut että ei ole tarvis... Eli poika tuli jälleen kynnet lakattuina kotiin. Tytöltä oli taas leikattu hiukset ja ei siinä mitään, jos anoppi osaisi leikata. Mutta otsahiukset on leikattu liian lyhyeksi ja vielä niin että toisesta reunasta on 2 senttiä lyhyempi kuin toisesta, sekä tupsu siinä ja toinen tuossa. Että veetuttaa. Nyt joudun leikkaamaan vielä lyhyemmäksi otsahiukset tytöltä ja tulee aivan karseat. Ja on puhuttu monesti ennenkin näistä, meidän pojalta ei kynsiä lakata eikä meikkiä anneta eikä tytön hiuksia tarvitse leikata, käytän parturissa. Pojalta on halunnut usein leikata sentin siilin, "kun se on koneella niin kätevää" ja aina pitää sama asia kieltää.

En ymmärrä miksi asiat pitää aina tehdä väkisin, jos niistä on puhuttu ja minä vanhempana haluan joistain asioista päättää. Minun maailma kun kaatuu siihen, että pojalta lakataan kynsiä ja annetaan laittaa huulipunaa. Maailma kaatuu myös siihen, jos lapsen täytyy mennä kouluun todella rumasti leikatuissa hiuksissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä minä taitaisin oikeasti räjähtää, vaikka muuten minulla on "anoppilassa-anopin-mukaan"-asenne.

Vierailija
2/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaan ei näköjään saa (?), lapsraukka. Saahan ne nyt aina putsattua pois.

Hiustenleikkkuusta olen samaa mieltä sinun kanssani, niihin ei kukaan muu kuin vanhemmat koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, pitääkö vain jatkossa tehdä niin, ettei lapset saa ilman minua tai miestä olla anoppilassa lainkaan. Kun ei kerran uskota tuollaisia asioita. En ole myöskään mikään nipo ja kun käyvät, jos nyt siellä ei ruokaa syödä ja leipää mässytetään ja herkkuja, niin läpi sormien voin katsoa tuon tapaiset asiat. ap

Vierailija
4/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tehtäs meidän muksuille (ja mulle) tollasta tempausta kuin kerran. Jestas. Mun lasteni hiuksiin ei koske kuin minä tai parturi-kampaaja ja meikkileikit nyt vaan ei sovi pojille.

Et sitten osaa sanoa riittävän tiukasti sille anopille?

Vierailija
5/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta sukulaista, enää lainkaan.

Vierailija
6/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkupojat sitä samalla tavalla aattele kuin me aikuiset ihmiset. Tekeehän pojat sotamaalauksiakin inkkarileikkeihin. Ja lisäksi kaikenmaailman Ville Valoilla on kynsilakkaa, ei se ole vain tyttöjen juttu. :)

Minä uskon siihen, että jos poika ja tyttö saavat vapaasti pienenä kokeilla tällaisia muka-sukupuolijuttuja, niin heistä kasvaa tasapainoisempia aikuisia kuin ne, jotka ei ole rauhassa saaneet löytää minuuttaan ja kokeilla tyttöjen ja poikien juttuja. Jos kaikki tuollainen kielletään, niin aika ahdistava on sellainen kasvuympäristö. Ja et sinä kuitenkaan voi itse vaikuttaa siihen, tuleeko pojastasi esim. homo vai ei. Eri asia on tietty se, että ei lapsi, oli sitten tyttö tai poika, tietenkään saa meikeissä huidella pitkin kaupunkia. Kotona voi kokeilla.

Vierailija
7/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tukanleikkuusta en tykkäisi.

Vierailija
8/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma aikasi ilman lapsia vai siedät sen, että anoppi tekee heidän kanssaan sitä, mitä et hyväksy. Valinnan paikka.

Vierailija
9/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et rupea mitään hienostelemaan "ei kyllä olis tarvinnut meidän Millan tukkaa leikata..." vaan sanot, että "nyt oli sitten just ja tasan viimeinen kerta kun leikkaatte lasten tukkaa! Me ei haluta, että meidän lapset kulkee tämän näköisenä" -ei varmaan leikkaa sen jälkeen.

Minä tein ainakin hyvin varhaisessa vaiheessa kun vaari rupatteli, että "voidaan vähän leikata tukkaa" niin sanoin, että "juu ette leikkaa. Meidän poika käy ammattilaisella tukanleikkuussa eli parturissa" -koskaan ei ole aiheeseen tarvinnut palata ja poika on voinut jatkaa anoppilassa vierailuja ilman "ongelmia".

Vierailija
10/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää päästäisi lapsia anopille hoitoon. Sorry, mutta liika on liikaa. Sitä paitsi (ainakin meillä täällä "ulkomailla"): Lain mukaan voit nostaa syytteen anoppiasi vastaan, jos on leikannut tyttösi hiukset ilman sinun suostumustasi. Sinä olet äiti ja sinulla on sananvalta.

Vierailija
11/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielt', ei lapsia yksin mummulaan. Mummilla ilmeisesti jokin valtataistelu menossa. Haluaa näyttää ilmeisesti ettei häntä säännöt koske. Uskomaton moukka.

En tiedä, pitääkö vain jatkossa tehdä niin, ettei lapset saa ilman minua tai miestä olla anoppilassa lainkaan. Kun ei kerran uskota tuollaisia asioita. En ole myöskään mikään nipo ja kun käyvät, jos nyt siellä ei ruokaa syödä ja leipää mässytetään ja herkkuja, niin läpi sormien voin katsoa tuon tapaiset asiat. ap

Vierailija
12/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma aikasi ilman lapsia vai siedät sen, että anoppi tekee heidän kanssaan sitä, mitä et hyväksy. Valinnan paikka.

mummi ei tee sitä mitä vanhemmat kieltää. Mitää valinnan paikka. Kenenkää ei tartte sietää tollasta. Ei etes sinun!

Vierailija
13/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omasta ajasta" nyt ole kyse. Jos isovanhemmat pyytävät lapsenlapsia yökylään ja lapset haluavat mennä, ei tämä ole mikään perheen äidin oma-aika juttu. Nykypäivänä tuntuu olevan jo paljon se, että isovanhemmat itse haluavat viettää aikaa lastenlasten kanssa eivätkä koe niin, että he on omansa hoitaneet ja muiden kanssa ei sitten olla... :):)

Ja anoppi on monessa asiassa kuulkaa niin väkipäinen tai sitten yksinkertainen, että olen sanonut juuri suoraan "ei leikata, vaan parturissa käytetään". Mutta kun ei tunnu tajuavan.

Vierailija
14/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta sukulaista, enää lainkaan.

Idiootti-äidistään.

Mitä jos asiat laitettaisi mittasuhteisiin? Toi hiustenleikkuu on minunkin mielestäni törkeää, sitä kun ei voi perua.

Pojan meikkileikit sen sijaan... näissä tapauksissa kyllä tuntuu, että äiti on pahempi kuin anoppi, jos tuollaisesta asiasta vetää herneet nenään.

Jos pojat ei teillä saa leikkiä meikeillä, pelottaa oikein kysyä mitä tytöt ei saa tehdä? Remuta? Sotkea? Painia? koskea työkaluihin?

*puistattaa*

Vierailija
15/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama ongelma, ei anopin, vaan oman äitini kanssa :(. Hän kylläkin auttaa meitä paljon mm. lasten- ja kodinhoidossa. Rahallisesti emme apua tarvitse.

Ongelma on se, että koska äitini tietää olevamme riippuvaisia hänen avustaan, niin hän käyttää tilannetta hyväkseen ja kokee olevansa käypä ja oikeutettu päättämään myös meidän perheen asioista. Juurikin mm. parturit, kampaajat, kotimme sisustus, ruoka, vaatteet, astiat, lasten harrastukset jopa WC-paperit ja muut naurettavimmatkin asiat ovat hänen päätettävissään. Useimmiten ne eivät ole sellaisia tai sellaisessa kunnossa, jossa hän haluaisi. Olen todennut, että hänen kanssaan saa olla todella tiukkana, jotta ei valta luisu kokonaan hänelle. Sikäli se kurjaa, koska olisi kuitenkin kiva, että lapsillekin jäisi jotain muistoja, joita mummun kanssa tehtiin eri tavalla kuin vanhempien. Mutta ei siis voi, koska muuten koko homma lähtee käsistä :(!

Asiasta ollaan kyllä keskusteltu ja siitä on hetkellinen apu mutta pikku hiljaa kaikki luisuu taas hankalaksi. Nyt kun olen pitänyt asioissa oman pääni ja tiukkaan sävyyn mm. kieltänyt luomasta meille omia systeemejään, niin huomaan hänen pitävän meitä kiittämättöminä paskoina :(.

Että mä olen kyllä sitä mieltä, että tuollaísen anopin kanssakin saa olla kyllä tarkkana! Jos et itse kehtaa sanoa hänelle, niin voisiko miehesi huomauttaa asiasta. Kurjaa on kyllä alkaa kiristämäänkään anoppia vaikka lasten näkemisellä, jos ei puhe mene perille...

Vierailija
16/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkupojat sitä samalla tavalla aattele kuin me aikuiset ihmiset. Tekeehän pojat sotamaalauksiakin inkkarileikkeihin. Ja lisäksi kaikenmaailman Ville Valoilla on kynsilakkaa, ei se ole vain tyttöjen juttu. :)

Minä uskon siihen, että jos poika ja tyttö saavat vapaasti pienenä kokeilla tällaisia muka-sukupuolijuttuja, niin heistä kasvaa tasapainoisempia aikuisia kuin ne, jotka ei ole rauhassa saaneet löytää minuuttaan ja kokeilla tyttöjen ja poikien juttuja. Jos kaikki tuollainen kielletään, niin aika ahdistava on sellainen kasvuympäristö. Ja et sinä kuitenkaan voi itse vaikuttaa siihen, tuleeko pojastasi esim. homo vai ei. Eri asia on tietty se, että ei lapsi, oli sitten tyttö tai poika, tietenkään saa meikeissä huidella pitkin kaupunkia. Kotona voi kokeilla.[

Vierailija
17/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin halvauksen, jos anoppi meikkaisi ja lakkaisi poikaani, meillä pojat ei meikkaa ja silti voidaan tehdä pääsiäismaalauksia, kasvoväreillä yms. eiväthän nuo osaa sellaista kaivatakaan, jos ei sellaista kotona ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä