Mielenkiintoinen vastaus Nestleltä asiakaspalautteeseen
Tein keskiviikko iltapäivällä sähköpostitse asiakaspalautteen Valiojäätelö paketista löytäneestäni hiuksesta. Tein "löydön" syödessämme lounaan jälkeen jälkkäriä. Heitin jäätelöpalasen tiskialtaaseen sulamaan ja paketin roskiin.
Nyt, kaksi päivää myöhemmin, he vastasivat sähköpostiin, että haluaisivat hiuksen tutkittavaksi (mitä ihmettä he siitä tutkivat, DNA:n?) sekä paketin tiedot. Kuvittelevatko he todella, että asiakas alkaa säästelemään tällaisia päiväkausia jossain...?
Kommentit (33)
että antaa palautteensa sähköisesti kun pitäisi kuormittaa asiakaspalvelua puhelimitse?
1. Maistan tuotetta 2. Huomaan, että siinä vika. 3. Soitan asiakaspalveluun ja annan tiedot purkista. 4. Heitän purkit roskiin / lähetän ne mestaan, jos pyytävät.
Mikä tässä on ongelma?
Sen takia pitää saada selville kaikki tarvittava tieto paketista, että osataan kohdentaa oikeaan vuoroon.
Jos pakettia e ole, niin se on voivoi, ja Valtsu/Nestle ei voi tehdä asialle enää mitään, paitsi käskeä työntekijöitään pitämään hatut päässään tiiviimmin.
luulisi, että hekin reagoisivat nopeammin kuin kahden päivän kuluttua...
minäkin olen ihmetellyt joskus, mutta olen ajatellut, että siellä päässä voi olla ruuhkaa tai vähän työntekijöitä suhteessa palautteeseen, joten siksi kestää.
että antaa palautteensa sähköisesti kun pitäisi kuormittaa asiakaspalvelua puhelimitse?
1. Maistan tuotetta 2. Huomaan, että siinä vika. 3. Soitan asiakaspalveluun ja annan tiedot purkista. 4. Heitän purkit roskiin / lähetän ne mestaan, jos pyytävät.
Mikä tässä on ongelma?
1. Maistan tuotetta 2. Huomaan, että siinä vika. 3. Soitan asiakaspalveluun ja annan tiedot purkista. 4. Heitän purkit roskiin / lähetän ne mestaan, jos pyytävät. Mikä tässä on ongelma?
ei ala valittamaan heti tuotteista.
Tosin vähän aikaa sitten sain Krunexilta huonon lounassalaatin. Aiemmin tapahtuneesta viisastuneena ajattelin olla valveutunut ja laitoin palautetta menemään saman tien. Vastaus tuli tyyliin "tarkasta salaatti kaupassa" ennen kuin teet ostopäätöksen. Ja tätä ennen mä olin ostanut useamman salaatin ilman mitään vikaa ja ylimääräisiä tarkasteluja, niin yhtäkkiä pitääkin alkaa salaatteja pyörittelemään ja tarkastamaan ennen kuin sellaisen ostaa. En ole tuon jälkeen heidän salaattejansa ostanut enkä hyvitystä edes huolinut kun alkoi suututtaa vastaus :p
Mun mielestä tuossa ei ole mitään mielenkiintoista vaan täysin normaali, asiallinen palaute. Tottakai he haluavat paketin tai tiedot siitä jotta tietävät milloin tämä on tapahtunut.
Muuten asiaa on kovin vaikea tutkia jos tiedä ovatko tehneet kyseisen erän viime kuussa vai viime keväänä.
Ja kannattaa ottaa huomioon se että joka paikassa karsitaan väkeä koko ajan ja flunssa sekä sikatauti kaataa ihmisiä petiin. Ei meillä töissä ainakaan kannusteta tulemaan sairaana töihin eikä ole mitään sijaisia jos moni on yhtäaikaa pois. Pientä ymmärrystä jos vastaaminen kestää.
joskus laittanut palautetta valmispatongeista. Tuli ihan automaattisesti laitettua tarkat tuotetiedot, tuotteesta kaikki siihen printatut eräkoodit sekä ostopaikka ja päivämäärä. Ja sitten kysymys kaipaavatko pakettia itselleen. Eivät kaivanneet.
On se vähän vaikea metsästää ongelmaa tuotannosta, jos ei tiedä mikä erä se on ja milloin tehty. Noitahan on voitu tehdä vaikka useammalla linjalla tai useammassa tehtaassa. Ja kaksi päivää sähköpostilla on mun mielestä ihan kohtuullinen vastausaika tuollaiseen asiaan. (Kerran saatiin reklamaatioon vastaus puolen vuoden kuluttua, pahoittelujen kera kylläkin. Se oli jo vähän pitkä aika, oltiin itsekin unohdettu koko juttu.)
Vastaus tuli tyyliin "tarkasta salaatti kaupassa" ennen kuin teet ostopäätöksen.
Tähän olisi voinut hyvin vastata. "Kiitos vastauksestanne. Teen vastedes kuten suosittelitte. Tarkastan salaatin kaupassa...ettei se ole teidän valmistamanne."
joskus laittanut palautetta valmispatongeista. Tuli ihan automaattisesti laitettua tarkat tuotetiedot, tuotteesta kaikki siihen printatut eräkoodit sekä ostopaikka ja päivämäärä. Ja sitten kysymys kaipaavatko pakettia itselleen. Eivät kaivanneet. On se vähän vaikea metsästää ongelmaa tuotannosta, jos ei tiedä mikä erä se on ja milloin tehty. Noitahan on voitu tehdä vaikka useammalla linjalla tai useammassa tehtaassa. Ja kaksi päivää sähköpostilla on mun mielestä ihan kohtuullinen vastausaika tuollaiseen asiaan. (Kerran saatiin reklamaatioon vastaus puolen vuoden kuluttua, pahoittelujen kera kylläkin. Se oli jo vähän pitkä aika, oltiin itsekin unohdettu koko juttu.)
tottahan itse asian käsittely viekin vähintään sen pari päivää, mutta tässä ap ilmeisesti ihmetteli tuota ensimmäisen vastauksen viipymistä. Eihän siinä vaiheessa oltu vielä käsitelty yhtään mitään, pyydetty vain lähettämään tuote takaisin.
todellakaan ehdi vastaamaan heti, tai edes lukemaan saman päivän aikana palutteen saapumisesta.
tottahan itse asian käsittely viekin vähintään sen pari päivää, mutta tässä ap ilmeisesti ihmetteli tuota ensimmäisen vastauksen viipymistä. Eihän siinä vaiheessa oltu vielä käsitelty yhtään mitään, pyydetty vain lähettämään tuote takaisin.
ymmärrän toki. Tarkoitin vain, että oikeaa vastausta varsinaiseen aiheeseen ei kannata kyllä odottaa parissa päivässä, mutta tuollaiset tarkentavat kysymykset luulisi tulevan nopeammin. Siis kun tuossa joku sanoi odottaneensa vastauksia pidempään.
luulisi, että hekin reagoisivat nopeammin kuin kahden päivän kuluttua...