Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipa hyvä mieli pomon haukuista =(

Vierailija
20.11.2009 |

Normaalisti työpäivä alkaa klo 9.00.

Tänään poikkeuksellisesti klo 8.00 palaveriin ja koulutukseen. Olin kyllä varautunut tulemaan aikaisemmin ja olin jo pph:lle ilmoittanut lapsen aikaisemmasta tulemisesta.

Aamulla herättiin aikaisemmin ja lapsi ei millään jaksanut herätä. Luulin sen johtuvan vain normaalia aikaisemmasta herätyksestä. Aamutohinoissa sitten huomasin, että lapsella on ihan punaiset posket ja kokeilin otsaa. Selkeästi kuumetta...

Nopeasti yritin miettiä uutta strategiaa. Lapsen isä oli jo mennyt öihin, joten isästä ei ollut apua. Soitin mummolaan. Vosivat hoitaa noin klo 10.00 asti ja sen jälkeen heillä meno, jota ei voinut perua. Sitten soitin yhdelle ystävälle, joka taas onneksi pystyi hakemaan lapsen klo 10.00 ja pitämään lasta noin klo 14.00 asti. Sen jälkeen isä pääsi hakemaan lapsen kotiin.

No onneksi sain kaiken järjestettyä, mutta aikaitaulu meni uusiksi ja myöhästyin palaverista noin 7 min. Paikalta puuttui kyllä vielä 3 muutakin miestyöntekijää.

En siinä heti alkanut pomolle (ja muille työntekijöille) selittämän myöhästymisen syytä, vaan pahoittelin myöhästymistä. Heti kun istuin niin pomo sanoi hyvin töykeästi, että jos hän jonkun ajan sanoo, niin hän sitä tarkoittaakin. Toki tämän ymmärrän, mutta kun en ikinä mistään normaalisti myöhästy, niin tuntui pahalta. Sanoin vain nopeasti, että lapsi oli kuumeessa ja piti järjestellä hoitopaikka ja siksi myöhästyin hiukan. Tämän jälkeen vain sanoi, että hänen aikataulu on muutekin tarpeeksi tiukka.

Sitten tuli 3 muuta miestyöntekijääkin paikalle, mutta heille ei sanonut mitään. Heillä ei ole lapsia ja asuvat lähellä. Ja tupakallakin olivat ehtivät vielä käydä.

Vitoittaa vieläkin niin sa***nasti.

Ensiksikin olisin voinut vain ilmoittaa, että en pääse kun lapsi kipeenä. Minkä todennäköisesti tästä lähin teenkin. Sitten vielä huono omatunto, kun sairasta lasta roijasin paikasta toiseen ja miksi? Koska halusin olla hyvä työntekijä ja tulla töihin, kun oli koulutuskin.

Kiitosta on todennäköisesti turha odottaa tässä työpaikassa. Minun lojalisuuteni tätä työpaikkaa kohtaan tippui roimasti tämän aamun jälkeen. Ymmärrän vielä, että pomo voi mainita jos myöhästyy, mutta tämänkin tasapuolisesti. Ja jos sinänsä syyttä moittii, nin pitää osata pyytää anteeksikin.

Anteeksi purkaus. Piti jonnekin sanoa tämä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pomo miespuolinen?

Vierailija
2/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surku, että jäit syntipukiksi.

Olet varmasti kiltti ihminen, niin uskalsi sinua "sivaltaa" =raukkis pomo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten teidät että ei kannata lähteä eikä sairasta lasta viedä hoitoon. Kukaan ei ikinä sano sulle kiitos mitä teit. Mikään työnantaja ei sitä osaa arvostaa.

Vierailija
4/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä alan myös hyvää vauhtia menettää lojaalisuuttani omaa pomoani kohtaan!

Vierailija
5/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa tehty niin, että minä olen tänä vuonna ollut kaikki päivät töissä, kun lapsi ollut sairaana. Yksi päivä jouduin lähtemään tuntia aiemmin ja pomo oli ilkeästi vihjaillut työkavereille, että viikonloppu alkoi aikaisemmin.

Turhaan mies meni iltaisin tekemään työnsä ja jatkamaan lauantaisin.

Nykyään minä jään AINA hoitamaan lapsia ne 3 ekaa palkallista päivää.

Totesin tänään lähteissäni, että ne ole lähdössä aiemmin viettämään viikonloppua viettämään, kuten olet täällä muille sanonut - vaan hakemaan sairasta lasta hoidosta!!!

Vierailija
6/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuollainen ole hyvää käytöstä saatika hyvää esimiestyötä. Olen itse tehnyt uraani johtavassa asemassa ja miettinyt paljonkin tätä liike-elämän raadollisuutta ja huonoa johtamista. Näistä mainitsemistasi asioista koostuu se iso läjä asioita miksi suomalaiset eivät viihdy töissä ja sairastavat paljon. Yritän itse muuttaa tätä asiaa, mutta vaikeaa se on. Tsemppiä ja voisitkohan sinä puhua asiasta suoraan henkilölle tai sitten teillä esim. jollekin henkilöstöihmiselle? Minusta hänen olisi hyvä saada tietää mitä aiheutti ja miten oli toiminut.

Vierailija
7/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikkein tärkeintä.

Vierailija
8/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten myös kaikki muut työkaveritkin.

Olen lisäksi ainoa, jolla on lapsia. Ja olen yleensäkin ollut todella vähän pois töistä lasten sairastumisten vuoksi, kun ovat sairastaneet niin vähän (onneksi).

Toki se vika minussa on, että en vapaa-aikana "nuole" pomoa ja käy samassa porukassa pelaamassa sählyä (kuten miestyökavereista osa). Ja todella harvoin lähden työporukan kanssa yhdessä syömäänkään.

onko pomo miespuolinen?

Vierailija
9/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomolle tuon minkä tänne kirjoitit

Vierailija
10/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen verran puolustaisin, että et nyt voi kuitenkaan tehdä oikoseltaan sitä johtopäätöstä, että hän sorsii sinua ja suosii niitä kolmea miestä.

Tietysti sinusta tuntuu tuolta, koska heitä (kolmea myöhemmin tullutta) ei moitittu, kuten sinua.

Mutta entäs, jos hän ei vaan enää jaksanut tai kehdannut toistaa moitteitaan, kun sinunkin suhteen huomasi mokanneensa (moittineensa kohtuuttomasti). Ja koska on mies ja pomo, ei kehdannut pyytää anteeksi. Toisin sanoen nolostui, kun sanoit, että sinulla oli kyllä täysin hyväksyttävä syy myöhästymisellesi.

Pomollasi ilmeisesti oli ns. huono päivä. Koeta jaksaa moinen. Olihan hän asiaton ja epäreilu, ja hänen pitäisi pyytää anteeksi ainakin jälkeen päin, kahden kesken.

Ylipäänsä johtamistaidon ekoja pääperiaatteita on, että esimies antaa negatiivisen palautteen kahden kesken.

-31 ihmisen esimies-

Vierailija
11/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin kenkässy (mielikuvissani) pomoa munille ja ruennu nauraa rekottamaan, kun pojat selvisivät haukuitta =D Kyllä siinä pöydän ääressä kaikki paikalla olijat huomas, miten urpo pomo sulla on.

Vierailija
12/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo, etta ei ole tyopaikalleen "liian" lojaali, on myos ihan hyva huomio tehda ennemmin tai myohemmin. Kylla perheelle kannattaa ainakin olla lojaalimpi kuin tyolleen, koska tuskinpa ne sielta toista tulevat sinua (tai minua) katsomaan kun olemme vanhoja ja sairaita; lapset toivottavasti tulevatkin.

Vierailija
13/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen minullakin on ylpeyteni ja en lähde kerjäämään mitään anteksipyyntöä. Sen lisäksi täällä ei oikeastaan voi kahden kesken puhua vaan työkaverit varmasti kuulevat puheemme.

Mutta hyvä kuitenkin tietää, että hyviäkin ja ihmissuhdetaitoisia esimiehiäkin on. Se vain luo toivoa minullekin, että seuraavassa työpaikassa voi olla parempi esimies. Onhan tässä samassa työpaikassa tullutkin oltua jo 6 vuotta, tosin 1 vuosi äitiyslomalla siitä.

Niin ja en kuvittele tätä suosimista. Sitä on oiekastaan ollut aina, mutta en ole sen antanut häiritä. Kerran olen puuttunut ja se koski palkka-asiaa, joka oli minulla yllättäen 500 euroa huonompi kuin samaa työtä samoilla kokemuksilla ja koulutuksella tekevällä työkaverilla. Sain sen korotuksen kun asiasta mainitsin, mutta toisaalta sen vuoksi varmaan minua kohtaan nyrpeä suhtautuminen, koska pidin puoleni.

Minä keskityn hoitamaan oman työni niin hyvin kuin ikinä osaa. Oikeastaan olen oppinut näiltä miehiltä sen, että pitäisi olla paljon enemmän ja häpeilemättömästi ylpeä omasta ammattitaidostaan. Miehet osaavat ihan eri tavalla kehua itseään =) ja vielä kaikkien kuullen.

eihän tuollainen ole hyvää käytöstä saatika hyvää esimiestyötä. Olen itse tehnyt uraani johtavassa asemassa ja miettinyt paljonkin tätä liike-elämän raadollisuutta ja huonoa johtamista. Näistä mainitsemistasi asioista koostuu se iso läjä asioita miksi suomalaiset eivät viihdy töissä ja sairastavat paljon. Yritän itse muuttaa tätä asiaa, mutta vaikeaa se on. Tsemppiä ja voisitkohan sinä puhua asiasta suoraan henkilölle tai sitten teillä esim. jollekin henkilöstöihmiselle? Minusta hänen olisi hyvä saada tietää mitä aiheutti ja miten oli toiminut.

Vierailija
14/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös harkimokin Diili-ohjelmassa sanonut että henk.kohtaisuudet eivät kuulu työpaikalle.

Ilmeisesti kilttejä naisia on helpompi pompottaa kuin niitä miehiä.

Seuraavalla kerralla vaaan heti sairaslomaa.

Vierailija
15/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ylipäänsä koko juttu. Pomon käytös sekä myös se, että laitat lapsesi hoitoon, siis parille eri ihmiselle...? Mikset jäänyt itse hoitamaan?

Vierailija
16/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastaan nyt vasta itsekin sen tajusin.

Oikestaan ajattelin, että meillä on tärkeä koulutus ja sitä ei järjestetty kuin tänään. Jos jäin siitä pois, niin se vain vaikeuttaisi minun työntäni.

Mutta tarkemmin ajateltuna, mitä sitten.

Oli jo tarpeeksi paha mieli, kun sairasta lasta vein hoitoon ja samalla tunsin ihan oikeutetutsi olevani huono äiti. Sitten tukka putkella juokset palaveripöytään ja saat huomenen sijasta tuollaista niskaan...

Rehellisesti sanottuna meinasi itku tulla, kun tuntui, ettei mikään riitä ja ketään ei pysty tekemään tyytyväiseksi.

Todennäköisesti tästä eteenpäin ilmoitan vain tyynesti, että lapsi on kipeä ja en voi tulla töihin.

Käsittämätöntä.. siis ylipäänsä koko juttu. Pomon käytös sekä myös se, että laitat lapsesi hoitoon, siis parille eri ihmiselle...? Mikset jäänyt itse hoitamaan?

Vierailija
17/17 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille taas kaikki on sallittua, jopa pomolle suorat sanat, mutta naisen pitäisi aina olla nöyrä ja tottelevainen..