Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytöllä on kädessä syylä. Miten monta vuotta ne yleensä pysyvät siinä?

Vierailija
19.11.2009 |

ei käsittääkseni ole molluska vaan ihan tavallinen syylä. häviääkö se itsestään joskus vuosien myötä? En halua tehdä sille mitään rankempia hoitoja koska ei haittaa lasta mitenkään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla taas teinejä liikenteessä..

Vierailija
22/29 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syylärykelmiin. Olivat siis sentti kertaa sentti pahkuroita. Kuukausi teippihoitoa ja poissa ovat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä koko ajan vai?

Vierailija
24/29 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syylä on vieläkin nenässä. Tyttö on nyt 14 vuotta ja syylän sai sormeen 3 vanhana. Ei ne välttämättä lähde mihinkään.

Vierailija
25/29 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kevyt on sairaan määritelmä, jos näin ajatellaan.

Itse poistin syylän jalkaraspilla hiomalla ja terävällä metalliesineellä kaivamalla. Oli tiukassa saada se pois. Kymmeniä kertoja rappasin ihon pois niin että veresliha tuli esille ja kun iho kasvoi takaisin syylä palasi :( Nyt olen päässyt siitä jo eroon. Jäädytystä ei voinut edes ajatella, koska syylä kasvoi ihon alle, eikä ulospäin. Ja voitteko uskoa, jos minulle tulee syylä, se on ollut usein siinä samassa kantapohjassa!!

Vierailija
26/29 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta noita syyliä ei sitten pois saakkaan.

Vierailija
27/29 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syylä on vieläkin nenässä. Tyttö on nyt 14 vuotta ja syylän sai sormeen 3 vanhana. Ei ne välttämättä lähde mihinkään.

Vierailija
28/29 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/29 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella tarttui sormesta nenään Sama syylä on vieläkin nenässä. Tyttö on nyt 14 vuotta ja syylän sai sormeen 3 vanhana. Ei ne välttämättä lähde mihinkään.

- tai ei siis itsestään, mutta poistamalla. Syylävirus voi kyllä olla oireettomana elimistössä (ehkä sitä tarkoitat kun sanot ettei lähde mihinkään) mutta sen näkyvän syylän voi kyllä poistaa (ja pitääkin poistaa, ettei leviä).

Minulla oli pari pientä syylää kädessä joskus 20 v sitten, poistin niitä Verruxinilla varmaan jotain 2 vuotta kunnes elimistö kehitti vastustuskykyä + lakkasivat ilmaatumasta. (En tiennyt silloin tuosta jäädyttämisestä, joka on tehokkaampi konsti, liekö sitä vielä silloin ollutkaan). Pari vuotta sitten muutama syylä (pieni) ilmestyi käteen, ja puolisen vuotta siitä huomasin yhden nenänpielessä. Käden syyliä poistin itse Verruxinilla, mutta nenän syylän posti ihotautilääkäri jäädyttämällä (sattui hieman, mutta syylä lähti eikä ole palannut). Lääkäri sanoi että kädessä olevat syylät kannattaa heti poistaa, koska kädestä virus leviää helposti juuri esim kasvoihin, koska ihminen koskettelee ksavoja huomaamattaan useita kertoja päivässä. Jäädyttäminen aiheuttaa iholle lievän tulehdusreaktion, joka aktivoi elimistön omaa puolustusta niin että se torjuu viruksen eikä syylä enää ilmaannu. Joissain tapauksissa 1 hoitokerta ei riitä, vaan syylä tulee uudestaan + jäädyttäminen pitää tehdä uudestaan.

(kasvoista syylän poistamisessa on lähinnä se ongelma, että poistaminen saattaa jättää iholle pienen arven. Minulle ei jäänyt. Myös plastiikkakirurgi voi poistaa syylän kasvoista, mutta se on huomattavasti kalliimpaa kuin jäädyttäminen).