Mitä ruokia/ruoka-aineita et suostu syömään?
Varmasti kaikilla on jotain ruokajuttuja, jotka eivät vain mene kurkusta alas. Itse en syö mm. sieniä, sipulia, homejuustoa tai verisiä pihvejä.
Kommentit (72)
Mätiä, avokadoa ja hunajamelonia
Ja minä kun RAKASTAN nimenomaan noita! Itselläni tökkii sisäelimet, en ole kyllä yrittänytkään pitkään aikaan syödä niitä. Vaikka se olis kyllä kätevää ruokaa, koska ovat edullisia.
Ja siitä, kun joku sanoi, että hänelle maistuu kaikki koska on aikuinen, niin kyllä kai kaikki sen verran aikuisia ovat, että jos jossain tarjotaan näitä kunkin vähiten suosittuja ruokia niin emme ala väännellä naamaa ja yökötellä. Mutta silti aikuisillakin saattaa olla ruokia, joita ei voi vaan sietää.
Mutta, oletteko te kaikki nirsot maistaneet näitä haukkumianne ruokia? Vai oletteko vain luoneet mielikuvan,että ne on pahoja? Esim. mädit,etanat,sisäelimet? Oletteko maistaneet niitä ja todenneet pahoiksi/ epämiellyttäväksi suussa vai oletteko vaan päättäneet ettette syö niitä? Ja en kysy millään pahalla, älkää vetäkö herneitä neniin? ;)
eivät uppoa, vaikka säännöllisin väliajoin maistankin ihan testatakseni, joko suu tottuisi makuun... ja ihan sama, mitä merkkiä, samalta ravalta maistuvat. Muuten menee kaikki. Onkohan kahvissa, oluessa ja tupakassa muuten samoja kitkeriä aromiainesosia, kun mikään niistä ei maistu minulle?
En vaan pysty syömään:
-punaista lihaa (ällöttää ajatuskin)
-makkaraa ja leikkeleitä
-sisäelimiä tms.
-äyriäisiä ja "raakaa" kalaa
-kurpitsaa
-kirsikoita
Syön siis broileria, kalaa, sieniä, kaikkia juustoja yms.
jostain syystä maistan ne oli sitten uunissa, muurikalla, pannulla paistettu, mausteliemessä(sillejä kuitenkin rakastan), ihan miten vain...liekö peruja, kun tyttönä keittelin niistä perheemme kissoille sellaista puuroa, yäk, mikä haju!
Kiinalaiset kananjalat (ja tarkoitan nyt tällä ihan oikeasti jalkoja) eivät innosta, enkä tykkää syödä minkään eläimen aivoja, sekä hyytelömäisyys että ajatus aivojen syömisestä inhottaa. En muutenkaan ole kovasti hyytelön (esim. aladoobi, Jell-O) perään. Muuten kaikki käy.
Kesäkeitto ei oikein uppoa. Homejuustosta en välitä mutta voin syödä jos sitä jossain ruuassa on.
Hmmm. Taidan olla aika kaikkiruokainen :)
mutta ei pidä maitopohjaisista puuroista ja velleistä. Pahimpia noista on mannapuuro ja helmipuuro. Sosekeitot ei mene kurkusta alas sileän koostumuksensa takia. En oikeen saa alas perunamuusiakaan jos siinä ei ole klönttejä.
kärkipäässä;
-mango
-hunajameloni
-guadalupemeloni (jotenki noin se kirjotettiin :)
-etanat
-katkaravut
-simpukat
-kieli, munuaiset, maksa (laatikkona voin syödä)
-päärynä hedelmämuodossa (ja muutama muukin hedelmä, esim. litsi)
-valkosipuli
Siinäpä ne oikeastaan. Ja noita kaikkia luonnollisesti olen maistanut montakin kertaa, paino sanalla maistanut, koska enempää en alas saa. En ala yökkiä tms. jos jotain noista eteeni saan, jätän vain syömättä maistettuani ensin kohteliaisuudesta.
Tuo meloni ja mango on kaikista pahin ja oksettavin mun inhokeista, jo se haju saa kuvotuksen nousemaan..:S Ja yökkäyttää ihan todenteolla. Vesimelonia kyllä voin syödä, se on hyvää.
inhokin; tuo Helmi-suurimoista tehty puuro! Aivan yököttävää, en saa alas, on kuin sammakonkutua!
Niille jotka ei tiedä, on siis perunasuurimoista maitoon (yleensä) tehty puuro.
Ja sitten ihmetellään miksi lapset ei syö, kun vanhemmat antaa tälläsen esimerkin.
T. kokki
kaikesta ei vaan voi tykätä!!
Ei sitä tarvi lapsille näyttää ettei tykkää, ja voi lapsille silti tarjota inhoamiaan ruokia. Kyllä minä ainakin tarjoan.
Ja lapsellakin on muutama ruoka josta selkeästi ei pidä, en tee siitä numeroa, eikä hänkään edes sano mitään, jättää vain vähin äänin syömättä. Siitä pakottamisesta se hyihyttely syntyy lapsilla.
Typerää kokilta sanoa noin, tiedät aivan hyvin että kaikki ei pidä kaikesta. Se ei ole mikään lapsen kranttuuden tae, jos vain on tekemättä numeroa siitä.
Luuletko, että vasitella ihmiset ei suostu syömään mielellään inhoamiaan ruokia?! Siis että vasiten kranttuilevat?! Ei sille voi mitään jos oikeasti tulee yökkörefleksi!
Toinen kokki jatkaa:
Minä olen nirso. En suostu syömään huonoa ruokaa. Ja sitä on tässä maassa, varsinkin joukkoruokailussa, niin paljon että hävettää.
Ehdoton ei mulla on kahville, oluelle, sinapille, kaikille marinadimoskille ja hernekeitolle. Kyllä, olen maistanut. Voiko Suomessa koulunsa käynyt välttyä hernekeiton syömiseltä? Ei voi.
Muita "inhokkeja" (=huonoja ruokia) syön jos on pakko, mutta mielummin olen ilman jos ruoka on tehty huonoista raaka-aineista tai se on tehty niin että siitä on tullut pahaa.
Pahaa ruokaa on. Ja paljon.
En pidä kahvista, oluesta, piimästä, maidosta pelkiltään juotuna, kurkusta tuoreena enkä suolakurkkuna, meetvurstista tai muutenkaan makkaroista.
Makkaroista syön pari braatvurstia vuodessa ja siskonmakkaraa keitossa. Tuorekurkku suoraan ystävän kasvihuoneesta haettuna menee ihan hyvin, mutta jo ajatuskin talvella ulkomailta lennätettävästä kurkusta saa mut voimaan pahoin.
Kala ja äyriäiset ovat pois ruokavaliosta allergian takia, äyriäisiä en syönyt edes silloin kun vielä voin syödä kalaa eli noin 7 vuotta sitten. Kun vielä lisään, että välillä joudun poistamaan ruokavaliostani pavut, sienet, punajuuren, kaalit, useat tuoreet kasvikset, laktoosia sisältävät tuotteet jne. niin olen oikea painajainen vieraana.
En edes koske kaloihin (vaikka olisivatkin vain fileitä), en edes suutele ihmistä, jonka tiedän syöneen kalaa lähiaikoina (viikon sisällä).
Oksettavia, kuvottavia ja kaikintavoin vastenmielisiä eliöitä.
Toinen on tee, jo pelkkä haju aiheuttaa oksennusrefleksin.
sika-nauta jauhelihaa, makkaraa jonka lihapitoisuus on alle 70%, äyriäisiä, läskisoossia, enkä mitään sisäelimiä, aivoja ym..
ja en myöskään syö hernekeittoa, pinaattikeittoa tai maksalaatikkoa. YÖK!
sisäelimet ja katkaravut. YÖÖÖÖööööööÖÖöökkkkkK!!
-läskinen liha ja kala
-pinaattikeitto
-mandariini
-appelsiini
-banaani( jo ajatuskin etoo)
-tuore tomaatti
-oikeastaan moni hedelmä, vihannekset kaikki ok