Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia/ruoka-aineita et suostu syömään?

Vierailija
19.11.2009 |

Varmasti kaikilla on jotain ruokajuttuja, jotka eivät vain mene kurkusta alas. Itse en syö mm. sieniä, sipulia, homejuustoa tai verisiä pihvejä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa tekee tuore paprika, hajukin etoo. Muissa muodoissa (paprikajauhe, paprikamurska jne.) käytän kyllä ruoanlaitossa ja hyvällä ruokahalulla syön, mutta tuoreena, hrr.

Vierailija
22/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain kumman syystä myös emmental. Kaikki muu menee kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa, munuaiset, keuhkot.

Vierailija
24/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin liha ja maito juotuna ja useimmissa muissakin muodoissaan. Kananmuna, paitsi jos on vaikka joku leivonnainen, jossa se ei maistu.

Muuta en keksi.

Vierailija
25/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Isot sipulipalat, varsinkin huonosti kuullotetut. Pieneksi silputtu sipuli + sipulijauhe eivät aiheuta oksennusrefleksiä. En tiedä mikä tossa mättää :(

-Maksaruuat (paitsi maksamakkara)

-Veriletut.

-Pinaattikeitto (pinaattiletut on ok).

-SIENET (ei missään muodossa, ei edes jauhettuna).

-Keitetty riisi.

-LÄSKINEN liha.

-Kaurapuuro + se toinen liisteripuuro (puolukkapuuro?). Ei mene alas, ei. Muut puurot kyllä uppoaa.

-Lindströmmin pihvit, ei väliä onko itse tehtyjä vaiko kaupan.

-KAUPAN lihapullat + -pihvit. Merkillä ei ole väliä. En tiedä mikä noissa tökkii.

-Tuuvinki, porkkanalaatikko ja lanttulaatikko.

-MARENKI, hyi helvetti.

-Kookos, pari kertaa olen erehtynyt ottamaan jonkun leivoksen, missä on kookosta ja kyllä ne alas meni (kakoen).

Vierailija
26/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa niin, että vaikka ekalla maistokerralla en tykännyt, myöhemmin sitten maistui, rupesi oikein tekemään mieli. Tuosta avokadosta vaan tuli mieleen! Muita tällaisia on ollut ainakin varsiselleri.

Vierailija
27/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maito, ainoastaan kaakaon kanssa voin juoda maitoa, muuten ei. Murotkin syön nykyisin piimän kanssa.

-Kesäkeitto.

-Lauantaimakkara.

-KAIKKI LÄMPIMÄT juomat; kahvi, tee ja lämmin mehu. Jäätee on hyvää.

-Lasagne (tätä syön kyllä, jos on "pakko" ja jos siskoni ei ole tuota tehnyt).

-Spagetti (tässä sama juttu kuin edellisessä).

-Oliivit.

-Homejuustot.

Vierailija
28/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanat, käärme, koira, aivot ja munuaiset.

Vierailija
29/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoittaen normaaliruualla kaikkea sellaista mihin Suomessa voisi suht todennäköisesti törmätä.

En suostuisi syömään esim. kypsentämättömiä aivoja enkä "hienoja" juustoja joita on kypsennetty niin kauan ja sellaisissa oloissa että niissä ryömii matoja. Näistä viimeksimainituista juustofriikki sukulaiseni jaksaa vaahdota. En usko että hänkään on niitä oikeasti syönyt, mutta kuka tietää.

Vierailija
30/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot kyllä nirso :)

Vierailija
31/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkku menee mutta esim. kinkku leikkeet tai suikaleet jotka narskuu hampaissa ei vain mene alas. Makkaroista menee alas siskonmakkara keitossa ja kalkkunanakit. Se perinteinen makkaran maku saa yökkäilemään.

Mulla tuli aikoinaan kauhea inho lihaa kohtaa ja olin liki 10 vuotta kasvissyöjä, mutta sit pikkuhiljaa alkoi menee alas ensin tonnikala, sit kana ja nyt menee ihan pihvikin, mut kinkku ja makkara en saa nielaistua. Vettä tulee silmistä jo yritytksestä.

Niin ja sit näist tavallisimmista on viel kahvi. En pysty edes maistamaan.

Muuten syön aika ennakkoluulottamasti tosin etanoita, ostereita yms. en ole syönyt.

Vierailija
32/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesäkeitto.

Vierailija
33/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotain häränpalleja ja muita häntiä.

Kaikki muu kyllä taitaa mennä.

Vierailija
34/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-liha, jossa läskiä ja jänteitä

-puolikypsä pihvi/muu verinen liha

-simpukat

-maito (juomana, kaikki maitotuotteet menee, rakastan juustoja, jugurtteja ym.)

-mykyrokka (tämä perinneruoka, johon tulee sisäelimiä, verta ym.)

Vierailija
35/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimet tökkää myös, lihaa syön.

Vierailija
36/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veri, äyriäiset yms. Einesliharuoat, homejuustot paitsi aura, riista, karitsa, lammas, maito pelkiltään, jotkut makkarat esim. lauantai.

Vierailija
37/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hassua, kun joku ei voi sietää sitä, mitä toinen rakastaa. Täällä on mainittu monta mun herkkua, esim. sienet, sipuli, kesäkeitto, parsakaali, oliivit, paprika, avokado, hunajameloni, pinaattikeitto, kookos, lasagne. Niin meillä on erilaiset maut.

Vierailija
38/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Isot sipulipalat, varsinkin huonosti kuullotetut. Pieneksi silputtu sipuli + sipulijauhe eivät aiheuta oksennusrefleksiä. En tiedä mikä tossa mättää :(

-Maksaruuat (paitsi maksamakkara)

-Veriletut.

-Pinaattikeitto (pinaattiletut on ok).

-SIENET (ei missään muodossa, ei edes jauhettuna).

-Keitetty riisi.

-LÄSKINEN liha.

-Kaurapuuro + se toinen liisteripuuro (puolukkapuuro?). Ei mene alas, ei. Muut puurot kyllä uppoaa.

-Lindströmmin pihvit, ei väliä onko itse tehtyjä vaiko kaupan.

-KAUPAN lihapullat + -pihvit. Merkillä ei ole väliä. En tiedä mikä noissa tökkii.

-Tuuvinki, porkkanalaatikko ja lanttulaatikko.

-MARENKI, hyi helvetti.

-Kookos, pari kertaa olen erehtynyt ottamaan jonkun leivoksen, missä on kookosta ja kyllä ne alas meni (kakoen).

Tää on ihan kuin jonkun 4-vuotiaan lista :) Ja ap:kin ihmetyttää; mitä ruokia voit syödä?

Vierailija
39/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kalasta, ja aina on kompastuskivenä se, että esim. ravintolan kala-annoksissa on tilliä vaikka sitä ei lue ruokalistassa. Arvatkaa muistanko aina sanoa että en halua sitten tilliä ruokaani, sitten sitä raaputellaan veitsellä pois.

En myöskään tykkää basilikasta, jolla monet vuohenjuusto ja tomaatti-ruoat on pilattu.

Vierailija
40/72 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Isot sipulipalat, varsinkin huonosti kuullotetut. Pieneksi silputtu sipuli + sipulijauhe eivät aiheuta oksennusrefleksiä. En tiedä mikä tossa mättää :( -Maksaruuat (paitsi maksamakkara) -Veriletut. -Pinaattikeitto (pinaattiletut on ok). -SIENET (ei missään muodossa, ei edes jauhettuna). -Keitetty riisi. -LÄSKINEN liha. -Kaurapuuro + se toinen liisteripuuro (puolukkapuuro?). Ei mene alas, ei. Muut puurot kyllä uppoaa. -Lindströmmin pihvit, ei väliä onko itse tehtyjä vaiko kaupan. -KAUPAN lihapullat + -pihvit. Merkillä ei ole väliä. En tiedä mikä noissa tökkii. -Tuuvinki, porkkanalaatikko ja lanttulaatikko. -MARENKI, hyi helvetti. -Kookos, pari kertaa olen erehtynyt ottamaan jonkun leivoksen, missä on kookosta ja kyllä ne alas meni (kakoen).

Tää on ihan kuin jonkun 4-vuotiaan lista :) Ja ap:kin ihmetyttää; mitä ruokia voit syödä?

No ei noi mun rajoitteet nyt niin rajoitavia ole. Pihvin voi tilata kypsänä, sieniä ja homejuustoja on helppo vältellä. Ainoa ongelma on oikeastaan sipuli, jonka kanssa saa kyllä olla varovainen. Mutta toisaalta sipuli-inho on kuitenkin sen verran yleinen, että vaihtoehtoja yleensä löytyy.

Lisäisin listaani vielä nämä täällä mainitut "erikoisuudet" eli kaikki sisäelimet, etanat, mäti, osterit, sammakot jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi