HGIN KESKUSTASSA ASUMINEN: millaista se on?
Ollaan katseltu jo pidempään asuntoja, mieleistä ei ole löytynyt. Nyt vastaan tullut muutama kiva kämppä keskustassa 00100 postinroalueella, pitäisköhän tosissaan alkaa harkita.... Te jotka asutte keskustassa, millaista se on? Millaisia nuo 1900-luvun alkupuolen talot ovat kotina, kuuluuko äänet hyvin? Tiedän, että seinät ovat oikeasti paksut, mutta sehän ei todista yhtään mitään. Millaista porukkaa keskusta-asuminen viehättää? Missä lenkkeilette, ulkoilette yms?
Kommentit (25)
ihan keskustassa mutta vastaanpa kuitenkin:-)
Keskusta-asuminen on mukavaa jos tykkää ihmisvilinästä, kotoisista kahviloista, hyvistä ravintoloista, erilaisista aktiviteeteistä koko perheelle, julkisilla kulkemisista jne. Lenkkimaastoja löytyy vaikka millaisia; itse juoksen aika paljon Seurasaareen ja sitä ympäri kun Töölössä asun. Työmatkani on pelkkää merenrantaa pyöräilyä; sen hienompaa työmatkaa ei olekaan! Lenkillä käyn myös keskuspuistossa (mutta se on kaukana 00100 -alueesta)) ja Töölönlahdella. Melu ei haittaa minua ollenkaan, mutta eihän täällä hiljaista ole (me asutaan 1930-luvulla rakennetussa talossa); kuuluu autojen ääniä, hälytysajoneuvoja ja joskus rappukäytävästä jotain. Kesällä me joudutaan nukkumaan ikkuna kiinni kun on ikkuna suoraan meluisalle kadulle.
Millaista porukkaa? No jos kaikenmoista. Jos muutat 00100 -alueelle niin hyvin toimeentulevaa, lapsiperheiden vanhemmat ovat tyypillisesti minua paljon vanhempia (olen 29-v ja 4- ja 6-vuotiaiden lasten äiti). Positiivista on että kaikki haluavat asua kerrostalossa ja kaupungissa; on nää asunnot sen verran kalliita ettei täällä ketään pakosta asu. Ja työmatkat on melko lyhyitä joten ihmiset pääsevät hakemaan lapsia tarhoista aikaisin.
on turha kysellä keskusta-asumisesta, sillä kaikkien oikeiden av-mammojen mielestä ainoa oikea asumismuoto lapsiperheelle on oma pientalo suburbiassa. Tulet saamaan kuraa niskaasi täällä.
on turha kysellä keskusta-asumisesta, sillä kaikkien oikeiden av-mammojen mielestä ainoa oikea asumismuoto lapsiperheelle on oma pientalo suburbiassa. Tulet saamaan kuraa niskaasi täällä.
... me ulkoillaan koko perheen voimin kesäisin leikkipuistoissa ja esimerkiksi Suomenlinnassa käydään kaikkina vapaaviikonloppuina aamupalabrunssi-retkellä. Nyt ollaan aloitettu luistelukausi; viime viikonloppuna ulkoiltiin luistellen Brahen kentällä.
Meillä iso miinus on se, ettei talomme pihalla ole mitään leikkitelineitä eikä talossa asu muutenkaan muita lapsia meidän lasten lisäksi. Pitää siis aina sopia leikkikavereita kylään.
Olet jo saanut aika hyvat vastaukset. Peesaan postiviisita ja negatiivisia puolia.
Mutta, kysehan on siita viime kadessa, miten sina haluat elaa. Jos "unelmasi" on paastaa lapset takaovesta pihalle mellestamaan, niin keskusta-asuminen ei sovi sinulle :-)
Metelin kuuluminen kadulta riippuu pitkalti siita, mihin suuntaan asunto on ja minka kadun varrella. Esim. Toolossa on tosi tosi hiljaisia katuja, ja jos makuuhuoneet on viela sisapihalle, et metelia usein kuule.