Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoa kun kaverin vauva on ruma!

Vierailija
19.11.2009 |

Pidän lapsista mutta vauvat ei oo muhun oikeen koskaan kolahtaneet, lukuunottamatta omia ja muutaman läheisen ihmisen vauvoja. Toki olen aina voinut ihan rehellisesti vauvoja kehua "söpö" jne.

Mutta nyt sai kaveri ruman lapsen. Ihan on isäänsä tullut ja raukka parka on vielä tyttö, se on jotenkin vastenmielistä ja innosta edes näyttelemään yhtään.

Mitä jos ei sano mitään, onko aina pakko kehua? haukkua en kehtaa!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tajuan että aloitus on kestoprovo, jonka joku värkkäsi kun ei ollut muutakaan tekemistä.

Mut silti, onhan näitä ihmisiä olemassa. Yleensä he vaan ovat niin itsekeskeisiä, että kasvu on jäänyt jotenkin kesken. Niin että tilanteessa, jossa olisi paikallaan vaan onnitella, jäädään miettimään ihan sitä omaa napaa ja omia mielipiteitä, koska yksinkertaisesti ei ole tilannetaju päässyt elämässä kehittymään.

Mä en edes viitsi tässä sanoa, että vastasyntynyt ihminen on maailman arvokkain asia, jonka ei tarvi lunastaa ap:n kaltaisten tyyppien hyväksyntää miellyttämällä häntä. AP todennäköisesti kun sen tietää ja haluaa vaan provota...tai sitten, jollei tiedä, niin ei vaan kykene tajuamaan ihan ollenaista osaa ihmisen elämästä.

Vierailija
2/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ulkonäköä pitäisi kommentoida? Tuskin kommentoit jokaisen vastaantulevankaan ulkonäköä. Voit näytellä kiinnostunutta esimerkiksi kysymällä joko osaa tehdä sitä ja tätä ja leikkimällä lapsen kanssa. Jos tyttö näyttää isältään niin sen voit toki sanoa, mutta voit olla myös sanomatta.

Itseäni ei juurikaan vauvat kiinnosta, joten leikitän niitä hetken jollain lelulla ja juttelen samalla normaaleista asioista. Olen osoittanut kiinnostusta ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tosin kun kaveri saa vauvan niin aika vähän tulee hänen luonaan enää käytyä. Ennemmin kysyn häntä muualle, jolloin hän jättää vauvan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vauvaa pitäisi kehua?? Ei tietenkään haukkuakaan, tarviiko vauvan ulkonäköön ottaa mitään kantaa? Mikä ihmeen käytäntö tuo on? En minä muidenkaan ulkonäköä kehu, ellei siltä tunnu.

Vierailija
4/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2009 klo 23:31"]

eihän sillä ole väliä onko tyttö tai poika. Kunhan vaan on kaunis. Vai mitä?

Kuka oikeasti rupeaa arvostelemaan vauvoja ulkonäön perusteella?! Täytyy olla tosi pinnallinen ihminen, jos ei osaa vauvassa muuta nähdä.

Sano nyt vaikka ihanaksi.

[/quote]

Täytyy olla tyhmä tai tekopyhä jos yrittää vähätellä ulkonäön merkitystä. Ulkonäöllä on todella suuri merkitys siihen miten ihminen elämässä pärjää ja millainen hänestä tulee.

Vierailija
5/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2009 klo 15:34"]

"aivan kuin ilmetty isänsä!"

tiedän tunteen...rumat vauvat on rumia.

[/quote] Meillä on ihanan söpö vauva. Mutta onkin jo 2-vuotias. Bussissakin ihmiset tulevat juttelemaan vauvalle jotain.

Ihan hauskaa mutta ahistavaa välillä kun ihan tuntemattomat..

Vierailija
6/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla noin pinnallisia?

Vierailija
7/70 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin kerran, että "onko sillä vesipää?". Vähän vaan suuttui ja yritti väittää että pää on vaan iso, mutta kamala kakara se oli.

Vierailija
8/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no-voiko toivottaa REHELLISESTI onnea,jos lapsi on suohirviön näköinen?????

Sillä juuri silloinhan sitä onnea juuri tarvitaankin.

Vierailija
9/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kyllä isänsä näköinen lapsi! No, pääasia että on terve..." :D

Vierailija
10/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kaikki vauvat on ihania, sanoin omaa kakkostanikin lyttypääksi, kun oli niin kasaan painunu pää ihan uutena ja turvoksissa synnytyksen jälkeen, oli ihan omituisen näköinen, mutta niin ihana. :)

Mä voin jokaiselle pienelle sanoa ihan rehellisesti, että "ootpa ihana ja suloinen!" Ja ainakin vauvat tuoksuu ihanasti uudelle :)

Vierailija
11/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri veti herneen nenuun kun sanoin sen vauvan nähdessäni "kauheen pitkä pää". Vaikka se oli ihan tosiasia, sillä oli pitkä pää.

Oli tilittänyt sitten yhteiselle kaverille mun sanomisesta. Tän kaverin kanssa naurettiin että kaikesta sitä ihmiset suuttuukin.

Vierailija
12/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoista voi tulla ihan nättejä aikuisina.

Kehu tosiaan luonnetta.

Vierailija
13/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se menee niin että rumista vauvoista kasvaa niitä kaunottaria ja komistuksia :) Meillä ainakin lähipiirissä näin..

Vierailija
14/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haisee niin ihanasti vauvalle ....

Ei sitä tarvi kauniiksi kehua jossei ole, harva vastasyntynyt kai sitä on ihan klassisessa mielessä. Voihan se olla vaikka virkku ja tarkkaavainen ja eloisa, ja varmasti sillä on sievät pikku kädet tai varpaat tai niska tms.

Vierailija
15/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jutut ovat vain provoa, mutta olen näköjään niin tylsistynyt että silti jaksan vastata:

tuskin kovin moni on sitä mieltä että kaiken sen odotuksen jälkeen onnittelu ei olisi paikallaan, näytti vastasytynyt miltä hyvänsä. Vaikka omallani olisi ollut pippeli otsassa, olisin silti halunnut tulla onnitelluksi.

Vierailija
16/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano suloiseksi, se nyt voi olla paljon muutakin kuin sitä kauneutta :D

Mutta omani, esikoinen oli todella ruma pienenä, siis ekat 2kk.. tasoittua ja alkoi muistuttaa ihmistä sen jälkeen. nyt 5v on komia miehen alku :D

kuopus oli kaunis syntyessään, nyt 2v ei erityisen kaunis.

Mutta minun rakkaita silti.

ystäväni lapsi oli myös todella ruma vauvana. Nyt on jo reilu 10v todella kaunis neito.

Ulkonäkö ehtii muuttua vielä useaan otteeseen tälläkin vauvalla :D

Vierailija
17/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kehua.

Voithan kierrellä ja kaarrella.

Sanoa, että voi sinua pientä (ei suloista). Oletpa sinä pieni, tästä se kasvu lähtee. tms.

Ei sitä ulkonäköä tarvi kehua...

Vierailija
18/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätä se tunnettuun lentävään lauseeseen: MOni kakku päältä kaunis. Sitten voit kerrata vaikka, kuinka surkeasti Britney Spersinkin elämä on mennyt, vaikka nätti likka onkin ja että voihan käydä niin hyvin, että tytöstä tulee lepakko, jolloin karu ulkonäkö voi olla vain plussaa.

Vierailija
19/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukassa aikuisella ihmisellä, jos kerran pitää oikein ihmetellä että mitä voi sanoa. Miten te pärjäätte elämässä? Vai tuletteko kännykän kanssa aina av:lta kysymään kun tulee tiukka paikka ettekä osaa sanoa mitään fiksua ilman toisten neuvoa?

Ja mitä tulee siihen, että neuvolantäti on kehunut jonkun vauvan päätä kauniin muotoiseksi niin et taida tietää, että th on ehkä tarkoittanut sitä vilpittömästi. Kai tiesit, että toisten vauvojen päät on ihan karmeanmuotoisia kun lyttääntyvät synnytyskanavassa miten sattuu ja hyvässä lykyssä revitään vielä imukupilla pois. Siinä on kuulkaa kaunis kallonmuoto kaukana. Eli luultavasti th on tarkoittanut tosiaan sitä mitä on sanonut eikä se ole tarkoittanut sitä, että th ei ole keksinyt mitään muuta hyvää sanottavaa.

Meillä on kauniita vauvoja ollut, ei ole tarvinnut ajatella että joku kehuisi vain jotain sanoakseen. Mutta meidän lapsilla on myös ollut kauniinmuotoiset päät syntyessään, koska ovat syntyneet suht vilkasta vauhtia eikä ole lyttääntyneet mihinkään suuntaan vaan pää ollut kauniin pyöreä. Poikakin oli niin nätti, että moni sanoi että sen pitäisi olla tyttö kun on niin nätti. Ja en kuvittele siis että omani olisi joku maailman suloisin, mutta kauniita ovat olleet.

Vierailija
20/70 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen ulkonäköasia nouseekin tapetille. Miksi ihmeessä tyttövauvan pitäisikään olla kaunis? Miksi kuvittelette että vanhemmille pitää kertoa jo noin pienen lapsen kohdalla että ulkonäkö kelpaa teille?

Sanokaa jotain muuta, vaikka olisi kauniskin vauva. On ihanaa saada vauva, se on valtavan suuri positiivinen elämänmuutos. Repikää jotain siitä.