Mitä sanoa kun kaverin vauva on ruma!
Pidän lapsista mutta vauvat ei oo muhun oikeen koskaan kolahtaneet, lukuunottamatta omia ja muutaman läheisen ihmisen vauvoja. Toki olen aina voinut ihan rehellisesti vauvoja kehua "söpö" jne.
Mutta nyt sai kaveri ruman lapsen. Ihan on isäänsä tullut ja raukka parka on vielä tyttö, se on jotenkin vastenmielistä ja innosta edes näyttelemään yhtään.
Mitä jos ei sano mitään, onko aina pakko kehua? haukkua en kehtaa!
Kommentit (70)
idiootti ,lapsellinen ruma ihminen henkisesti!
Olisin onnellinen että ystäväni vauva olisi edes jäänyt eloon..ja sinä puhut tuollaisia,sika!
tai sitten on raukka (ap siis) äärimmäisen yksioikoinen ja tyhmä ihminen jos ei näe ihmisissä ja pikku vauvoissa muita puolia kuin ulkonäön.
En ole ymmärtänyt, että vastasyntynyttä vauvaa täytyy vuolaasti kehua. Olen onnitellellut vauvasta ja jos olen lähemmin tarkastellut, olen saattanut hämmästellä pieniä käsiä. Mä en vaan ylipäätänsäkään jaksa olla toisten lapsista kovin kiinnostunut, ainakaan niin että kehuisin niitä maasta taivaaseen jatkuvasti.
Eihän kukaan nyt tosissaan tällaista kysy?
Mun ystävä sai ruman vauvan ja kehuin, että 'söötti pieni nyytti' vaikka eipä nyt ehkä ollutkaan.
Oma vauva on äidille herkkääkin herkempi paikka. Ja rumastakin vauvasta voi kasvaa todella söpö pikkulapsi ja kaunis aikuinen, mutta tuore äiti ei unohda sitä, jos hänen lastaan ei ole pidetty ihanana ja söpönä jo vauvasta asti.
Sanot tietysti mitä ajattelet niin ei tarvitse toista kertaa sitä hirviötä nähdä. Ja heität heipat kaverisuhteellesi.
vieraat, kaverit ym. eivät kyllä ollenkaan vaavelin ulkonäköä kehuneet. onnittelivat toki muuten ym. En edes ulkonäkökehuja osannut odottaa, mutta nyt tuli mieleen, että olikohan niiden mielestä ruma, kun eivät mitään sanoneet.??? Jos kerran vauvan ulkonäöstä tarvitsee jotain kommenttia antaa. en käsitä.
Meidän neuvolan täti sanoi esikoisesta, että onpa lapsella kauniin muotoinen pää. Häh!!! Mulla meni ihan varmaan suu auki, että kuulinko oikein! Siis oikeasti, jos se väkinäinen kohteliaisuus on noin ontuvaa, niin ihan vapaasti voi pitää suun kiinni. Oikein pistää miettimään, että minkälainen kehulista sillä neuvolan tätsylläkin on, ja sieltä sitte nykäsee randomilla jonkun, mitä ei just tälllä viikolla ole vielä käyttänytkään.
Vauvoilla on kyllä niin monen mallista ja muotoista päätä, että hyvinkin voi olla kauniin muotoinen, minusta esim. pyöreämpi pää on paljon kauniimpi kuin soikea ja takaraivolta lättänä. Pään muoto katsos muuttuu vauvoilla paljonkin, esim. nukkumisasennon takia.
eihän sillä ole väliä onko tyttö tai poika. Kunhan vaan on kaunis. Vai mitä?
Kuka oikeasti rupeaa arvostelemaan vauvoja ulkonäön perusteella?! Täytyy olla tosi pinnallinen ihminen, jos ei osaa vauvassa muuta nähdä.
Sano nyt vaikka ihanaksi.
Ruttuisilta, punaisilta ja pikkuisilta. Ei kukaan pikkuvauva ole sen kauniimpi tai rumempi.
Vasta puolenvuoden-vuoden iässä lapsi alkaa näyttää suloiselta, söpöltä, kauniilta jne. Turha siis arvostella vauvan ukonäköä, kun se muuttuu kuitenkin.
ettei hän kehtaa haukkua vauvvaa! juu ei varmaan kannata siinä vanhempien kuulen haukkua mut sit ku ne ei kuule niin hauku vain kuule ihan vapaasti,ei se ole moksiskaan!
mun kaveri sanoi mulle:
"oi ku hauskan näkönen, aivan kuin joku metsän mönninkäinen, ai että eri hauskannäköinen,"
Olin onneks vauvasta niin onnesta sekaisin etten tajunnut etes loukkaantua.:D Nykyään tuo vain huvittaa. Tästä meijän metsän peikosta on kuoriutunut oikea kaunotar, monet sanoneet. :)))
sanooko sulle joskus joku olet ruma ? Et ainakaan kovin hyväkäytöksinen ole, kun jotain noin typerää edes mietit.
Jokaisesta löytyy jotain kaunista, joten mene reippaasti katsomaan ja sanot onpa suloinen.
Äidin mielestä on kuitenkin maailman suloisin ja mitä muuta siinä tilanteessa voit sanoa.
eihän sillä ole väliä onko tyttö tai poika. Kunhan vaan on kaunis. Vai mitä? Kuka oikeasti rupeaa arvostelemaan vauvoja ulkonäön perusteella?! Täytyy olla tosi pinnallinen ihminen, jos ei osaa vauvassa muuta nähdä. Sano nyt vaikka ihanaksi.
Pahimmassa tapauksessa vielä tyrkkäis sen rumiluksen mun syliin. Parempi olla sanomatta yhtään mitään.
Tosiaan sosiaalisiin tapoihin kuuluu ihastella toisen vauvaa. Mä ainakin päästään vaan jotain suustani, enkä sitä pahemmin mieti. Pääasia, että vauva näyttää tyytyväiseltä ja vanhemmille tulee hyvä mieli. Sehän kuuluu vauvakatsastusten ideaan, että vieraat "ihastelee" vauvaa. Varmaan olen elämässäni nähnyt rumia ja vähemmän rumia kurttunaamoja, ja koskaan en ole jälkikäteen edes miettinyt, mitä mahdoin sanoa. Vauvat on yleisesti tosi hellyyttäviä pienuudessaan ja vanhemmilleen tärkeitä!
Ja onhan se iso onni kun perheessä on uusi vauva, ulkonäkö on toisarvoinen tekijä.
Tosiaan sosiaalisiin tapoihin kuuluu ihastella toisen vauvaa. Mä ainakin päästään vaan jotain suustani, enkä sitä pahemmin mieti. Pääasia, että vauva näyttää tyytyväiseltä ja vanhemmille tulee hyvä mieli. Sehän kuuluu vauvakatsastusten ideaan, että vieraat "ihastelee" vauvaa. Varmaan olen elämässäni nähnyt rumia ja vähemmän rumia kurttunaamoja, ja koskaan en ole jälkikäteen edes miettinyt, mitä mahdoin sanoa. Vauvat on yleisesti tosi hellyyttäviä pienuudessaan ja vanhemmilleen tärkeitä!
Kaikkien mielestä vauvat eivät ole ihania. Itse kuulun myös joukkoon joka ei pahemmin vauvoista välitä, en pidä niitä hellyyttävinä eikä kaikki ole edes pieniä, on isoja "pötkylöitä" myös. Mä en todellakaan ole mikään lapsivihaaja, tykkään isommista lapsista, noin vuodesta ylöspäin olevista. Onneksi mun tutut tietää tän ja eivät edes odota sitä että kauheesti kiinnostuisin heidän vauvoistaan. Ei mua kiinnosta ottaa niitä syliin, vaihtaa vaippaa, laittaa tuttia suuhun tai syöttää, eikä edes pahemmin leperrellä, joten ei kukaan pidä mua outona kun en vauvoista sekaisin mene tai kiinnitä niihin kauheesti huomiota.
Toki mä olen onnitellut ja vilkaissut vauvoja, mutta siihen se yleensä on jäänyt.
sanot, että onpas sulla ruma baby ja et voi jatkaa kaveruuttanne.
Sitten soitat jollekkin sun ystävälle, mut hei, eihän sulla niitä olekkaan, kun olet niin TYHMÄ!!!
onnea!
Et kyllä varmaankaan ollut ihan tosissasi aloitusta tehdessäsi...
"Mitä mun pitäisi sanoa 30-vuotta täyttävälle rumalle ystävälleni? Voinko sanoa, että oletpa ruma?"
ei mikään erityisen suloinen, jotenkin kummallisen näköinen. Tukkaakin alkoi tulla, mutta näytti enemmän pojalta. (En pitänyt kovin kauniina, vaikka rakas olikin). Nyt on todella sieväkasvoinen, isosilmäinen hymyileväinen tyttö. Saa kehuja:-)
Itse olin lapsena "ruma" ja erityisen ruma teini-iässä. Sitten kuoriuduin ja olen ollut "ok":-) Ne tytöt, jotka ala-asteella olivat söpöjä opettajien lellikkejä, ovat nyt plösöjä keski-ikäisiä. Mieluummin viehättävä vanhempana kuin lapsena:-)