Ilkeä tunne. Eilen illalla tuntematon slaavilaisen näköinen mies pimpotti
ovikelloa. Kun avasin oven, mies oli kyykyssä maassa ja sanoi huonolla suomella myyvänsä jotain koristeita. Kassissaan sillä olikin jotain rihkamaa. Mutta eniten mua huolestutti se, että heti kun avasin oven, mies katsoi oven lukkoa.
Ei kai vaan ollut joku, joka suunnittelee asuntomurtoa. Meillä on vielä sellainen lasiruudukko ovessa. Sen lyö helposti kivellä rikki ja sitten vaan avaa oven reiästä.
Sanoin heti, että en osta mitään ja vedin oven kiinni. Hirvittää, jos olisin lähettänyt 4-vuotiaani avaamaan oven.
Tämä siis tapahtui eilen Espoossa.
Kommentit (22)
Tuli niin touhukkaasi just meidän ovelle vauhdilla (olisi ollut yhtiössä muitakin ovia), mies vielä meni ostamaan siltä ne puuhäkkyrät, ja sitten lähti menemään. Tuli siis kylän poikki meidän ovelle - ja lähti kylästä ulos!! Tuli ihan omituinen olo.. mä en päästä omia lapsiani availemaan ovea just tuon takia. Huij.
puolalainen mies ja yritti tyrkyttää jotain koristetta. Lähtöhinta 20 e ja lopulta olis myynyt 2 e. En ostanut.
Ei varmasti tunge eivätkä tutki mitään muuta kuin raamattua. Ilmoituksiahan saat tehdä jos siltä tuntuu.. hah hah. Hassu olet!
Kotimaiset jehovat ovat myös mielestäni epäilyttäviä, hehän vasta tunkevatkin sisälle tutkimaan, missä mahdolliset varashälyttimet ovat ja säilytänkö rahaa Raamatun välissä. Usein olen heistäkin tehnyt ilmoituksen poliisille, mokomat uteliaat epelit.
Asutaan kerrostalossa espoossa enkä edes mene avaamaan jos en tiedä kuka oven takana on. Ystävät tajuaa soittaa ja muutenki ilmottaa etukäteen.
Muutaman kerran soinut ovikello (joskus klo. 19 jälkeen) mutta siinäpä on soinut.. Tää on niin hullua aluetta että en ihan heti olis ovelle ryntäämässä..
kerran ovella joku venäläinen suht nuori mies,
joka yritti myydä jotain rihkamaa..eipä ole sen jälkeen kyllä käynyt ja tästä n 1½vuotta
puolalainen mies ja yritti tyrkyttää jotain koristetta. Lähtöhinta 20 e ja lopulta olis myynyt 2 e. En ostanut.
Sanoin heti että ei kiinnosta. Jotain puisia koristeita myi. Epämiellytävä tunne jäi!
Tyyppi kävi meidän ovella joskus viime viikolla.
Tuleepa ainakin epäily saatettua poliisin tietoon ja samalla kuulet onko alueella tehty asuntomurtoja.
niin kokeilisin slaavilaista vemputinta käytännössä. Jos osais hyvin laueta, niin ostaisin kiitokseksi pari kranssia.
Ajattele, Suomessa on eri murteita ja niissä kaikkia eri hassuja sanoja!! EI vittuuuu! Nyt repeen!! Joku puhuu eri tavalla, kuin MÄ MÄ MÄ!!! Vittu mikä vajakkiiiii!!
ja rimpauttaminen on kyllä puhelimella soittamista!
tapellaanko?
häh? Minustakin "pimpotti" on ihan normaali sana! Sen sijaan "pimputti" kuulostaa omituiselta. Tulee mieleen verbin sijasta joku substantiivi :D
pari vuotta sitten. Tekijä oli supisuomalainen, Hämeestä kotoisin oleva mies (jäi lopulta kiinni). Olenkin siitä lähtien ollut sitä mieltä, että kaikki suomalaiset miehet ovat rikollisia, varsinkin ne joilla on siniset silmät ja vaaleat hiukset. Päälle päinhän sen aina näkee.
av-tyyliin alkuperäinen aihe vaihtui kielioppiväittelyksi! :D
Mä ainakin ymmärsin heti, että pimpotti on ovikellon soittamista!
Mutta normaali myyjä seisoo vähän kauempana ovesta eikä heti ovensuussa kyykyssä. kukaan rehellinen myyjä ei ala tutkimaan oven lukkoa vaan katsoo asiakasta silmiin.
pumputti taas pianon soittamiseen. Mutta näitä murre-eroja:)
Etenkin maaseudulla. Yksi ajaa autoa ja toinen kiertää myymässä, jollei ole kesäaika jolloin liikutaan polkupyörällä. Yleensä myyntipuhe on kirjotettu tikkukirjaimilla lapulle, kielitaito olematon. Myytävä tavara ei todellakaan ole itse käsityönä tehtyä ja myyjä ei varmastikaan ole taideopiskelija jona esiintyy. Koskaan en ole kuullut että olisivat murtautuneet asuntoihin mutta maakellareihin kyllä ja kasvimailta on viety syötävää. Eli nälkä-nollabudjetilla liikenteessä nämä kaupustelijat!