G: Pystyisitkö oikeasti ja rehellisesti kuvitella asuvasi perheesi kanssa täällä:
http://www.etuovi.com/kohde/350015
Onhan tuo talo ihan sairaan kaunis ja tyylikäs ja unelma, mutta mua rupes naurattamaan kun ajattelin että minä, mieheni ja lapsemme asuttaisiin tuolla. Lelut olis levällään ja mä tekisin keittiössä makaroonilaatikkoa ja joku olis heittäny eteisen lattialle kuraset vaatteet joista sitten nalkuttaisin. Ja tuolla me sitten arkena vietettäis aikaa "arkiolohuoneessa". HAHAA! :D
Kommentit (41)
käy ulkona syömässä????? Ja miksi hankkia kesäasunto kauempaa? T: Taloa kesäasunnoksi harkitseva
Stokkalla ehkä kerran vuodessa. Nyt asun ihan muualla Suomessa, ja pärjään kokonaan ilman Stokkaa. Itse en voisi kuvitellakaan, että kesäasunto olisi pääkaupunkiseudulla :( t. 17
Itse asiassa ei kamalasti eroa omastamme. Tilaa on toki vähän enemmän ja ylellisempää, mutta ei mahdoton ajatus. Olisipa ihanaa soitella flyygeliä, nyt meillä on vain piano.
siinä olis edes tarpeeksi tilaa. Käsittämätöntä vaan, ettei tuon kokoiseen taloon ole tehty enempää makuuhuoneita? Tai tietty noi edelliset omistajat ei ole selvästi enempää tarvinneet, mut musta olis kiva löytää tuon kokoinen talo jossa olis 5-6 mh ja tietty keittiö,olkkari ja ruokasali.
Emme kumpikaan, mies ja minä pidä tuon tyylisistä taloista.
Itseasiassa tuo on aika keskinkertaisesti sisustettu kämppä - mutta siis kuka mistäkin tykkää. Meillä on kodikkaampaa ja "sisustetumpaa" mutta normaalissa kyläkunnossa noin siistiä ja arkenakin osapuilleen.
Tietysti sijaintinsa, kokonsa ja miljöönsä puolesta aivan meidän normaalien tallajien ulottumattomissa, mutta tyylillisesti ulkoa sopisi makuuni, meillä on Kannustalon Aurora melkein samassa värityksessä :)
Ja sitä vaan kummasteltiin, että kuka haluaa maksaa noin paljon siitä, että asuu ihan moottoritien varressa. Kohta aletaan rakentamaan motaria kivenlahdesta kyrsälään, joten tuonkin talon näköalat ovat seuraavat vuodet motarityömaata.
Toinen asia mitä kummasteltiin, että miten toi talo sai rakennusluvan. Kaikki muut talot tuolla alueella ovat modernia arkkitehtuuria ja joku sitten rakentaa tuollaisen uusvanhan minikartanon. Jaa, no ihan siinä länkkärin varressa on yksi punainen lato jollain omakotitalona. Me luultiin ensin, että se oli jonkun työmaaparakki, mutta sitten paljastuikin varsinaiseksi eyesoreksi.
Mä olen lapsuuteni asunut kartanossa, joten en mä tuota tilaa pelästyisi. Osaisin siis kuvitella asuvani siellä. Valkoistahan siellä oli, mutta en mä sitäkään pelkäisi. Tosin en itse tuollaiseksi sisustaisi.
Olisiko tullut avioero vai rahat loppuneet kesken. Sisustushan on jäänyt ihan selkeästi kesken.
Jos mulla olisi varaa ko. taloon olisi mulla myös varmasti varaa remontoida sitä. Ainakin keittiö epäkäytännölllinen ja ihan liikaa puuta puunvärisenä näkyvissä. Kiinnostaisi nähdä kodinhoitohuone livenä. Aina käytyävämainen pohjapiirroksessa eli missä ne pyykit kuivataan? Ovella suljettavia huoneita aika vähän ja luxus puuttuu eli vanhempien makkarin yhteydessä vaate/pukeutumishuone ja oma kylppäri.
Myöskään sijainti ei mua kiinnosta, mutta hieno merenranta.
Tosi nolo sisustus kuvien mukaan, mutta kullakin on makunsa.
kun lähtee kehä kolmosen ulkopuolelle
ihana talo, mutta liian iso. Minä tykkään sellaisesta kolon omaisesta fiiliseksestä. Esim. kun istuu työpöydän ääressä, pitää tavarat saada kääntyilemällä tuolissa, se ei saa olla niin iso, että pitää nousta hakemaan. Mikä lie agorafobia...
Jos tuo talo olisi pienempi, niin sitten vastaus on ehdoton kyllä.
Ihmetyttää vain kuinka on taas kalliissa talossa karmea sisustus. Näköjään ei ole sisustussuunnittelijaan enää massi riittänyt.
Onneksi muutossa myyjä roudaisi noi hirvitykset helevettihin. Kylppäri pitäisi uusia. Seiniin ryhtiä tapetilla tai kalkkimaalilla ja ruhdikkäillä listoilla. Kämppä muistuttaa nyt lähinnä Älvsby-pahvitaloa...
Uusia keittiö ja mielellään saunatilat, vaihtaa eteisen rumat laatat. Ulkoapäin liian imelä makuuni, mutta pihan koko varmaan hyvä ja onhan siinä ranta. Mutta miten tuo piha on ihan hunningolla ja laittamatta - tosi ankea ja köyhän näköinen - toisaalta, siitä saa sellaisen kun haluaa itse laittamalla (paitsi sopivan kokoisia puita - suuri puute).
Ei mikään unelma-asunto muuten kuin koon ja sijainnin sekä pihan koon vuoksi, muuten vähän kökkö.
ajattelin, että laittamalla lattiat uusiksi, maalaamalla seiniä, kaakeloimalla uudelleen, tekemällä keittiöremontin, voisin perheineni viihtyä.
Ei ollut yhtään meidän näköinen kämppä. Asumme 100 neliöisessä asunnossa kantakaupungissa ja en rehellisesti vaihtaisi tästä tuohon huvilaan.
hyvää makua, ellei palkka sisustussuunnittelijaa. Ihan karsea sisustus! Toisaalta näytti vähän siltä, että joko a) muutto on jo käynnissä tai b) talo on perheen kakkosasunto.
Ihan karmeat kalusteet, todella kerralla ostetun näköistä. Ei mitään persoonallisuutta. En myöskään haluaisi asua tuollaisessa muka.vanhan näköisessä talossa, vaan oikeasti vanhassa (kuten asunkin). Tuollaiset näyttävät siltä, että ne on pelkää muovia päältä ja sisältä-
Saunalahdesta muuten pääsee nopeammin Helsingin keskustaan kuin esim. Munkkiniemestä. :)
T. Saunalahtelainen
mutta ei haluta kyllä Saunalahteen, vaikka varmasti ihan kiva paikka on
Siis kylölä meidän lapset pystyisi tuommoisessa jo asumaan, ovat kouluikäisiä eikä ne lelut enää ole leveillään.
Eikä pätkääkään haittais tehdä makaronilaatikkoa.
Mutta mä en vaan tykännyt talosta sinänsä. Väri on ihan liian sininen, pihan on ihan liian autio ja mikä helvetti se "kirjastohuone" oli, jossa ei ollut tilaa kirjahyllyille?
ensiksi rakennettu komea talo ja sitten sisustus jätetty aivan puolitiehen. Ja kuka suunnitteli tuon keittiön? katsokaa missä jääkaapit ovat suhteessa hellaan.