Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista kurkkukipua SI:ssa?

Vierailija
09.11.2009 |

Itselläni epäily, Tamiflut aloitettu jne. Kohtalaisen kovaa kurkkukipua, ns. "yläkurkussa" pahin mutta menee myös alemmas. Ei kuitenkaan varsinaista nielemiskipua. Millaista sinulla? Onko se kokoaikaista vai helpottaako välillä esim yöllä/aamulla? Minulla helpottaa yöksi, aamusta taas lähtee.. 600mg buranaa menee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika on testattu (ja Tamiflut saatu, vaikka ei riskiryhmää).

Vierailija
2/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 6v alkoi yhtäkkiä päivällä huutaa, että kurkku palaa tarvitsee vettä. Veden juonnin jälkeen hetken ok ja sitten taas uusiksi. Kurkku ei kuulemma satu, kuten yleensä kun on ollut sairas vaan palaa. Vielä ei ole kuumetta tai muuta oiretta. Ollut koko päivän väsynyt ja hyvin kiukkuinen. Voisikohan olla possutautia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksensin ja noin 11 h sen jälkeen nousi kuume kahdessa tunnissa 39. Tämä eilen. Kurkkua poltellut aamusta asti ja nimenomaan polttelua ja niellessä kipua. Väsnyt olen; koko päivän olen vain maannut ja pari kertaa käynnyt pissalla.

Vierailija
4/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin aivan hirvittävä kurkkukipu, sanoi taudin alkaessa että "mun koko kroppa on aivan kuiva", tuntui siis alkuun ilmeisesti hiekkapaperilta, nyt itkee että kurkkuun vaan sattuu koko ajan.

Sikainfluenssa lääkärin mukaan, testejä ei tosin tehty. Mutta angiina ym poissuljettu. Tamifluta saa nyt tokaa päivää. Muut oireet on pänsärky ja 40 asteen kuume.

Vierailija
5/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten aamuisin. Olikohan mulla SI?

Vierailija
6/6 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein koko ajan, nielessä isompi kipu. Eilen sairastuin ja yön nukuin kuin tukki, kiitos kovan kuumeen. Tamiflun lisäksi menee 800 mg Ibuxin mutta otan vasta kun kuume ylittää 38. Uskon, että pieni lämpö tappaa virusta tehokkaammin.